در پی نامهی شورای عالی تهیهکنندگان به وزیر ارتباطات، یک تهیهکنندهی سینما گفت: تا کنون تنها زیاندهندهی فعالیت سایتهای غیرمجاز فقط و تولیدکنندگان محتوا بودهاند؛ اما با راه اندازی سامانهی «وی.او.دی» و سرمایهگذاری کلان برای تأمین زیرساختها و ارائهی محتوا، جلوگیری از سرقت محصولات فرهنگی در فضای مجازی ضرورتی اجتنابناپذیر است.
به گزارش سینماسینما، علی واجدسمیعی اظهار کرد: تا کنون تنها زیاندهندهی فعالیت سایتهای غیرمجاز که اقدام به ارائهی محصولات نمایشی بصورت مجانی –درواقع سرقتی- میکردند، فقط صاحبان و تولیدکنندگان محتوا یعنی تهیهکنندگان فیلم و… بودهاند.
رئیس گروه تهیه و تولید مدرسه ملی سینما با توجه به اینکه وزارت و ارشاد و مخابرات و سایر دستاندرکاران به دنبال راه اندازی سیستم «وی. او. دی» هستند، افزود: با راه اندازی سامانهی «وی. او. دی» و سرمایهگذاری کلان شرکتهای تجمیع کننده، برای تأمین زیرساختها و ارائهی محتوا به مصرفکنندگان (کاربران اینترنت)، جلوگیری از سرقت محصولات فرهنگی در فضای مجازی ضرورتی اجتنابناپذیر است.
این تهیهکنندهی سینما درخصوص برآوردهایی که دربارهی میزان ضرر و زیان این دانلودهای غیرقانونی، اظهار کرد: برآورد دقیق ضرر و زیان سرقت محصولات نمایشی در فضای مجازی، به علت نبود آمار ، غیرممکن به نظر میرسد اما واضح است که میزان خسارت به جریان تولید سنگین و جلوگیری از آن لازم است.
در نامهی شورای عالی تهیهکنندگان از وزارت ارتباطات خواسته شده به متخلفان “ابلاغ” و از آنان “درخواست” شود تا انتشار غیر مجاز فیلمهای سینمایی ایرانی را متوقف کنند؛ واجدسمیعی دربارهی کافی بودن این کار برای جلوگیری از انتشار و دانلود غیرقانونی فیلمها نیز گفت:البته هشدار و اخطار دادن به سارقان کالاهای فرهنگی در فضای مجازی لازم است اما کافی نیست و پیرو هشدار، تنبیه و جریمه هم لازم است.
این تهیهکننده سینما درخصوص پیگیریهای شورای عالی تهیهکنندگان برای به نتیجه رسیدن این درخواست اهالی سینما نیز گفت:نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان سینما در کارگروه وی. او. دی با دقت و وسواس در حال پیگیری این موضوع هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده «شب، داخلی، دیوار» درخواستی برای پروانه نمایش نداشته است
- بیانیه برادران جلیلوند در پی انتشار نسخه قاچاق «شب، داخلی، دیوار»
- انتشار غیرقانونی «شب داخلی دیوار»
- ۱۰ فیلم مشکلدار سینما چه زمانی اکران میشوند؟
- درخواست تهیهکننده پس از قاچاق فیلم؛ اجازه پخش «برادران لیلا» را در سینماها و پلتفرمها بدهید
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ستاد صیانت از آثار سینمایی فعال است/ ضرورت مساعدت صداوسیما
- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: موضوع قاچاق فیلم مایه ناراحتی است/ باید این قضیه را جمع کنیم
- برپایی جلسه فوقالعاده مقابله با قاچاق فیلم
- واکنش یک مدیر به قاچاق فیلمهای روی پرده؛ سینماداران و انجمن سینماداران جوابگو باشند
- زنگ خطر قاچاق فیلمهای روی پرده به صدا درآمد/ دو فیلم اکران نوروزی در حال دست به دست شدن در کانالهای تلگرامی
- یادداشت مریم مقدم و بهتاش صناعیها؛ قاچاق تیر خلاصی است بر پیکر فیلمی که ۹ سال عمرمان را صرفش کردیم
- جمال ساداتیان: بسیاری از فیلمهایی که در صف اکران هستند باید به شبکه نمایشخانگی بروند/ تجربه موفق اکران آنلاین
- توضیحات داریوش باباییان درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم
- توضیحات غلامرضا موسوی درباره رویکرد و اهداف کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی و محصولات فرهنگی
- چه کسانی از قاچاق فیلم سود میبرند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش