نشست خبری فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی با حضور بازیگران این فیلم درهفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی، بازیگران این فیلم شامل سعید پورصمیمی، پیمان معادی، ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده حضور داشتند.
پیش از برگزاری نشست خبری نیز کارگردان و بازیگران حاضر این فیلم در مراسم فوتوکال جشنواره مقابل دوربین خبرنگاران رفتند.
سعید روستایی در ابتدای نشست خبری فیلمش در پاسخ به پرسشی پیرامون شخصیتهای مرد و زن در فیلمهایش توضیح داد: این طور نبوده که در فیلمهایم همه مردها بیکار و یا معتاد باشند اما این که همیشه یک زن پیشرو وجود دارد که آینده نگر و باهوشتر است و بیشتر میبیند، شاید از زندگی شخصی من میآید؛ چرا که خواهر بزرگتری به نام لیلا دارم که من را بزرگ کرده و او کمک کرده که من درس بخوانم، کار کنم و به اینجا برسم. او همیشه پیشرو و آینده نگر بوده و نقش مهمی در زندگی من داشته است.
روستایی در پاسخ به سوالی درباره طبقه فرودست جامعه که بیشتر در فیلمهایش به آنها و شرایط کنونی آن قشر که بخش زیادی از مردم را تشکیل میدهد، عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت ایران در چهل سال گذشته این بود که یک طبقه متوسط شکل گرفته بود که این طبقه متوسط در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به شدت باریک و باریکتر و کوچکتر شد، خیلیها پولدارتر شدند و بیشتر از آها کسانی بودند که بی پول و فقیر شدند. عرض این طبق متوسط خیلی کم شده و الان به وضوح میبینیم که افراد طبقه خود را تغییر میدهند و به عنوان مثال خانه، ماشین و خورد و خوراک خود را عوض میکند. در مواقعی تقصیر آدمهای خود یک خانواده است که یک سری مشکلات ایجاد میشود و حل نمیشود اما دیگر نمیتوان این را گفت. وقتی روزی سه بار تورم به آدمها یادآوری میشود، دیگر نمیتوان گفت این تقصیر خانواده است. در فیلمهای من دختری هست که در تلاش برای جلوگیری از فروپاشی یک خانواده است. در «ابد و یک روز» شاید خانواده تقصیر داشتند اما در «برادران لیلا» این گونه نیست و این جامعه است که در حال تاثیرگذاری است و افراد چه اشتباه کنند و چه نکنند به سمتی که نباید میروند. بخش کوچکی از جامعه را میبینیم که هر روز شرایطشان بهتر میشود و بخش بزرگی از جامعه اوضاعشان بهتر نمیشود.
ترانه علیدوستی نیز در پاسخ خبرنگاری که از او درباره همکاری وی با سریال «شهرزاد» به کارگردانی محمد امامی پرسید، توضیح داد: اتفاقی که درباره پروژه سریال «شهرزاد» روی داد، تلنگری برای همه ما بود و تا قبل آن ما این دقت را نداشتیم و این اتفاق بسیار ناراحتکننده باعث شد که ما از آن به بعد دقت بیشتری کنیم. درباره سریال «شهرزاد» باید نکتهای بگویم که البته ممکن است کسی آن را باور نکند، چرا که شش سال از آن گذشته است. من با آقای امامی در پایان فصل یک «شهرزاد» آشنا شدم و از حضور ایشان اطلاعی نداشتم. تهیهکننده دیگری به جای ایشان با من قرارداد امضا کرده و در ایران میدانند که این شخص کیست اما اسمی از این فرد مطرح نیست. نمیخواهم توجیه کنم. شاید وظیفه ما بود که باید میدانستیم و این کار را نمیکردیم اما واقعا و صادقا نمیدانستیم. پای همه حواشی و حرفهای آن هم ایستادیم و برای همه ما خیلی بد شد اما در کنار آن باید توجه داشته باشید که پولی در یک سریال سرمایهگذاری شده و پنج برابر آن برگشته به همان آدم، اما شما چرا از من سوال میپرسید؟ چون آن پول دست من نیست. سود آن پول دست من نیست. من دستمزدی گرفتم که در هر پروژه دیگری هم میگرفتم و نجومی هم نبوده است، درنتیجه پول یا سود این سریال دست کسی است که الان در زندان به سر میبرد و این را که من چه کمکی میتوانم به پیشرفت این بحث بکنم، نمیدانم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- «زن و بچه»؛ خیره با چشمان باز به کابوسی که زندگیات را میبلعد
- بازنمایی جامعه مردسالار در «پیر پسر» و «زن و بچه»
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- «زن و بچه»؛ چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
- «زن و بچه»؛ فرم پیش از معنا
- «زن و بچه»؛ سفری در دل تلاطم زندگی یک زن
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





