هیات داوران جشنواره فیلم لوکارنو به ریاست اولیویه آسایایس جایزه برتر جشنواره را به مستند «خانم فنگ» اهدا کرد.
به گزارش سینماسینما، «خانم فنگ» آخرین ساخته ونگ بینگ مستندساز مشهور چینی روزهای پایانی زندگی کشاورزی پیر را به تصویر میکشد. بینگ سال گذشته با فیلم «پول تلخ» جایزه بهترین فیلمنامه بخش افقهای جشنواره ونیز را از آن خود کرد.
در این میان جایزه ویژه هیات داوران به فیلمی از سینمای برزیل رسید. «رفتارهای خوب» درامی ترسناک با بازی جولیانا رویاس و مارکو دوترا است.
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره لوکارنو را نیز اف.جی اوسانگ برای فیلم «۹ Doights» از آن خود کرد. این فیلم درباره فردی است که بیهدف در جاده میدود و در این بین بخت با ملاقات با فردی در حال مرگ به او روی میکند.
ایزابل هوپر ستاره سینمای فرانسه برای بازی در فیلم «مادام هاید» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره شد. او در این فیلم نقش معلمی را بازی میکند که پس از برخورد صاعقه شخصیتش تغییر میکند. جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره نیز برای بازی در «برادران زمستانی» به الیوت کروزت هاو اهدا شد. فیلم داستان دو برادر در زمستانی سرد و نبرد دهشتناکشان با خانواده دیگر است.
هفتادمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو شنبه با معرفی برندگان بخشهای مختلف به پایان راه رسید.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- شاهرخ خان از جشنواره فیلم لوکارنو جایزه میگیرد
- معرفی برندگان جشنواره لوکارنو/ یوزپلنگ طلایی به کارگردان ایرانی رسید
- تجلیل جشنواره لوکارنو از تسای مینگ لیانگ
- مت دیلون جایزه لوکارنو را دریافت کرد/ هنوز خیلی کار دارم
- خبرهایی از جشنواره لوکارنو/ شهرام مکری داور بخش عملکرد اول شد
- معرفی برندگان لوکارنو ۲۰۲۱/ پلنگ طلا برای نخستین بار به اندونزی رفت
- جشنواره لوکارنو از بازیگر فرانسوی تجلیل میکند
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- توجه جشنواره لوکارنو به فیلم کوتاه/ کشف صداهای جدید
- سینماسینما/ تاریخ قطعی برگزاری جشنواره کن مشخص شد
- سینماسینما/ خبرهایی از هفتادوچهارمین جشنواره لوکارنو
- سینماسینما/ معرفی مدیر جدید جشنواره لوکارنو
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





