مسعود اطیابی معتقد است بهترین سکانسهای فیلم سینمایی «دینامیت» که اتفاقاً سکانسهای خوب و مثبت این فیلم بودند و در آنها توصیه به صبر، حق و اعتدال میشد و هر چه پیام درست اجتماعی داشت، از فیلم درآوردند.
به گزارش سینماسینما ،مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» که این روزها در سینماها در حال اکران است، درباره اکران این فیلم در شرایطی که سینماها مثل قبل شلوغ نیست، گفت: «اساسا نمیتوانیم از این اکران راضی باشیم چون دوست داشتیم «دینامیت» همان سه سال پیش و در شرایط عادی اکران شود و سالنهای سینما تجربه شلوغی اجتماعی را داشته باشد و مردم با ازدحام کنار هم فیلم را ببینند. البته این ایدهآل ما بود و شرایط نگذاشت به آن برسیم.»
او بیان کرد: «در شرایط محدودیتهای کرونایی هم ما خواستیم به کمک سینمادارها بیاییم و ترجیح دادیم فیلم در این شرایط اکران شود.»
اطیابی با انتقاد از سانسور برخی سکانسهای فیلمش، گفت: «بهترین سکانسهای فیلم من را سانسور کردند! این سکانسها، اتفاقاً سکانسهای خوب و مثبت فیلم بودند که در آنها توصیه به صبر، حق و اعتدال میشد. در واقع هر چه پیام درست اجتماعی در «دینامیت» بود از فیلم من درآوردند! حال این موضوع جدای از به تاخیر انداختن ۳ ساله اکران فیلمم است که به بهانههای مختلفی از ما گرفتند؛ این در حالی بود که ۳ سال پیش میتوانستم با درآمد آن فیلم کاری انجام دهم اما الان کاری از پیش نمی برم.»
وی در پاسخ به اینکه انتظارش از نهادها برای کمک به سینما و همچنین دولت جدید چیست، توضیح داد: «انتظاری که از دولت جدید میرود این است که تعداد مدیران در همه ارگانها و سازمانها را به یک سوم کاهش دهد، چراکه کار این تعداد مدیر و پرسنل را تعداد کمتری هم میتوانند انجام دهند، ضمن اینکه هر چه تعداد مدیران و افراد کمتر باشد، هزینههای برق و انرژی هم پایین میآید. از نهادی چون صداوسیما نیز خیلی وقت است انتظاری وجود ندارد که به کمک سینما بیاید چراکه به نظر میرسد برخلاف جریانی که میتواند به مردم و وحدت ملی که بخش خصوصی میتواند کمک کند، قرار دارد و به همین دلیل نمیتوانیم توقعی از این سازمان داشته باشیم.»
این کارگردان سینما در پایان درباره استفاده از بازیگران چهره در فیلمهایش گفت: «در فیلمهایم همیشه سعی میکنم از بازیگران خوب و توانمند بهره بگیرم، به ویژه اینکه در فیلم کمدی مهم است بازیگر توانمند باشد اما لزوما چهره بودن مطرح نیست. البته در انتخاب بازیگر همچنین به فروش فیلم نگاه میکنیم؛ از پژمان جمشیدی، محسن کیایی و همچنین چهرههای جدیدی چون زیبا کرمعلی هم استفاده کردیم که بسیار از کار با آنها راضی بودم.»
منبع :پانا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ «بخارست» فعلا اکران نمیشود/ پروژه نجات گیشه به تاخیر میافتد؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- باید با مخاطب صریح بود!
- واکنش مشاور وزیر ارشاد به انتقادات از اکران برخی فیلمها/ دولت چگونه میتواند جلوی نمایش دهها فیلم را بگیرد؟
- در هفته گذشته ۵۰۰ هزار نفر مخاطب فیلم های روی پرده بودند
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- فیلمهای روی پرده چقدر فروختند
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با اسماعیل هویدا، مدیر پردیس سینمایی آستارا/ سینماها امن هستند/ فیلمسوزی مسالهای جدی است
- استقبال مردم از فیلم قهرمان در سینماهای پایین شهر ، بالاتر از حد تصورمان بود
- همزمان با روز ملی سینما، فردا بلیت سینماها نیمبها است
- مسعود اطیابی : پروانه نمایش فیلم دینامیت را با کمک آقای رییسی گرفتیم
- سه فیلم جدید روی پرده میروند/ اکران «پوست» از ابتدای محرم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





