“الهه افشاری” میگوید “فریدِ؟ میگه ساعت هشت” فرم روایی خاص و پلاتی پیچیده دارد که به اعتقاد من مخاطب را با هر زاویه نگاهی با خودش همراه میکند.
به گزارش سینماسینما، الهه افشاری فارغالتحصیل رشته نمایش است و تاکنون در تئاترهایی چون “محفل بیعاری”، “ابلوموف”، “چسبهایش”، “مراسم قطع دست در اسپوکن”، “رومئو و ژولیت” و… به روی صحنه رفته و فیلم سینمایی “گلدن تایم” محصول هنر و تجربه نیز از آخرین فعالیتهای سینمایی اوست.
به گفته افشاری فیلم “فریدِ؟ میگه ساعت هشت” حال و هوایی اجتماعی و جوانانه دارد و قصه آن، روایت و برشی از دو شب زندگی پنج جوان است که بر اساس تصمیمها و انتخابهای غلط سرنوشت نافرجامی را برای خود رقم میزنند. افشاری در این فیلم نقش دختری به نام هاینه را ایفاء میکند که یک شبه همه باورهایش به هم میریزد.
افشاری درباره نقش خود گفت: من در “فریدِ؟ میگه ساعت هشت” نقش هانیه را ایفا میکنم. این فیلم کاراکترهای ویژه و خاصی دارد که میتوان نمونه بیرونی قابل رویت برای تمام آنها پیدا کرد. این کاراکترها با همراهی یکدیگر بهواسطه حوادث غیرقابلباور داستان را پیش میبرند و کارگردان با هوشمندی آنها را کنار هم چیده است.
او در تکمیل این مطلب اظهار کرد: هانیه دختری است که زندگی را ساده میبیند و در لحظه زندگی میکند. او میخواهد با دیگران متفاوت باشد. به همین دلیل متفاوت لباس میپوشد. این شخصیت در عین سادگی، پیچیدگی خاصی دارد و پیچیدهترین کاراکتر سادهای بوده که من آن را ایفا کردم. ساختار شگفتانگیز فرم فیلم به سبک و سیاق جذابی، تکمیلکننده فیلمنامه است و به نظرم این فیلم را میتوان جزو سینمای نوگرای درستی دانست که در آن از اتفاقهای باسمهای خبری نیست.
آذرخش فراهانی، روشنک گرامی، سام حسامی، الهه افشاری، آزاده سدیری، آرش رمضانی و شقایق فراهانی در “فریدِ؟ میگه ساعت هشت” ایفای نقش میکنند. این فیلم با حضور عباس رافعی در مقام مشاور پروژه و مجری طرحی امیر پرهیزکار با سرمایهگذاری کامل بخش خصوصی تولید میشود. حسین دالمن، مالک سراج، آرش رمضانی، فرید رحیمی زاده، سحر سجادی، کیانوش ثابتان، ماهور صفری و… دیگر بازیگران فیلم هستند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از تنش تا پالایش/ نگاهی به فیلم «مغزهای کوچک زنگزده»
- من آشغالها را دوست دارم / نگاهی به فیلم «آشغالهای دوستداشتنی»
- افسون شده در هزارتوی خیال!/ نگاهی به فیلم «جنبل»
- هرکی اینجا بمونه، گم میشه!/ نگاهی به فیلم «دو لکه ابر»
- فیکشن بودن را فریاد بزن/ نگاهی به فیلم «گزارش فرار یوسفی»
- گمشده در هیاهوی شهر/ نگاهی به فیلم «پاسیو»
- عارف عاجز/ نگاهی به فیلم «شعلهور»
- چشمی و صد نَم جانی و صد آه/ نگاهی به فیلم «خانم یایا»
- بازی مافیا/ نگاهی به فیلم «گرگ بازی»
- گفتوگو با پوریا کاکاوند، کارگردان فیلم «گلدن تایم»/ شانسِ تازه کار
- بازی گرگ بازی/ نگاهی به فیلم «گرگ بازی»
- سوالهای بی جواب/ نگاهی به فیلم «خانم یایا»
- بحران بلوغ بر بستری اجتماعی/ نگاهی به فیلم «آستیگمات»
- گمشدگی آدم های خواب زده/ نگاهی به فیلم «دو لکه ابر»
- چند متر مکعب عشق و نفرت/ نگاهی به فیلم «آهستگی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





