شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در پی حاشیههای اخیری که درباره ماجرای چاقوکشی در سینما به وجود آمد و این ماجرا به یک کارگردان نسبت داده شد، اعلام کرد که در صورت عدم عذرخواهی، حق شکایت از رسانههایی که خبر کذب منتشر کردند و نیز شایعه پراکنان برای این شورا محفوظ است.
به گزارش سینماسینما، در هفته گذشته خبری درباره درگیری چند فرد اجیر شده در سینما و درگیری بین دو سینماگر در سطحی وسیع و به طور ویژه در بخش خبری تلویزیون منتشر شد و در همان ابتدا این اتفاق به کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» نسبت داده شد. این کارگردان موضوع را تکذیب کرد و بعد هم انجمن برنامهریزان و دستیاران کارگردان سینما در اطلاعیهای اعلام کردند که این اتفاق برای یکی از اعضای این انجمن رخ داده و او به شدت مجروح شده است. هیات مدیره این انجمن تاکید کرد: انجمن برنامهریزان و دستیاران کارگردان سینما، این عمل ضدانسانی و وحشیانه را به شدت محکوم کرده و ضمن حمایت همه جانبه از حقوق همکار دیرینه خود، اعلام میکند که هم اراده دارد و هم آرزومند است که در همکاری بین نهادهای صنفی، سازمان سینمایی و مراجع قضایی، ریشههای این عمل زشت، شناسایی و برای همیشه از تکرار آن به هر شکل جلوگیری شود.
حال شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیهای به انتقاد از خبرهای کذب در این مورد پرداخته است. متن این بیانیه به شرح زیر است:
«درچند روز گذشته درج خبری مبنی براختلاف دو کارگردان مشهور با یکدیگر و استخدام چاقوکش توسط یکی از این دو جهت مضروب کردن دیگری فضای سینمایی کشور را ملتهب کرده است. از آنجایی که این خبر کذب و تحریف شده جامعه سینمای ایران خصوصاً کارگردانان سینمای ایران را شگفت زده و آزرده ساخته است، لذا کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع و غیرانسانی که علیه یکی از همکاران ما در صنف برنامهریزان و دستیاران کارگردان انجام شده، بر خود لازم میداند که بدین وسیله از تمام بنگاههای دروغ پراکنی نوشتاری و دیداری داخلی – که به نظر با هدفی خاص سعی در بدنامی و تخریب اهالی سینما به خصوص کارگردانان فرهیخته و شریف داشته – بخواهد به قید فوریت، ضمن تصحیح خبر درج شده، خبر واقعی را منتشر و با ابراز دلجویی از کارگردانان سینما، افکار عمومی را نیز از این دروغ و اشتباه فاحش آگاه سازند؛ در غیر اینصورت حق شکایت از…( آن روزنامه) و سازمان صدا و سیما و تمام شایعهپراکنانی که در فضای مجازی، سایتها و خبرگزاریها در این توطئه بزرگ همراه شدهاند، برای کانون کارگردانان سینمای ایران محفوظ خواهد بود.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به مخالفین اکران فیلم «پیر پسر»/ شرمتان باد، سیه فکران ضد سینما وهنر!
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- رونمایی از «دندان گرگ» در خانه سینما
- وزارت ارشاد پیگیر روشن شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی/ بیانیه شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان سینما
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- کانون کارگردانان سینما به خزاعی نامه نوشت/ برای جلوگیری از بحران بیکاری در سینما تدبیر کنید
- در یک بیانیه اعلام شد؛ اظهار امیدواری کانون کارگردانان درباره مجوز دادن به فیلمهای توقیفی
- لزوم اکران همه فیلمهای توقیفی سینمای ایران/ بیانیه کانون کارگردانان سینمای ایران در حمایت از اکران فیلم «قصیده گاو سفید»
- ادامه اختلاف میان صنوف و سازمان سینمایی/ گره «اکران» کور میشود؟
- بیانیهای برای اکران بی قید و شرط «لامینور» در نوروز
- بیانیه دو صنف سینمایی درباره لزوم واکسیناسیون سریع هنرمندان
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- درخواست کانون کارگردانان از وزیر ارشاد برای رفع ممنوعیت برخی سینماگران قبل از انقلاب
- تسلیت کانون کارگردانان برای درگذشت ناصر ملکمطیعی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





