جشنواره فیلم مسکو سال آینده به دلیل همزمانی با جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، دو ماه زودتر برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، «نیکیتا میخالکوف» رئیس جشنواره فیلم مسکو اعلام کرد، این رویداد سینمایی که از دیرباز در اواخر ماه ژوئن برگزار میشد در دوره آینده به دلیل همزمانی با رقابتهای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در ماه آوریل برگزار خواهد شد.
این تصمیم که مورد موافقت انجمن فدراسیون بینالمللی تهیهکنندگان (FIAFP)، مسئول اصلی برگزاری جشنوارههای مهم جهانی نیز قرار گرفته بیشتر به این سبب اتخاذ شده که در جام جهانی فوتبال تمرکز اصلی مسکو و کشور روسیه است و همچنین همزمانی این دو رویداد فرهنگی و ورزشی موجب فشار فزاینده به زیرساختها میشود.
جشنواره فیلم مسکو، مهمترین رویداد سینمایی روسیه است و در کنار جشنواره کارلویواری در کشور جمهوری چک، معتبرترین جشنوارههای فیلم اروپای شرقی ومرکزی محسوب میشوند.
امسال و در سیونهمین جشنواره فیلم مسکو، هیئت داوران رقابتی جشنواره با حضور رضا میرکریمی، جایزه بهترین فیلم جشنواره را به فیلم چینی «لکلک کاکلی» ساخته «یوان شانگ» از چین اعطاء کردند.
چهلمین جشنواره فیلم مسکو در سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق آن در ماه آوریل اعلام نشده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- رقابت «آه سرد» در جشنواره فیلم مسکو
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- اختصاصی سینماسینما- مرتضی پایهشناس: «گلوله باران» روایت موقعیتی خارج از زمان و مکان است
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
- شش اثر؛ سهم سینمای کوتاه ایران در جشنواره مسکو
- هشت فیلم ایرانی به جشنواره مسکو راه یافتند
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- برگزاری اولین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی با هدف مدیریت رویدادها
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





