سینماسینما، علی پاکزاد – الناز شاکردوست بازیگر فیلم «خفگی» معتقد است سعی داشته تا در سالهای اخیر نوع بازی و تفکرش را درباره این موضوع تغییر دهد. او اعتقاد دارد که نوع بازیگری و فیلمسازی در هر دهه تغییر میکند و نگاه مردم نسبت به فیلم و بازیگری هر سال بهتر از سال قبل آن میشود.
به گزارش سینماسینما، بازی شاکردوست در فیلم «خفگی» ساخته فریدون جیرانی هیچ ارتباطی به تمام کارهایی که تا به امروز داشته ندارد. بازی متفاوت در یک فیلم کاملا متفاوت دارد.اما این حد از متفاوت بودن نیز باعث نشد که هیات داوران به بازی شاکردوست و کارگردانی فریدون جیرانی توجه کنند.
الناز شاکردوست بازیگر فیلم «خفگی» درباره این فیلم گفت: «زمانی که هر نقشی نوشته می شود مشخص نیست که یک بازیگر باید چه عملکردی داشته باشد. بلکه یک بازیگر در زمان رویارویی با یک فیلمنامه باید به گونه ای عمل کند که به راحتی بتواند نقش مورد نظر را اجرا کند.ب ازیگر در مواجهه با نقش مورد نظرش باید انعطاف داشته باشد. سعی کردم در فیلم خفگی نیز این اتفاق برای من به وقوع بپیوندد. امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.»
او ادامه داد: «مطلوب است که یک بازیگر استعداد ذاتی داشته باشد، اما معتقدم اکنون در دنیای بازیگری مهمترین المان دانش بازیگری و آموزش های روز دنیا است. بازیگران مهم و موفق همواره درباره اطلاعات روز سینمای دنیا مطلع هستند. زمانی که یک بازیگر همه چیز را بداند میتواند به راحتی انتخاب کند که چگونه بازی کند. زمانی که شما مقابل دوربین قرار می گیرید هیچ کدام از آن سبک ها نمی توانند کمکی کنند بلکه خود فرد است که می تواند بازی مورد نظرش را ارائه دهد.»
الناز شاکردوست درباره فیلمنامه فیلم «خفگی» گفت: «پیشنهادات زیادی داشتم.اما فیلم «خفگی» اهمیت ویژه ای برای من داشت. زیرا تنهایی و غم این نقش را بیش از حد دوست داشتم.این تنهایی شعار نبود. بلکه غمی به همراه داشت که مخاطبان هم به خوبی آن را در زمان مشاهده فیلم متوجه شدند.»
بازیگر فیلم «گل یخ» درباره بازیگری در سینما گفت:«جذابیت بازیگری به تجربیات جدیدی است که در زمان کار رخ می دهد. معتقدم در هر دهه نوع بازی و فیلم هایی که ساخته می شوند تغییر می کند. اکنون و در دهه نود شرایط بازی و موضوعاتی که برای مردم حائز اهمیت است تغییر کرده به همین دلیل سعی کردم که فیلمی متفاوت بازی کنم که موفق به انجام این کار نیز شدم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گفتوگو با فرزاد موتمن/ «سراسر شب» به فیلمهای دیگر من هیچ شباهتی ندارد
- ابوالفضل جلیلی فیلم «هرگز به ندرت گاهی همیشه» را به عنوان بهترین فیلم خارجی معرفی کرد
- آیا فریدون جیرانی کارگردان مهمی است؟
- الناز شاکردوست و پارسا پیروزفر به «تیتی» پیوستند
- جنگ چهرهای زنانه ندارد/ نگاهی به فیلم «شبی که ماه کامل شد»
- نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شدند/ پیشتازی «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۱۰ رشته
- مهران مدیری به عیادت الناز شاکردوست رفت /تصویر
- نگاهی به «خفهگی»: جنون چشمهایش
- استقبال مردم از «خالتور» در سینما/ «خفهگی» از مرز سه میلیارد تومان گذشت
- چند درصد از تماشاگران فیلم خفه گی را دوست داشتند؟
- تاکید پخشکننده خفهگی بر عدم توزیع بلیت رایگان
- «خفهگی» در شبهای سیاه تالین
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





