سینمای ایران این بار در قالب یک انیمیشن و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به سیف الله داد ادای احترام می کند.
به گزارش سینماسینما، احسان طاهری کارگردان سینمای انیمیشن که با فیلم ۸۵ دقیقه ای «بازمانده» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است، گفت: فیلم انیمیشن «بازمانده» به سفارش مرکز صبا ساخته شده و پیش از این نسخه سریال آن در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای نیز تولید شده است.

وی ادامه داد: پس از ساخته شدن سریال «بازمانده» تصمیم گرفتم نسخه سینمایی ۸۵ دقیقه ای نیز از این مجموعه درآورم و پس از تکمیل شدن نسخه سینمایی فرم حضور در بخش انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کردم و امیدوارم با تمهیدی که در این دوره از جشنواره فراهم شده فرصت مناسبی برای دیده شدن فیلم های انیمیشن فراهم شود.
طاهری درباره داستان این انیمیشن توضیح داد: «بازمانده» ادامه داستان فیلم سینمایی «بازمانده» است که سال ها پیش سیف الله داد آن را کارگردانی کرد. با این رویکرد که فرحان پسر بچه آن فیلم بزرگ شده و ۱۶ سال بعد را در این انیمیشن سینمایی نشان می دهیم.

کارگردان انیمیشن «بازمانده» تصریح کرد: این انیمیشن ادای دینی به سیف الله داد است و امیدوارم نمایش آن در جشنواره حس نوستالژی خوبی به مخاطب انتقال دهد.
طاهری در ادامه بیان کرد: فرحان پس از ۱۶ سال جوانی رعنا شده که دنبال انتقام جویی از کسانی است که در کودکی به او دشمنی روا کرده اند. در این فیلم سعی کردیم به درستی حق مطلب را ادا کنیم به عنوان مثال صحنه انفجار در صحنه مربوط به فیلم رئال که خیلی خوب از آب درنیامده در فیلم انمیشین به خوبی پرداخته شده است.

این کارگردان درباره نگارش متن انیمیشن گفت: فیلمنامه را من، مهدی ابوهاشم و امیرمحمد دهستانی نوشتیم و سعی کردیم بیش از اینکه فیلم سیاسی بسازیم و یا بیانیه سیاسی صادر کنیم یک ملودرام خانوادگی خلق کنیم. ضمن اینکه این فیلم اساسا یک کار کودک نیست بلکه مخاطب ما نوجوانان و بزرگسالان هستند.
طاهری در پایان عنوان کرد: تلاش بسیاری کردم تا مخاطب با دیدن این انیمیشن خاطره و حس نوستالژیکش به فیلم «بازمانده» زنده یاد سیف الله داد از بین نرود. در همین راستا سعی کردیم کمترین تغییر را در لوکیشن ها ایجاد کنیم.
داستان اصلی درباره فرهان یک نوزاد فلسطینی است که پدر و مادرش توسط اشغالگران قدس کشته میشوند. یکی از تفاوت های تکنیکی این این کار نیز استفاده از موشن کپچر است. یعنی بازی های سه بعدی توسط بازیگران زنده صورت می گیرد. در «بازمانده» هنرمندان تئاتر نقش ها را بازی کرده اند و در نهایت نیز حرکات بدن آنها روی کاراکترهای این انیمیشن انتقال داده شده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- حمایت معکوس؛ سازوکارهای حمایتی ناکارآمد، انیمیشن ایران را زمینگیر کرده است
- چرا ایران هنوز کارشناسی انیمیشن ندارد؟
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا نمایش داده میشود
- جشنواره پویانمایی تهران در ایستگاه پایانی
- دوبله آثار کودک حساس، مهم و پر از ظرافت است
- «عصرانه با انیمیشن»؛ بزرگداشت سعید توکلیان برگزار شد
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره مراکش
- راهیابی دو انیمیشن به جشنواره فیلم ژیرونای اسپانیا
- رونمایی از تیزر مجموعه انیمیشن «رویاهای رنگی»
- اولین کارگاه انتقال تجربه بسته انیمیشن «رویاهای رنگی» برگزار شد؛ امیدواریم اکران انیمیشن کوتاه ادامه پیدا کند
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جایزه جشنواره انسی برای انیمیشن ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





