سینمای ایران این بار در قالب یک انیمیشن و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به سیف الله داد ادای احترام می کند.
به گزارش سینماسینما، احسان طاهری کارگردان سینمای انیمیشن که با فیلم ۸۵ دقیقه ای «بازمانده» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است، گفت: فیلم انیمیشن «بازمانده» به سفارش مرکز صبا ساخته شده و پیش از این نسخه سریال آن در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای نیز تولید شده است.
وی ادامه داد: پس از ساخته شدن سریال «بازمانده» تصمیم گرفتم نسخه سینمایی ۸۵ دقیقه ای نیز از این مجموعه درآورم و پس از تکمیل شدن نسخه سینمایی فرم حضور در بخش انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کردم و امیدوارم با تمهیدی که در این دوره از جشنواره فراهم شده فرصت مناسبی برای دیده شدن فیلم های انیمیشن فراهم شود.
طاهری درباره داستان این انیمیشن توضیح داد: «بازمانده» ادامه داستان فیلم سینمایی «بازمانده» است که سال ها پیش سیف الله داد آن را کارگردانی کرد. با این رویکرد که فرحان پسر بچه آن فیلم بزرگ شده و ۱۶ سال بعد را در این انیمیشن سینمایی نشان می دهیم.
کارگردان انیمیشن «بازمانده» تصریح کرد: این انیمیشن ادای دینی به سیف الله داد است و امیدوارم نمایش آن در جشنواره حس نوستالژی خوبی به مخاطب انتقال دهد.
طاهری در ادامه بیان کرد: فرحان پس از ۱۶ سال جوانی رعنا شده که دنبال انتقام جویی از کسانی است که در کودکی به او دشمنی روا کرده اند. در این فیلم سعی کردیم به درستی حق مطلب را ادا کنیم به عنوان مثال صحنه انفجار در صحنه مربوط به فیلم رئال که خیلی خوب از آب درنیامده در فیلم انمیشین به خوبی پرداخته شده است.
این کارگردان درباره نگارش متن انیمیشن گفت: فیلمنامه را من، مهدی ابوهاشم و امیرمحمد دهستانی نوشتیم و سعی کردیم بیش از اینکه فیلم سیاسی بسازیم و یا بیانیه سیاسی صادر کنیم یک ملودرام خانوادگی خلق کنیم. ضمن اینکه این فیلم اساسا یک کار کودک نیست بلکه مخاطب ما نوجوانان و بزرگسالان هستند.
طاهری در پایان عنوان کرد: تلاش بسیاری کردم تا مخاطب با دیدن این انیمیشن خاطره و حس نوستالژیکش به فیلم «بازمانده» زنده یاد سیف الله داد از بین نرود. در همین راستا سعی کردیم کمترین تغییر را در لوکیشن ها ایجاد کنیم.
داستان اصلی درباره فرهان یک نوزاد فلسطینی است که پدر و مادرش توسط اشغالگران قدس کشته میشوند. یکی از تفاوت های تکنیکی این این کار نیز استفاده از موشن کپچر است. یعنی بازی های سه بعدی توسط بازیگران زنده صورت می گیرد. در «بازمانده» هنرمندان تئاتر نقش ها را بازی کرده اند و در نهایت نیز حرکات بدن آنها روی کاراکترهای این انیمیشن انتقال داده شده است.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا نمایش داده میشود
- جشنواره پویانمایی تهران در ایستگاه پایانی
- دوبله آثار کودک حساس، مهم و پر از ظرافت است
- «عصرانه با انیمیشن»؛ بزرگداشت سعید توکلیان برگزار شد
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره مراکش
- راهیابی دو انیمیشن به جشنواره فیلم ژیرونای اسپانیا
- رونمایی از تیزر مجموعه انیمیشن «رویاهای رنگی»
- اولین کارگاه انتقال تجربه بسته انیمیشن «رویاهای رنگی» برگزار شد؛ امیدواریم اکران انیمیشن کوتاه ادامه پیدا کند
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جایزه جشنواره انسی برای انیمیشن ایرانی
- «ژولیت و شاه» به پایان مرحله صداپیشگی رسید
- «ممنونم دکتر فارسی»، جریان سیال ذهن و داستان مینو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی جیتکس ۲۰۲۲
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری