دانش اقباشاوی فیلمبرداری جدیدترین فیلم خود را با دو موبایل به پایان رساند.
به گزارش سینماسینما این فیلمساز درباره فیلم تازه خود با نام «زاپاتا» که تقریبا بی سر و صدا آن را تولید کرده، توضیح داد: من و کریم نیکونظر که نویسنده فیلم «تاج محل» بود، پس از ساخت این فیلم در سال ۹۱ تا همین امسال، حداقل ۶ فیلمنامه را آماده کردیم که تصمیم داشتیم آنها را بسازیم. این فیلمنامهها در عین اینکه قصهگو بودند ساختاری نوآورانه و بازیگوش نیز داشتند و از میان آنها برخی حتی پروانه ساخت هم گرفتند و اخبار شان رسانهای شد مانند فیلمنامههای «در آبادان برف نمیبارد»، «پنجاه و هفت» و «برمیگردیم» اما به دلیل تامین نشدن سرمایه مورد نیاز برای تولید، شرایط ساخت آنها فراهم نشد.
او افزود: برای ساخت یک پروژه جدید، جذابیت، باور پذیری و تاثیرگذاری فیلم و البته اینکه در قالب مهجور هنر و تجربه نیز تعریف نشود برای ما خیلی مهم بود و به مرور به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از دو موبایل و تصاویر از پیش موجود و آرشیوی، یک فیلم قصهگوی بازیگوش تولید کنیم که نتیجه آن «زاپاتا» شد.
وی با اشاره به اینکه ابتدا نام فیلم «عموزادگان» بود و در حین تولید نام آن به «زاپاتا» تغییر یافت، ادامه داد: ما قدردان همراهی دوستانی هستیم که با شجاعت و علاقه از حوزههای اقتصادی و فنی گرفته تا هنری، به ما کمک کردند تا «زاپاتا» را که به لحاظ ساختاری نسبت به تجربیات پیشینمان متفاوتتر و در عین حال قصهگوتر است بسازیم.
اقباشاوی همچنین گفت: «زاپاتا» به تهیهکنندگی ایرج تقیپور این روزها در حال سپری کردن مراحل فنی است و با هماهنگی تهیهکننده برای نمایش آن تصمیمگیری خواهد شد.

داستان «زاپاتا» آن طور که اقباشاوی تعریف میکند درباره یک دختر عمو و پسر عموی آبادانی است که میخواهند فیلم بسازند، اما یکی از آنها از دندان درد شدیدی رنج میبرد و همین درد ماجراهایی را به وجود میآورد.
در آمادهسازی این فیلم کریم نیکونظر، احسان شیبانی، رضا مسعودی، محیا صدر، امیر سماواتی، ایمان غیرتمند، مانی صدیقی، علیرضا ساوه درودی، الهام شکیب، زهرا تحقیقی، سیاوش رمضانلو، علی احسانی، سحر شهامت، امیر نوبخت، هادی لطفی، صفورا برسان، فاطمه تقوی و… همکاری داشتهاند.
ایرج تقیپور تهیهکننده فیلم است و اویس توفانی، بهراد مهرجو و امیرحسین اسدبیگی همکاران او در تولید این اثر بودهاند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اسفند»؛ روایت اتحاد و مقاومت در دل جنگ
- فوت تهیهکننده پیشکسوت سینما و تلویزیون/ ایرج تقیپور درگذشت
- سینمای مستقل ایران در جشنواره کارلوویواری/ ۹ فیلم در بخش مختص ایران نمایش داده میشود
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- تهیهکننده فیلم سینمایی «زاپاتا»: یکی از مهمترین مسائل در سینمای ایران بیبرنامگی دولتمردان در این حوزه است
- هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- محمد ترابنیا، پیشکسوت عرصه برنامهریزی و دستیاری کارگردان، درگذشت
- دانش اقباشاوی از فیلم «دختر الهام» میگوید/ یک عنوان پرتعلیق/ رازی که در سکانس آخر فاش میشود
- اعلام اسامی دو پروژه سینمایی که از قوانین تخلف کردند
- ابراز نگرانی سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما از شروع پروژههای تصویری
- هشدار رئیس کانون کارگردانان/ باید با تعطیلی پروژههای تلویزیونی جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود
- پاسخ حقوقی به بالاترین حق حیات انسان در گفتگو با سینماسینما/کاوه راد: خانه سینما جهت تعطیلی فوری پروژههای تصویری عمل کند
- دانش اقباشاوی در گفتوگو با سینماسینما: ما از خانه سینما در برابر موارد کرونایی انتظار واکنش سریع داشتیم اما شش روز طول کشید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





