همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کن برندگان جوایز بهترین فیلمنامه انجمن دیدگاه پاریس اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، محمد حقیقت مدیر «انجمن دیدگاه پاریس»، در شهر کن فرانسه و همزمان با برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، اسامی برندگان اولین دوره جایزه بهترین فیلنامهنویسی کوتاه را اعلام کرد.
داوری این مسابقه فیلمنامه نویسی را داریوش مهرجویی، علی عباسی (فیلمساز ایرانی مقیم سوئد که سال گذشته فیلم «مرز» اوجایزه بزرگ بخش نوعی نگاه جشنواره کن را به دست آورد)، کیوان کثیریان منتقد سینما و سردبیر سایت سینماسینما، محمد حقیقت منتقد، سینماگر و عضو کمیته انتخاب جشنواره جهانی فیلم کن (از ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۵) و مهناز شکری پور (دانشجوی سینما درفرانسه و سینه فیل) به انجام رساندند.
گفتنی است که ۹۰ فیلم نامه کوتاه برای شرکت در مسابقه انجمن دیدگاه پاریس ارسال شد که در مرحله اول ده فیلمنامه به مرحله نامزدهای اولیه رسیدند و از بین آنها اسامی سه فیلمنامه برگزیده به عنوان رتبههای اول تا سوم که جوایز نقدی را دریافت می کنند، بهشرح زیر اعلام شد:
جایزه اول بههمراه ۱۳۰۰ یورو/ آذر طالقانی برای نوشتن فیلمنامه «بگو اکشن»
جایزه دوم به همراه ۱۰۰۰ یورو/ سیاوش مقدم برای نوشتن فیلمنامه «یک دستور پخت ساده برای کوکی شکلاتی»
جایزه سوم به همراه ۷۰۰ یورو/ ارمغان فلاح بهخاطر فیلمنامه «خط عابر پیاده»
همچنین یک دیپلم افتخار نیز تعلق میگیرد به نیما رحیم پور برای فیلمنامه «هیولا»
مدیر انجمن دیدگاه پاریس اعلام داشت که برای حمایت از فیلمنامه نویسان جوان سینمای ایران، این مسابقه هرسال برگزار میشود، ازسال آینده کسانی می توانند در این مسابقه شرکت کنند که کمتر از سی سال سن داشته باشند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





