نوری بیلگه جیلان فیلم جدیدش را با عنوان «روی علف های خشک» با موضوع زندگی یک معلم جوان در روستایی دور افتاده تابستان آینده کلید می زند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از فیلماستیج، نوری بیلگه جیلان فیلمساز برنده جایزه نخل طلای جشنواره «کن» چند سال پس از ساخت فیلم «درخت گلابی وحشی» (۲۰۱۸) در حال آماده سازی فیلم جدیدش است.
فیلم جدید جیلان با عنوان «روی علف های خشک/Les herbes sèche» توسط استودیو آرته فرانسه تولید می شود و قرار است فیلمبرداری آن تابستان سال آینده در ترکیه آغاز می شود. در این فیلمِ درام دنیز جلیل اوغلو، مروه دیزدار، موساب اکیجی بازی خواهند کرد.
فیلم «روی علف های خشک» داستان «صامت» یک معلم جوان و مجرد است که در حال تمام کردن دوره خدمت اجباری اش در یک روستای دور افتاده در آناتولی به سر می برد. او که امیدوار است به استانبول فرستاده شود در آرزویش ناکام می ماند و امیدش را برای فرار از آن زندگی ناخوشایند از دست می دهد با این حال برخورد «صامت» با «نورای» که معلمی همچون خودش است احتمالا به او اجازه می دهد برافکار منفی اش غلبه کند.
پیش بینی می شود فیلم «روی علف های خشک» اولین بار در فستیوال «کن» سال ۲۰۲۲ دیده شود.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- یادبود عباس کیارستمی در «شکوه سینما»/ بیلگه جیلان: کیارستمی روشِ فیلم ساختن را دگرگون کرد
- نوری بیلگه جیلان و سه سینماگر دیگر در تهران مسترکلاس برگزار میکنند
- دریایی که هرگز ندیدهام/ نگاهی به فیلم «روی علفهای خشک»
- «درخت گلابی وحشی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «می دسامبر» در صدر آرای منتقدان کن
- کدام فیلم صدرنشین جدول منتقدان کن شد
- «علفهای خشک»؛ شانس کم نوری بیلگه جیلان برای بردن دومین نخل طلا
- سینماسینما/ گمانهزنی رسانههای فرانسوی؛ احتمال حضور نوری بیلگه جیلان به عنوان رئیس هیات داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن
- نوری بیلگه جیلان از «درخت گلابی وحشی» میگوید / آدمهای خلاق باید برای تنهایی آماده باشند
- برشهای کوتاه/ ویدئویی از پشت صحنه درخت گلابی وحشی
- شهاب حسینی در جمع داوران جشنواره مهاجرین قاضی انتپ ترکیه
- تمجید برنده نخل طلای کن از فیلم «قصرشیرین»/ «قصر شیرین» ما را وادار میکند با ابعاد شگفتانگیز ذات انسان روبرو شویم
- اختصاصی سینماسینما/ گزارش برگزاری بیستودومین جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای/ چین؛ رو به جاده جدید ابریشم، پشت به آمریکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





