یکی از منتقدان، پژوهشگران و مدرسان سینمای کشورمان داور بخش بین المللی جشنواره فیلم استانبول در بخش جایزه «فیپرشی» شد.
به گزارش سینماسینما، حامد سلیمانزاده، منتقد، پژوهشگر و مدرس بینالمللی سینمای ایران، داور بخش بینالملل چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم استانبول در بخش جایزه فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم جهان) شد.
سلیمانزاده که پیش از این داوری جشنوارههای معتبری همچون کن، برلین و گوتنبرگ را در پرونده دارد، همراه با فرانچسکو فریرا Francisco Ferreiera (پرتغال) و اردوغان میترانی Erdogan Mitrani (ترکیه) فیلمهای بخش بینالملل این رویداد فرهنگی مهم را قضاوت خواهد کرد.
جشنواره بینالمللی فیلم استانبول، نخستین و قدیمیترین جشنواره بینالمللی فیلم ترکیه است که آپریل هر سال در استانبول و با هدف ترویج فیلمهای ارزشمند در بازار سینمای این کشور برگزار میشود.
تاکنون کارگردانانی از سینمای ایران همچون عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، بهمن قبادی، مانی حقیقی، شهرام مکری با آثارشان در بخش بینالملل این جشنواره حاضر بودهاند.
چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم استانبول از تاریخ ۸ تا ۱۹ آپریل ۲۰۲۲ میلادی (۱۹ تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱) به شکل حضوری برگزار میشود.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره استانبول به سینمای ایران ۲ جایزه داد
- اعطای جایزه هفته منتقدان جشنواره ونیز به فیلمساز ایرانی/ صاحبان جوایز فیپرشی شناخته شدند
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- سینماسینما/ لحظه اعلام نام «کیک محبوب من» به عنوان بهترین فیلم از نگاه داوران فیپرشی
- «کیک محبوب من» جایزه فیپرشی را گرفت
- حامد سلیمانزاده داور یکی از بخشهای جشنواره کارلووی واری شد
- «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم جشنواره استانبول شد
- برندگان برلین به انتخاب منتقدان بینالمللی فیلم
- جایزه فیپرشی آغازی برای موفقیتهای روستایی/ کانون کارگردانان سینما برای صدور پروانه نمایش «برادران لیلا» ابراز امیدواری کرد
- معرفی داوران هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین
- حامد سلیمانزاده داور جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کوتاه دراما یونان شد
- کن، امتزاجِ اُفقها و آشتی تضادها/ گزارشی از هفتادوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلم کن
- حامد سلیمانزاده در گفتوگو با سینماسینما/ اصغر فرهادی، نام دوستداشتنی برای جشنواره کن است
- جشنواره استانبول هم آنلاین شد/ نمایش ۱۵ فیلم در بخش آنلاین
- پل توماس اندرسون رکورددار شد/ اهدای جایزه فیپرشی به «رشته خیال»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





