رییس سازمان سینمایی کشور گفت: توانستیم طی دو سال ۳۰۰ پرده سینما را به ۵۰۰ پرده تبدیل کنیم و این در حالی است که ما در کشور به سه هزار پرده سینما نیاز داریم.
به گزارش سینماسینما، حجتالله ایوبی امروز – سهشنبه ۱۲ مرداد – در بازدید از سینماهای شهر اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازسازی سینما خانواده اظهار کرد: سینما خانواده اصفهان امشب آخرین سانس خود را نمایش خواهد داد و از فردا برای ساخت و ساز و تبدیل آن به چهار سالن تعطیل میشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد سینماهای استان چند برابر شده است و با توجه به استقبال مردم و ورود بخش خصوصی و همتی که در کل کشور وجود دارد و علاقهای که مدیران محلی نشان دادهاند سینما توانسته است خود را تحمیل کند.
ایوبی با بیان اینکه اصفهان در سینما کودک و خانواده پیشتاز خواهد شد، گفت: برای گروه کودک و نوجوان تقریبا یک سالن راه افتاده است و در تولید فیلم هم تلاشهای فراوانی در حال انجام است. یکی از برنامههای گروه کودک و نوجوان این است که اکران فیلم کودک و نوجوان با استانداردهای سینمای کودک راه بیفتد.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه هزاران شهر در ایران سینما ندارند، گفت: در حرکتی که شروع شده است. توانستیم طی دو سال ۳۰۰ پرده سینما را به ۵۰۰ پرده تبدیل کنیم و این در حالی است که ما در کشور به سه هزار پرده سینما نیاز داریم و متاسفانه تا بهحال ارادهای در کشور نداشتهایم تا این سالنها افزایش داده شود و این اراده اکنون شکل گرفته و این افزایش سالنها زمان میبرد.
وی افزود: طبق آماری که از مدیران سینمایی اصفهان دریافت کردهام آمار فروش نسبت به سال گذشته هفت برابر شده است و این یک رقم شگفتانگیز برای همه ما خواهد بود؛ البته لازم به ذکر است که ما در همه کشور این افزایش را داشتهایم اما اصفهان پیشتاز بوده است که دلیل آن فیلمهای اکران شده، مردم و مهمتر از همه ساخت و سازهایی که در اصفهان انجام شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





