به گزارش سینماسینما، بنابر اعلام اسکرین دیلی، جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۸ یک روز زودتر از همیشه شروع به کار میکند.
هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن سهشنبه ۸ ماه می شروع به کار میکند و جشنواره با حفظ طول معمول خود، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز را شنبه ۱۹ می برگزار میکند.
پییر لسکور رییس جشنواره گفت امیدوار است این جابهجایی بتواند به توازن مجدد جشنواره کمک کند و انرژی بیشتری به آن ببخشد.
وی گفت: «با برگزاری هفتادمین سالگرد این جشنواره در سال ۲۰۱۷، دوره جدیدی در تاریخ این جشنواره شروع شده است. ما علاقه داریم تا مقررات خودمان را تجدید کنیم و در عین حال همچنان به طرح سوال درباره سینمای عصر خودمان بپردازیم.»
مدیر جشنواره افزود: «علاوه بر این شروع جشنواره در روز سهشنبه به ما اجازه میدهد تا یک جشن عصرانه پیش از شروع آخر هفته، داشته باشیم و مروری بر سینمای فرانسه انجام دهیم. در نهایت، اعلام اسامی برندگان یک روز جلوتر، و در عصر شنبه، اعتبار آن را بیشتر میکند و در همان زمان فیلم اختتامیه بهتر دیده میشود.»
کن ۲۰۱۸ در عین حال گرامیداشت ۵۰ سالگی ناآرامی مدنی می ۱۹۶۸ فرانسه خواهد بود که موجب شد شماری از کارگردانها به دانشجویان و کارمندان جشنواره در اعتراضها ملحق شوند. این جنبش را ژان لوک گدار و فرانسوا تروفو رهبری کردند و به خلق بخش ۲ هفته کارگردانها از سال پس از آن منجر شد.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- سناریوی «یک تصادف ساده» چگونه شکل گرفت؟
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- جعفر پناهی و عوامل فیلم «یک تصادف ساده» به کشور بازگشتند
- زمان بازگشت جعفر پناهی و گروهش به ایران مشخص شد
- فردای نخل طلا
- پیامهای تبریکی که برای نخل طلای «یک تصادف ساده» مخابره شد
- جعفر پناهی، برنده جایزه شهروندی جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- سخنان جعفر پناهی پس از دریافت نخل طلای کن
- در پی موفقیت «یک تصادف ساده» در کن؛ کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی تبریک گفت
- برگزیدگان معرفی شدند؛ نخل طلای کن در دست جعفر پناهی
- برندگان بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





