علیقلیزاده با رد هر حکم دیگری گفت: حکم بدوی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده و هیچ حکم دیگری برای وزارت ارشاد در نظر گرفته نشده است.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «رستاخیز» در شرایطی توانست مجوز پروانه نمایش از وزارت ارشاد اخذ کند که تمامی اعضای شورا، بدون هیچ قید و شرطی ،زیر صورت جلسه آماده شده برای فیلم را امضاء کردند و هیچ مخالفت یا شرطی با اکران فیلم وجود نداشت.
شایان توجه است که بعد از گذشت حدود ۱۵ماه از تعلیق فیلم به دستور وزیر ارشاد؛ هنوز رسما هیچ اصلاحیه ای به صورت رسمی به تهیه کننده اثر اعلام نشده است و تنها مکررا از سوی سخنگوی وزارت ارشاد، ضرورت استفاده از هاله نور برچهره مقدسین اعلام شفاهی میشود.
نکته حایز اهمیتی که امروز در فضای مجازی قرار گرفته است حکمی است که دیوان عدالت اداری برای فیلم «رستاخیز» اعلام داشته اما برخی به این حکم مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بابت خسارت اضافه کرده اند. این در حالی است که تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» در گفت و گو با فارس اعلام کرد: حکم بدوی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده و هیچ حکم دیگری برای وزارت ارشاد در نظر گرفته نشده است.
اگر کمی اطلاعات در حوزه قضایی داشته باشیم به این مهم توجه خواهیم داشت وقتی شخصیت حقیقی از یک نهاد عمومی شکایتی داشته باشد ابتدا باید در محاکم قضایی که دیوان عدالت اداری است مطرح شود. بعد از آنکه دیوان عدالت اداری شکایت را بررسی می کند حکم بدوی صادر و شخص اجازه می یابد از نهاد عمومی شکایت کند. در مورد فیلم رستاخیز نیز حکم بدوی صادر شده و هیچ حکم دیگری درباره این فیلم صحت ندارد.
نکته قابل توجه این است که عوامل سازنده فیلم سینمایی «رستاخیز» در پی احقاق حق ضایع شده درباره فیلم هستند فیلم امکان نمایش عمومی را به دستور وزیر ارشاد نیافت و مخاطبان از دیدن آن محروم شدند جریمه ۴۰ میلیارد یا ۴۰۰ میلیارد تومان برای سازندگان اثری با این بار معنوی و مذهبی اهمیتی ندارد. دیده شدن اثر برای هر فیلمسازی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا بازخورد مخاطب برای سازنده بسیار مهم است. سازندگان اثر در تلاش هستند تا در دولت یازدهم با وزارت ارشاد به تفاهم رسیده و اکران مناسب و در شان فیلم و مخاطبان آن برای «رستاخیز» فراهم آید.

منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





