به گزارش سینماسینما، روابط عمومی آخرین ساختهی محسن امیر یوسفی در بیانیهای، تاکید کرد: «دبیر جشنواره فیلم فجر به استقلال هیات انتخاب احترام بگذارد.»
در این بیانیه آمده است: «در حالی که فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی با در اختیار داشتن پروانه نمایش در موعد قانونی فرم شرکت در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر به طور غیر قانونی تا این لحظه مانع از نمایش این فیلم برای هیئت انتخاب بخش سودای سیمرغ شده است.
این در حالی است که «آشغالهای دوست داشتنی» طی پنج سال گذشته و بعد از پایان فیلمبرداری در آبان سال ۹۱ بارها برای دریافت پروانه نمایش و اکران عمومی اقدام کرده و هر سال با توجه به ناکامی در اکران این فیلم برای استفاده از یک فرصت قانونی جهت بررسی در هیئت انتخاب جشنواره فجر و نمایش در این جشنواره اقدام کرده و در سالهای ۹۳،۹۲، ۹۴ و ۹۵ با پر کردن فرم جشنواره درخواست بررسی این فیلم در هیئت انتخاب وقت را داشته که یا به این هیئت ارائه نشده و یا در سال ۹۵ به درخواست هیئت انتخاب فیلم برای اعضا نمایش داده شد اما بنا به اعلام رسمی اعضای هیئت انتخاب جشنواره سی و پنجم به علت نداشتن پروانه نمایش این فیلم مورد بررسی(رد یا تایید) قرار نگرفت.
لازم به ذکر است با وجود تقاضاهای فراوان و جهت احترام به قانون در طی این پنج سال «آشغالهای دوست داشتنی» در هیچ جشنواره خارجی نمایش داده نشد و سازندگان در انتظار نمایش فیلم در ایران باقی ماندند.
با توجه به صدور پروانه نمایش «آشغالهای دوست داشتنی» در شهریور سال ۹۶ در ابتدا برای اکران عمومی این فیلم اقدام شد اما اجازه اکران در این چهار ماه به پخش کننده داده نشده و در نتیجه فیلم برای نمایش در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ارائه شده است.
تاکید میشود که «آشغال های دوست داشتنی» تمامی شرایط قانونی نمایش برای هیئت انتخاب جشنواره سی و ششم و بررسی توسط این هیات محترم شامل پر کردن و تحویل فرم جشنواره در مهلت قانونی، تحویل نسخه فیلم به دبیرخانه جشنواره در مهلت قانونی، دریافت پروانه ساخت و پروانه نمایش و عدم بررسی رسمی در دوره های گذشته را داراست.
برای سازندگان «آشغالهای دوست داشتنی» اکران فیلمشان مهمترین مسئله است ولی وقتی پروانه نمایش در این چهار ماه کمکی به اکران شدن نکرده حداقل تقاضایشان حضور در جشنواره فیلم فجر است.
در این شرایط از دبیر محترم جشنواره سی و ششم فیلم فجر دولت تدبیر و امید تقاضای احترام به قانون و استقلال هیئت انتخاب و صدور اجازه نمایش و بررسی فیلم توسط این هیئت را خواستاریم و طبیعتا تصمیم این هیئت محترم در مورد «آشغالهای دوست داشتنی» مورد پذیرش سازندگان فیلم خواهد بود.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
- برگزاری «دومین جشن مهر سینمای ایران» در کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر