تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۳:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 102249

سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ نیز به شدت تحت تاثیر ادامه اکران فیلم‌های ابرقهرمانی بود و بیش از نیمی از فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال به این فیلم‌ها اختصاص یافت.

به گزارش سینماسینما، فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» محصول کمپانی مارول با فروش ۲.۰۴۸ میلیارد دلاری در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گفت.

این فیلم نوزدهمین فیلم از دنیای سینمایی مارول و سومین فیلم از مجموعه «انتقام‌جویان» و همچنین اولین فیلم سینماست که به صورت کامل با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده‌ است. «رابرت داونی جونیور»، «کریس همسورث»، «مارک رافلو»، «ریس ایوانز»،‌«اسکارلت جوهانسون»، «بندیکت کامبربچ»، «دان چیدل»، «تام هالند» و «چادویک بوزمن» از بازیگران اصلی فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هستند.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» پس از فیلم‌های «آواتار»، «تایتانیک» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» هم‌اکنون در رتبه چهارم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینمای قرار دارند.

«پلنگ سیاه» به کارگردانی «رایان کوگلر»، دیگر محصول ابرقهرمانی کمپانی دیزنی نیز با فروش ۱.۳۴۶ میلیارد دلار نیز رتبه دوم گیشه جهانی ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد. در سال جاری میلادی و با اکران «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، «پلنگ سیاه» و «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، دنیای سینمایی مارول به اولین سری فیلم‌های سینما تبدیل شد که مجموع فروش جهانی آن از مرز ۱۷ میلیارد دلار عبور می‌کند.

فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که دنباله‌ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی-تخیلی است نیز امسال از سوی کمپانی یونیورسال پخش جهانی شد و به فروش ۱.۳۰۴ میلیارد دلاری دست یافت تا سومین فیلم پرفروش سال نام گیرد.

انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲»، «ونوم»، «ماموریت غیرممکن: فال‌اوت»، «ددپول ۲»، «راپسودی بوهمی»، «آکوامن» و «مرد مورچه‌ای و زنبورک» نیز در رتبه‌های بعدی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ در گیشه جهانی قرار گرفتند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها