فیلم دشت خاموش در مراسم انتخاب بهترین آثار ۲۰۲۱ انجمن بینالمللی منتقدان و روزنامهنگاران سراسر جهان (International cinephile Society) در دو رشتهی بهترین فیلم و تدوین نامزد بود که جایزه بهترین تدوین به سارا یاوری تدوینگر فیلم رسید.
به گزارش سینماسینما ، آی، سی،اس (ICS) ، یک انجمن آنلاین نویسندگان سینمائی بین المللی است که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و حدود صد عضو از منتقدان و روزنامهنگاران معتبری چون مایک دانگلو و جاستین چانگ (روزنامه لوس انجلس تایمز) و استفانی زاخارک (مجله تایمز) دارد. این انجمن هرساله با رأیگیری از اعضای خود از بهترین آثار سینمایی آمریکا و سراسر جهان تجلیل کرده و بهترینهای همه رشتههای مختلف سینما را انتخاب میکنند. فیلمهای سرزمین آوارهها (Nomadland) اولین گاو (First Cow) و عاشقان راک (lovers rock) و هیچوقت بهندرت بعضیوقتها همیشه (Never Rarely Sometimes Always) ، از فیلمهایی بودند که در این رقابت سینمایی شرکت داشتهاند.
فیلم دشت خاموش به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیهکنندگی سعید بشیری تاکنون در بیش از بیست جشنواره بینالمللی حضور داشته و جایزه بهترین فیلم بخش افقهای جشنواره ونیز و چندین جایزه دیگر دریافت کرده است.
مسئولیت پخش بینالملل فیلم را شرکت پرشین فیلم با مدیریت علی قاسمی به عهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رقابت دو فیلم برنده نخل طلا؛ «آناتومی یک سقوط» در روز اول اکران از «پارازیت» پیشی گرفت
- تصویر رئالیستی از فقر و طبقه فرودست/ نگاهی به فیلم «دشت خاموش»
- «دشت خاموش»؛ ارباب زورگو، رعیت ظلمپذیر
- دو جایزه اصلی جشنواره ویتره فرانسه به «دشت خاموش» رسید
- احمد بهرامی کارگردان «دشت خاموش»: با استثمار آدمها توسط سرمایهداری مساله دارم
- پس از ۳۰ حضور بینالمللی؛ «دشت خاموش» راهی اسکاتلند و فرانسه شد
- احمد بهرامی داور جشنواره بینالمللی فیلم کارتاژ تونس شد
- مسعود امینیتیرانی بهترین فیلمبردار سال آسیا شد/ موفقیتی دیگر برای «دشت خاموش»
- روزگار مردمان در حاشیه
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- اکران «دشت خاموش» در سینماهای هنروتجربه
- معرفی نامزدهای جایزه فیلم آسیایی/ ایران نامزد ۴ جایزه شد
- نمایش فیلم تحسین شده دشت خاموش در سینماتک ونکوور کانادا
- دشتهایی که خاموش میشوند
- دشت خاموش راهی سوئیس و اسلوواکی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





