جهانگیر کوثری درباره لزوم حفظ نیروهای انسانی باتجربه تلویزیون به عنوان یک سرمایه، اظهار کرد: تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در ایران خیلی از مجریها پشت درهای بسته ماندهاند.
به گزارش سینماسینما، این مجری و گزارشگر باسابقه تلویزیون دربارهی حاشیههایی که اخیرا با اعلام خبر مهاجرت مزدک میرزایی پیش آمد، اظهار کرد: من الان ۱۰ سال است که از تلویزیون اخراج هستم؛ این در حالی است که ۲۲ سال در تلویزیون سابقه داشتم. نه اشتباهی کردم، نه تخطی کردم و نه حتی اشتباه فنی انجام دادم. هیچگاه هم ندانستم چرا در تلویزیون نیستم. به هیچ کسی هم نمیتوانم بگویم چرا؟ اما برای مزدک میرزایی شاید این موانع وجود نداشت. فشار و سختگیری اینچنین برایش نبود و جلوی برنامهاش را نگرفته بودند. من الان حتی نمیتوانم وارد صداوسیما شوم و دیگر کارهایم را انجام دهم.
کوثری با تاکید بر اینکه تلویزیون باید نیروهای خود را حفظ کند، گفت: اینها سرمایه هستند، اینها میتوانند تجربیات خودشان را منتقل کنند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در تلویزیون ما خیلی از مجریان بیرون ماندهاند. تلویزیون حق ندارد نیروهایش را بیرون بیندازد، مگر خلاف آن ثابت شده باشد.
این مجری قدیمی با بیان اینکه صدا و سیما جای افراد فرهیختهتر، باسوادتر و تحصیلکردهتر است، گفت: صداوسیما جای کسانی نیست که لحن معمولی و گفتاریشان غلط است، واژهبندیشان غلط است و ادبیات گفتاری را خوب نمیدانند. سواد زبان و ادبیاتشان ضعیف است؛ چرا تلویزیون نیروهای فعال خود را بیرون و اینها را جایگزین میکند.
وی با اشاره به مهاجرت مزدک میرزایی گفت: این اتفاق خیلی طبیعی است. انسانها آزادند که انتخاب کنند کجا میخواهند زندگی کنند. هر جا که دوست دارند و ترجیح میدهند زندگی میکنند. دلایل دیگری هم میتواند در دل این مهاجرت وجود داشته باشد. مزدک اتفاقا در صداوسیما موقعیت خوبی داشت. او فینال جامجهانی را گزارش کرد. بهترین گزارشها را به مزدک دادند. آدم بسیار متواضع و معقولی هم بود. اهل جنجال و سرو صدا و حاشیه هم نبود. اما در مقطعی تصمیم گرفت که برود. شاید به دلیل نداشتن تناسب مالی و دلایلی دیگر آدمها تصمیم میگیرند جایی دیگر بروند که شرایط در آنجا مهیاتر است.
کوثری در پایان گفت: صدا و سیما اگر با مزدک برخورد بدی داشت، او را اخراج کرده بود و برنامه به او نمیداد، ماجرا فرق میکرد. در مورد مزدک چنین داستانی نبوده است. مزدک موقعیت خوبی در تلویزیون ایران داشت. نمیگویم موقعیت مالی خوب، منظورم موقعیت کاری است. به نظر میرسد در مورد مزدک میرزایی هیچ مورد خاصی که باعث یا عامل کوچ او شود، نبوده است؛ اما در مورد بقیه هر کدام دلایل خودشان را دارند، اما در نهایت تلویزیون صد درصد باید نیروهای خودش را حفظ کند. تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند.
جهانگیر کوثری سالها به عنوان گزارشگر و همچنین مجری برنامه «ورزش از نگاه دو» با صداوسیما همکاری داشت. او در مقطعی اجرای برنامه «مردم ایران سلام» را هم بر عهده گرفت. جهانگیر کوثری از سال ۸۸ دیگر در تلویزیون حاضر نشده است. او اردیبهشت ماه امسال اجرای یک برنامه فوتبالی در سایت آپارات را بر عهده گرفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رابطه ظرف و مظروف
- پیشبینی درآمد ۸ هزار میلیارد تومانی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۴
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- جهانگیر کوثری فینال «یورو ۲۰۲۴» را گزارش میکند
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- جهانگیر کوثری: باران کوثری هم ممنوع از تصویر است هم ممنوع از خروج هم ممنوع از پوستر
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- تلاش صداوسیما برای فرار از بحران مخاطب با بازگرداندن چهرهها/ راه چاره چیست؟
- فرصتها و تهدیدهای مدیران جدید سیما چیست؟/ لزوم برآوردن انتظارات
- تصمیم نهایی ساختمان شیشهای برای جامجم چیست؟
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- پیامدهای ناگزیر/ درباره واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





