تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65915
در روزهایی که توفان ایرما سواحل فلوریدا را در می‌نوردد، با اکران فیلم ترسناک «آن» (IT) رونق به گیشه سینمای آمریکا بازگشت.

به گزارش سینماسینما، شخصیت اصلی فیلم «آن» یک دلقک است. دلقکی که هیچ چیز خنده‌داری در وجودش نیست و جای شادی وحشت به ارمغان می‌آورد و زاده ذهن استیون کینگ خالق داستان‌های ترسناک است.

اکران موفق «آن» در بیش از چهار هزار سالن سینما در آمریکا بیش از ۱۱۷ میلیون دلار فروش داشت و چندین رکورد تازه در زمینه فروش به نام خود ثبت کرد. «آن» خارج از آمریکا نیز در ۴۶ کشور دیگر اکران شد و ۶۲ میلیون دلار از بلیت‌های فیلم در این کشورها فروخته شد.

تماشای فیلم «آن» در آمریکا محدودیت سنی دارد و برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است. فیلمی که در آن ماجرای رویارویی گروهی کودک با پنی‌وایز دلقک ترسناک روایت می‌شود، پس از هشت هفته رکود خونی تازه به گیشه سینمای آمریکای شمالی تزریق کرد.

«آن» تا اینجای کار رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده است، که از میان آن‌ها می‌توان به پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلمی ترسناک در تاریخ سینما و پرفروش‌ترین افتتاحیه ماه سپتامبر اشاره کرد. این فیلم پس از «دیو و دلبر» و «نگهبانان کهکشان» سومین افتتاحیه پرفروش‌ترین سال ۲۰۱۷ را به نام خود ثبت کرده است.

آندریاس موشتی کارگردان سرشناس آرژانتینی «آن» را با بودجه اندک ۳۵ میلیون دلاری ساخته است. میزان فروش «آن» در یک روز با کل فروش افتتاحیه قسمت سوم فیلم «پارانورمال اکتیوتی» برابری می‌کند که پیش از این رکورد فروش افتتاحیه آثار ترسناک سینمایی را در اختیار داشت.

در فیلم «آن» بیل اسکارزگارد نقش پنی‌وایز را بازی می‌کند. پیش‌ از اکران فیلم کارشناسان در نهایت فروشی بین ۶۵ تا ۷۰ میلیون دلار برای آن در نظر می‌گرفتند. ناگفته نماند که توفان ایرما باعث بسته شدن بیش از ۱۷۵ سینما در فلوریدا شده بود و بی‌شک تا حدودی از میزان فروش فیلم کاسته است.

«آن» در گیشه جهانی نیز رکوردشکن بود و پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلمی در این ژانر را به نام خود ثبت کرد. این فیلم در بریتانیا بیش از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشت. البته در گیشه جهانی پرفروش‌ترین اثر «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» بود که تنها در چین بیش از ۷۰ میلیون دلار بلیت فروخت.

فیلم کمدی رمانتیک «دوباره خانه» دیگر فیلمی بود که هفته پیش در سینماهای آمریکا روی پرده رفت و با اختلاف فاحشی نسبت به «آن» در رده دوم پرفروش‌ترین آثار سینمایی هفته گذشته قرار گرفت. این فیلم با بازی ریس ویترسپون در سه روز نخست اکران ۹ میلیون دلار فروش داشت. کارگردان و نویسنده فیلمنامه «دوباره خانه» هیلی میرز و تهیه‌کننده آن مادر هیلی، نانسی میرز است.

در این میان فیلم «محافظ آدمکش» که دوهفته‌ صدرنشین پرفروش‌های سینمای آمریکا بود با ورود رقبای تازه به رده سوم سقوط کرد و در سومین هفته اکران تنها ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. مجموع فروش آمریکای شمالی فیلم بیش از ۶۴ میلیون دلار است.

دیگر فیلم ترسناک روی پرده «آنابل: خلقت» در مقایسه با «آن» حرفی برای گفتن نداشت و با فروش ۴ میلیون دلاری در بیش از ۴ هزار سالن سینما هفته را به پایان رساند. مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی اندکی بیش از ۹۶ میلیون دلار است.

فهرست پنج فیلم نخست جدول پرفروش‌ها با فیلم «رودخانه ویند» به پایان رسید. مجموع فروش فیلم با در احتساب فروش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری این هفته به ۲۵ میلیون دلار افزایش یافت.

با فرارسیدن سالگرد حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر فیلم «۱۱/۹» با بازی چارلی شین به صورت محدود در آمریکا اکران شد اما چندان مورد اقبال تماشاگران قرار نگرفت و در ۴۰۰ سالن سینما تنها کمی بیش از ۱۶۲ هزار دلار فروش داشت. میانگین فروش فیلم در هر سالن سینما رقم ناامیدکننده ۴۰۶ دلار است.

 

ردیف

نام فیلم

فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

۱

آن

۱۱۷٫۲

۱۱۷٫۲

۲

دوباره خانه

۹

۹

۳

محافظ آدمکش

۴٫۹

۶۴٫۹

۴

آنابل: خلقت

۴

۹۶٫۳

۵

رودخانه ویند

۳٫۲

۲۵

۶

پریدن

۲٫۵

۱۵٫۹

۷

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

۲٫۰۲

۳۲۷٫۷

۸

دانکرک

۲

۱۸۳٫۱

۹

لوگان خوش‌شانس

۱٫۸

۲۸٫۴

۱۰

فیلم ایموجی

۱

۸۲٫۵

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها