سینماسینما، منصوره بسمل:
روز گذشته در پردیس کوروش شاهد صحنه هایی بودم که تماما تحت عنوان اکران مردمی فیلم اخیر ابراهیم حاتمی کیا برگزار شد.
از ساعاتی پیش از این نمایش تاسف بار گوینده پردیس کوروش با سبکی لاله زار گونه مردم را به این رخداد نوید میداد که حاضرین محترم پردیس کوروش امشب اکران مردمی فیلم سینمایی «به وقت شام» بسیار متفاوت برگزار میشود!
و این اکران با حضور بازیگر نقش داعشی سوار بر اسب در مجموعه ای آغاز شد که زنان و کودکان با چهره های وحشت زده و جیغ و فریاد های بی امان نظم کل پردیس را بهم ریخته بودند. چند کودک گریه می کردند و خانم جوانی از هوش رفت.
طبقه همکف را با اصطبل اشتباه گرفته بودند اما در ادامه چند بازیگر با هیئت داعشی و مسلح در طبقات دیگر به راه افتاده و با همان لحن وحشی های داعشی جملاتی را با خشم بیان میکردند و این سیرک فرهنگی هنری ادامه داشت.
سوالم از برگزار کنندگان این نمایش وحشیانه این است: اگر فیلم چند میلیاردی شما با اقبال عمومی پیش بینی شده شما مواجه نشده است آیا به هر ایدهی خامی باید تن داد؟ ایجاد رعب و وحشت در جامعه ای که بحران های اقتصادی اش مردم را ناتوان ساخته آیا جز تخلف چیز دیگری است؟
آقای حاتمی کیا ما شما را هنوز با «آژانس شیشه ای» دوست داریم. مگر نه اینکه داعشیان با انتشار ویدئو های ترسناکشان به هدف واقعی که ایجاد رعب و وحشت بود نرسیدند؟ شما دنباله رو چه چیزی هستید؟
مغز متفکر این سیرک مسخره کدام مدیر تبلیغات و رسانه بوده است؟ پاسخ مردم وحشت زده را به درگاه خداوند چه خواهید داد؟
فروش فیلم به چه قیمتی میسر خواهد بود؟ البته اگر در پی این ایده، افزایش فروشی وجود داشته باشد!
آیا ترساندن مردم گناه نیست؟ اینجا ایران است و ما بارها ایمان داشته ایم که در کشوری امن زندگی می کنیم. سردار قاسم سلیمانی قهرمان این روزهای اکثریت جامعه ماست چون تلاش هایش در جهت امنیت منطقه قابل رویت و تحسین است.
این حرکت تخلف در تبلیغات است. شما را به خدا به مردم آسیب دیده این سرزمین رحم کنید. ما هنوز هم دوست داریم با «آژانس شیشه ای» اشک بریزیم اما چهره وحشت زده مردمی را که برای تفریح در یک مکان عمومی آمدهاند نبینیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- هفته فیلم مقاومت در شبکه نمایش
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- یادداشت ابراهیم حاتمیکیا برای صادق صفایی/ راز ماندگاری نقش نوذر در «از کرخه تا راین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش