سینماسینما، منصوره بسمل:
روز گذشته در پردیس کوروش شاهد صحنه هایی بودم که تماما تحت عنوان اکران مردمی فیلم اخیر ابراهیم حاتمی کیا برگزار شد.
از ساعاتی پیش از این نمایش تاسف بار گوینده پردیس کوروش با سبکی لاله زار گونه مردم را به این رخداد نوید میداد که حاضرین محترم پردیس کوروش امشب اکران مردمی فیلم سینمایی «به وقت شام» بسیار متفاوت برگزار میشود!
و این اکران با حضور بازیگر نقش داعشی سوار بر اسب در مجموعه ای آغاز شد که زنان و کودکان با چهره های وحشت زده و جیغ و فریاد های بی امان نظم کل پردیس را بهم ریخته بودند. چند کودک گریه می کردند و خانم جوانی از هوش رفت.
طبقه همکف را با اصطبل اشتباه گرفته بودند اما در ادامه چند بازیگر با هیئت داعشی و مسلح در طبقات دیگر به راه افتاده و با همان لحن وحشی های داعشی جملاتی را با خشم بیان میکردند و این سیرک فرهنگی هنری ادامه داشت.

سوالم از برگزار کنندگان این نمایش وحشیانه این است: اگر فیلم چند میلیاردی شما با اقبال عمومی پیش بینی شده شما مواجه نشده است آیا به هر ایدهی خامی باید تن داد؟ ایجاد رعب و وحشت در جامعه ای که بحران های اقتصادی اش مردم را ناتوان ساخته آیا جز تخلف چیز دیگری است؟
آقای حاتمی کیا ما شما را هنوز با «آژانس شیشه ای» دوست داریم. مگر نه اینکه داعشیان با انتشار ویدئو های ترسناکشان به هدف واقعی که ایجاد رعب و وحشت بود نرسیدند؟ شما دنباله رو چه چیزی هستید؟
مغز متفکر این سیرک مسخره کدام مدیر تبلیغات و رسانه بوده است؟ پاسخ مردم وحشت زده را به درگاه خداوند چه خواهید داد؟
فروش فیلم به چه قیمتی میسر خواهد بود؟ البته اگر در پی این ایده، افزایش فروشی وجود داشته باشد!
آیا ترساندن مردم گناه نیست؟ اینجا ایران است و ما بارها ایمان داشته ایم که در کشوری امن زندگی می کنیم. سردار قاسم سلیمانی قهرمان این روزهای اکثریت جامعه ماست چون تلاش هایش در جهت امنیت منطقه قابل رویت و تحسین است.
این حرکت تخلف در تبلیغات است. شما را به خدا به مردم آسیب دیده این سرزمین رحم کنید. ما هنوز هم دوست داریم با «آژانس شیشه ای» اشک بریزیم اما چهره وحشت زده مردمی را که برای تفریح در یک مکان عمومی آمدهاند نبینیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- هفته فیلم مقاومت در شبکه نمایش
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





