به گزارش سینماسینما، روابط عمومی آخرین ساختهی محسن امیر یوسفی در بیانیهای، تاکید کرد: «دبیر جشنواره فیلم فجر به استقلال هیات انتخاب احترام بگذارد.»
در این بیانیه آمده است: «در حالی که فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی با در اختیار داشتن پروانه نمایش در موعد قانونی فرم شرکت در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر به طور غیر قانونی تا این لحظه مانع از نمایش این فیلم برای هیئت انتخاب بخش سودای سیمرغ شده است.
این در حالی است که «آشغالهای دوست داشتنی» طی پنج سال گذشته و بعد از پایان فیلمبرداری در آبان سال ۹۱ بارها برای دریافت پروانه نمایش و اکران عمومی اقدام کرده و هر سال با توجه به ناکامی در اکران این فیلم برای استفاده از یک فرصت قانونی جهت بررسی در هیئت انتخاب جشنواره فجر و نمایش در این جشنواره اقدام کرده و در سالهای ۹۳،۹۲، ۹۴ و ۹۵ با پر کردن فرم جشنواره درخواست بررسی این فیلم در هیئت انتخاب وقت را داشته که یا به این هیئت ارائه نشده و یا در سال ۹۵ به درخواست هیئت انتخاب فیلم برای اعضا نمایش داده شد اما بنا به اعلام رسمی اعضای هیئت انتخاب جشنواره سی و پنجم به علت نداشتن پروانه نمایش این فیلم مورد بررسی(رد یا تایید) قرار نگرفت.
لازم به ذکر است با وجود تقاضاهای فراوان و جهت احترام به قانون در طی این پنج سال «آشغالهای دوست داشتنی» در هیچ جشنواره خارجی نمایش داده نشد و سازندگان در انتظار نمایش فیلم در ایران باقی ماندند.
با توجه به صدور پروانه نمایش «آشغالهای دوست داشتنی» در شهریور سال ۹۶ در ابتدا برای اکران عمومی این فیلم اقدام شد اما اجازه اکران در این چهار ماه به پخش کننده داده نشده و در نتیجه فیلم برای نمایش در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ارائه شده است.
تاکید میشود که «آشغال های دوست داشتنی» تمامی شرایط قانونی نمایش برای هیئت انتخاب جشنواره سی و ششم و بررسی توسط این هیات محترم شامل پر کردن و تحویل فرم جشنواره در مهلت قانونی، تحویل نسخه فیلم به دبیرخانه جشنواره در مهلت قانونی، دریافت پروانه ساخت و پروانه نمایش و عدم بررسی رسمی در دوره های گذشته را داراست.
برای سازندگان «آشغالهای دوست داشتنی» اکران فیلمشان مهمترین مسئله است ولی وقتی پروانه نمایش در این چهار ماه کمکی به اکران شدن نکرده حداقل تقاضایشان حضور در جشنواره فیلم فجر است.
در این شرایط از دبیر محترم جشنواره سی و ششم فیلم فجر دولت تدبیر و امید تقاضای احترام به قانون و استقلال هیئت انتخاب و صدور اجازه نمایش و بررسی فیلم توسط این هیئت را خواستاریم و طبیعتا تصمیم این هیئت محترم در مورد «آشغالهای دوست داشتنی» مورد پذیرش سازندگان فیلم خواهد بود.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





