شرایط و ضوابط دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم برای بازگشایی سینماهای کشور منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی ضوابطی را تهیه و در سایت رسمی این سازمان منتشر کرده که قرار است ابتدای هفته آینده در جلسهای با بررسی نهایی نظر کارشناسان این حوزه به جمعبندی برسد.
این ضوابط با نظر تعدادی از کارشناسان سینما و با بررسی و مقایسه پروتکلهایی که برای بازگشایی سینماها در کشورهای دیگر تهیه شده، تنظیم شده است.
براین اساس، «با توجه به ضرورت آمادگی لازم برای بازگشایی احتمالی سینماهای کشور و مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم با عنایت به پروتکلهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان، مقررات الزامی برای شروع به کار مجدد سینماهای کشور را به شرح زیر اعلام میکند:
۱) در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۴۰% مجاز است.
۲) چیدمان تماشاچیان بر روی صندلیها دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت.
۳) ضروری است تمهیدات لازم از سوی مدیریت سینما برای ایجاد فاصله بین ردیفها در نظر گرفته شود به گونهای که افراد بتوانند به راحتی در میان آنها تردد کنند.
۴) استفاده از دستکش و ماسک برای کارکنان سینما الزامی است.
۵) لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان به سینما و سالن نمایش و حضور در سالن انتظار، فاصلهگذاری ایمن رعایت شود.
۶) سالن نمایش فیلم، سالن انتظار و سرویسهای بهداشتی و کلیه مکانهای مورد استفاده مراجعه کنندگان مرتباً نظافت و ضدعفونی شود.
۷) در دسترس بودن مایع ضد عفونیکننده برای مراجعهکنندگان الزامی است.
۸) گندزدایی کامل سینما طبق پروتکل اعلامی وزارت بهداشت و درمان، هر روز یک بار الزامی است.
۹) به منظور نظافت بیشتر و رعایت مقررات بهداشتی فاصلهگذاری بین سانسها با نیمساعت تأخیر خواهد بود.
۱۰) فروش گیشه با رعایت فاصله و استفاده از مواد ضد عفونیکننده بلامانع است.
۱۱) تمامی سینماها موظف به پخش تیزر آموزشی در مورد مقابله با بیماری کرونا، قبل از نمایش فیلم میباشند.
۱۲) قرارگیری مایع دستشویی، مواد ضد عفونیکننده، دستمال کاغذی و دستگاه خشککن در محوطه سرویسهای بهداشتی سینماها الزامی است.
۱۳) جانمایی مصوب برای فروش بلیت به صورت اینترنتی به گونهای است که پلان سالن سینما برای انتخاب صندلی مورد نظر و صندلیهای غیر قابل استفاده و مسدود معین خواهد بود.
۱۴) مراجعین به هنگام ورود به سینما، تب سنجی شده و از ورود افراد مشکوک به بیماری ممانعت بعمل میآید.
تبصره: بدیهی است وجه کامل بلیت خریداری شده افرادی که از ورودشان به سینما ممانعت به عمل میآید باید عودت داده شود و به همین منظور سمفا (سامانه مرکزی فروش) تمهیدات لازم را در نظر گرفته است.
۱۵) بوفههای سینما موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.
ملاحظات:
الف- مدیران سینماها موظف به اجرای دقیق این شیوهنامه هستند و مسئولیت آن متوجه آنها خواهد بود.
ب- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این شیوهنامه در استانها بر عهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
ج- در شهر تهران، دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم مسئولیت حسن اجرای این شیوهنامه را عهدهدار خواهد بود.
د- سینماهایی که به هر دلیل نسبت به اجرای دقیق این شیوهنامه اهمال کنند، بلافاصله از سمفا حذف و نسبت به تعطیلی آنها اقدام خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





