داریوش ارجمند در افتتاحیه پردیس گلشن در شهر مشهد گفت: «هرگز نمیتوانید به اندازه هنر در کار اقتصاد موفق باشید، باید بدانیم هنر برتر از گوهر آمد پدید.»
به گزارش سینماسینما، داریوش ارجمند در آیین افتتاح پردیس سینمایی گلشنِ مشهد در جمع خبرنگاران اظهار عقیده کرد: «۵۰ سال پیش به مشهد آمدم و در آن زمان دبیرستانی بودم و در این شهر به دانشگاه رفتم، ازدواج کردم و شاگردی بزرگان این شهر را کردم. امیدوارم حمایت بزرگان از جوانان مشهد کم نشود زیرا زمانی که ما کار میکردیم واقعا چنین مراسمهایی نبود، ما در خیابان دکور میساختیم و پلیس ما را میگرفت اما با تمام این مشکلات کار کردیم.»
داریوش ارجمند گفت: «مشهد بزرگان زیادی داشت که یکی یکی رفتند و به آسمان پیوستند اما بنده امیدوارم همه مسئولان این شهر از جمله استانداری، امام جمعه و تولیت آستان قدس رضوی به یاد داشته باشند که این مملکت به دست جوانان است و همواره نسلی که به جای میماند و میتواند شرف، افتخار، حیثیت و انقلاب و اسلام ما را حفظ کند همین جوانان هستند، پس قدرشان را بدانید. جوانان میروند و بخاطر حرم شهید میشوند و خاک ما را حفظ میکنند و به خاطر فداکاری جوانان در دفاع مقدس بود که یک سانتیمتر از خاک کشورمان دردست دشمن باقی نماند.»
وی خاطرنشان کرد: «یک فیلم را ۵۰تا ۶۰ نفر در مدت هشت ماه تا یک سال میسازند و دو نوار میماند که این دو حلقه در یک آپارات میچرخد و تولید درآمد میکند.»
این بازیگر تئاتر و سینما عنوان کرد: «امیدوارم کشور ما دارای صنعت سینما شود یعنی سینما به چرخه اقتصادی مملکت وارد شود، کاری که هم اکنون برای تحقق آن تلاش میکنند. باید مراقب باشیم صنعتی شدن سینما ما را از فرهنگی بودن آن غافل نکند. فکر نکنید فقط درآمد مهم است بلکه با توجه به همه خصوصیاتی که این مملکت دارد ما میتوانیم سینما، تئاتر، نقاشی مینیاتور و موسیقی اقتصادی داشته باشیم. هیچ وقت اجازه ندهید مسائل مادی، فرهنگ شما را ذبح کند بلکه ما باید از این فرهنگ کار اقتصادی بسازیم.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- داریوش ارجمند: نقش جدیدی پیشنهاد نشده که بپذیرم
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- یاوری که با نامش غریبه بود
- اینک آخرالزمان
- حشمت در پوست یاور/ نگاهی به سریال «یاور»
- عکسی خاطرهانگیز که فریدون جیرانی منتشر کرد
- ناگفتههای «فریدون جیرانی» همزمان با زادروزش در موزه سینمای ایران
- معیار انتخاب بازیگر در سینما (بخش دوم)
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- یکی مسئولیت این ماجرا را بپذیرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





