آهنگساز فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» از نحوه تولید و ساخت متفاوت موسیقی این اثر سینمایی به کارگردانی هومن سیدی سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، بامداد افشار آهنگساز و مدرس موسیقی با اشاره به نحوه ساخت موسیقی فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر نمایش داده شده است، توضیح داد: ساخت موسیقی «مغزهای کوچ زنگ زده» دومین همکاری من با هومن سیدی بعد از فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» است که تقریبا بین این ۲ فیلم وقفه ای ۲ ساله افتاد. البته در این بین هومن سیدی فیلم «خشم و هیاهو» را تولید کرد که من به دلیل غیبت یک ساله ای که داشتم موفق به همکاری با این کارگردان نشدم.
طراح پرفورمنس «شهر – بازی» که چندی پیش در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفته بود، بیان کرد: ما در موسیقی فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» دنبال فضایی بودیم که از نظر رنگ بندی و سازبندی وارد منطقه جغرافیایی خاصی نشود اما جنس افکت ها و زیر پوسته ملودی ها به شکلی باشد که مخاطب در آن با فضای موسیقی ایرانی نیز آشنا شود. البته من پیش از ساخت موسیقی فیلم سفر چند روزه ای به شمال داشتم که بتوانم آواهای چوپان های بخشی از مناطق را ضبط کنم. این آواها به قدری برایم جذاب بود که از کلام و نوای آنها برای صدا کردن گوسفندان و مراقبت از آنها برای بخش افکتیو موسیقی فیلم استفاده کردم و می توان گفت این کلام های افکتیو به نوعی تم اصلی موسیقی فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» شد.
آهنگساز نمایش هایی چون «صد در صد »،«عجایب المخلوقات»، «باغبان مرگ»، «ویتسک» و «از پا نیفتاده» در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: موسیقی فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» مقداری با موسیقی هایی که تاکنون کار کردم فاصله دارد چرا که اصولا مبنای اصلی کارهای من موسیقی الکترونیک است اما این بار تلاش شده تا به دلیل محتوایی که در فیلمنامه وجود دارد بیشتر به فضاسازی در حوزه سازهای آکوستیک وارد شود. من برای ساخت این اثر جدای از مطالبی که به آن اشاره کردم، نیم نگاهی هم به موسیقی فیلم «بابل» به آهنگسازی گوستاوو سانتائولایا نیز داشتم و امیدوارم فضایی که برای ترکیب بندی سازی که عمدتا مبتنی بر سازهای هم خانواده گیتار بوده بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
افشار درباره همکاری با رضا کولغانی خواننده تیتراژ فیلم هم گفت: همکاری با رضا کولغانی یک همکاری کاملا اتفاقی بود چرا که من در حوزه کاری ام با اصغر پیران به عنوان خواننده کار می کنم و وقتی هم از جانب هومن سیدی پیشنهاد حضور کولغانی برای خوانش تیتراژ فیلم شد ماجرا به گونه ای پیش رفت که با توجه به بازخوردها و فیدبکی که از مخاطبان گرفتیم تبدیل به تجربه جالبی برایم شد که برایم ارزشمند است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- درباره «وحشی»؛ شاخ و برگ ندهیم
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- در آستانه انتشار سریال؛ پوستر رسمی «وحشی» رونمایی شد
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- «جنگ جهانی سوم» به هلند میرود
- نامزدی جنگ جهانی سوم در سه رشته در دومین دوره جوایز سپتیمیوس آمستردام
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم جشنواره استانبول شد
- «جنگ جهانی سوم» از ۲۶ فروردین ماه اکران میشود
- دو جایزه جشنواره لوکزامبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- دلایل ایرنا برای ناکامی «جنگ جهانی سوم» در نامزدی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





