تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۱۷:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 163840

حسین عیدی‌زاده، منتقد و مترجم سینما از ایران داور بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین شد.

حسین عیدی‌زاده که با نشریاتی چون «تجربه»، «مهرنامه»، «هنروسینما» و «فیملنگار» و روزنامه‌های «شرق»، «اعتماد»، «سازندگی» همکاری کرده است، یکی از سه داوری است که فیلم‌های کوتاه بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه بین‌الملل این جشنواره را داوری می‌کند. او عضو فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان و نویسندگان سینمایی) است و پیش از این در جشنواره‌های تفلیس، وین و برلین داور بوده است.

دو داور دیگر این بخش سوشما خادپائون، فیلمساز اهل هند و تینا ساوی، تهیه‌کننده اهل استونی هستند. خادپائون با فیلم کوتاه تحسین‌شده «آنیتا» شناخته می‌شود که در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمده بود و ساوی، تهیه‌کننده فعال فیلم کوتاه و مدیر سینمای «کینو سوپروس» در استونی است که به معرفی و نمایش فیلم‌های مستقل می‌پردازد.

الکساندر ساپوف از استونی، کارلا وولپیانی از ایتالیا و جوزف فولوپ از مجارستان فیلم‌های بخش رقابتی آثار ملی و سابین آندرسون از لاتویا، هلن اونت از استونی و پل ماس از فرانسه فیلم‌های بخش رقابتی انیمیشن کوتاه را داوری خواهند کرد.

برنده جایزه بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین به اسکار معرفی می‌شود. جشنواره فیلم تالین یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی در شمال اروپاست.

جشنواره فیلم تالین از ۱۲ تا ۲۸ نوامبر (۲۱ آبان تا ۷ آذر) در تالین در استونی برگزار می‌شود و فیلم‌های بخش کوتاه در فاصله ۱۶ تا ۲۴ نوامبر به نمایش درآمده و داوری می‌شوند.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها