روزنامه جوان نوشت: به تازگی در آیین رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر از «مجموعه آثار منتخب مردمی» سنوات جشنواره نیز رونمایی شد.
در قالب این مجموعه از آثار منتخب مردمی نام دو اثر توقیفی سنتوری و مارمولک که مجوز پخش وزارت ارشاد را ندارند هم به چشم میخورد. فیلم سینمایی علی سنتوری ساخته داریوش مهرجویی پس از آنکه در سال ۸۶ به دلیل استعمال مواد مخدر از سوی کاراکتر اصلی و نیز ارجاعات فرامتنی فیلم توقیف شد، هیچگاه رنگ پرده را ندید. نسخه پردهای فیلم علیسنتوری آن زمان به شکل غیرمجاز توزیع شد. فیلم سینمایی مارمولک نیز تقریباً همین روند را طی کرد، با این تفاوت که فیلم پس از اکران دو هفتهای از پرده پایین آمد و تا به حال هم نتوانسته مجوز قانونی اخذ کند. در ادامه گافها و بیتدبیریهای برگزارکنندگان جشنواره سی و پنجم فیلم فجر این دو فیلم توقیفی نیز در قالب مجموعه آثار مردمی منتخب جشنوارههای فیلم فجر در دورههای مختلف ارائه شده است. محمد حیدری با اینکه سال گذشته هم جشنواره فیلم فجر را همراه با ضعفها و نابسامانیهای زیادی برگزار کرد این فرصت را یافت تا با نظر مساعد رئیس خود حجتالله ایوبی بار دیگر و برای یک دوره متوالی سکاندار برگزاری بزرگترین رویداد هنری کشور باشد، اما برخلاف انتظار او و مجموعه تحت امرش تا به حال با ضعفهای پرشماری جشنواره را به آستانه آغاز رسمی رهنمون شدهاند.
جدای از گاف درباره دو فیلم توقیفی در مجموعه آثار منتخب مردمی که چند روز پیش طی مراسمی از آن رونمایی به عمل آمد، مسئولان جشنواره مرتکب عملکردهای سوء دیگری از قبیل بلبشوی بلیتفروشی مردمی هستند و علاقهمندان به جشنواره پس از سرکار بودن پشت رایانههای خود برای خرید بلیت به سمت سینما ملت هدایت شدند، اما فروش بلیت به شکل دستی هم بسیار نامنظم انجام گرفت و صدای مردم در اینباره نیز درآمد که برخی رسانهها این فضای نابسامان را پوشش دادند. در حالیکه هنوز جشنواره به طور رسمی آغاز نشده، اما کارتهای خبرنگاران نیز هنوز ارائه نشده است. گفته میشود اختلالات در سایت سینوگرام سببساز این مسئله است و موجب شده در جریان اخذ اطلاعات خبرنگاران مشکلاتی ایجاد شود. همه این اتفاقات در ارائه خدمات به مردم و خبرنگارها در حالی اتفاق میافتد که جشنواره فیلم فجر هنوز به شکل رسمی کار خود را آغاز نکرده است و به طور ناخودآگاه این اصطلاح به ذهن خطور میکند. «سالی که نکوست از بهارش پیداست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واقعا فکر می کنم زن ها استثمار می شوند/ گفت و گو با داریوش مهرجویی به بهانه اکران «لامینور»
- مهرجویی: شما میدانید در این مملکت چه کسی حرف اول را میزند؟/ خاطرهای از توقیف «سنتوری»
- نگذارید تاریخ درباره فیلم مهرجویی تکرار شود
- داریوش مهرجویی: با این گرانی و تورم، فیلمسازی صرف نمیکند
- واکنش مشاور وزیر ارشاد به انتقادات از اکران برخی فیلمها/ دولت چگونه میتواند جلوی نمایش دهها فیلم را بگیرد؟
- علی تبریزی: حجم کمدی «این گروه مارمولک» از فیلم «مارمولک» بیشتر است/ امید به اکران در گروه هنروتجربه
- کنداکتور نوروزی فیلیمو اعلام شد: عادل، رضا مارمولک، بابا اتی و دیگران
- وقتی ویروس کرونا به داد شبکه نمایش خانگی ایران میرسد!
- بازگشت داریوش مهرجویی پس از شش سال به سینما/ «لامینور» ادامهای بر «سنتوری»؟
- نظر رهبری درباره فیلم مارمولک در دیدار اخیر تهیه کنندگان سیما
- انتقاد تسنیم از خرید حق رایت فیلم مارمولک توسط موسسه رسانههای تصویری/مارمولک تنها جنبه آرشیوی داشته و به هیچ کار دیگری نمیآید!
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- بازخوانی مصاحبه ای با آیتالله حائری شیرازی : ماهنر سینما را دست کم گرفتیم/مارمولک فیلم جامعی نبود
- جلوگیری از نمایش «سنتوری» در دانشگاه ارومیه به دلایلی عجیب و غریب
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





