جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا- اقیانوسیه (نتپک) جشنواره «اولجو» کرهجنوبی، به مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی الهه نوبخت اعطاء شد.
به گزارش سینماسینما، در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره بینالمللی «Ulju» که روز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریورماه) در شهر اولجو کرهجنوبی برگزار شد، جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا- اقیانوسیه «نتپک» توسط هیات داوران این بخش به یاسر طالبی کارگردان مستند «دلبند» اختصاص یافت.
در این بخش، فیلمهایی از کشورهای روسیه، سوئیس، اتریش، رومانی، انگلستان و ترکیه حضور داشتند.
«دلبند» از موفقترین فیلمهای مستند یکسال اخیر سینمای ایران است که در جشنوارههای معتبری چون ایدفا، برلین، هاتداکس و… به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.
این فیلم پیش از این جایزه تماشاگران مستندهای نیمهبلند جشنواره «هاتداکس» کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانشآموزان جشنواره مستند «سیسیل» ایتالیا و جایزه ویژه جشنواره«کرانیسکا گورا» اسلوونی را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلمهای تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردمشناسی «پارنو» استونی هم شده بود.
«دلبند» در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه، جشنواره «ماموتلیکس» آمریکا و جشنواره مستند EBS کرهجنوبی هم به نمایش درآمده و در جشنواره «بیگاسکای» آمریکا فینالیست بخش رقابتی آثار بلند بود.
این فیلم مستند چندی پیش نیز برنده تندیس شایستگی بهترین مستند کوتاه و نیمهبلند بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران هم شد.
«دلبند» قصهی زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام «فیروزه» را روایت میکند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوههای البرز دارد.
این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت پخش بینالمللی فیلم را بر عهده دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سرنوشت مبهم تیم ملی فوتبال بانوان در یک مستند
- مستندساز مشهور مدال گرفت؛ تجلیل از دیوید آتنبرو برای حمایت از طبیعت
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- یک جایزه دیگر برای «تنها نخواهم ماند»
- جایزه نتپک به «گیج گاه» رسید
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- جشنواره جئونجو به «سرنوشت» ایرانی جایزه داد
- مژگان ایلانلو آزاد شد
- روایتی از مرگ آرش اینانلو در طبیعت
- یک مستندساز: پس از جشنواره سینماحقیقت، نمایش آنلاین مستندها ادامه یابد
- «اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختیهای تولید در دوران کرونا
- «اهل سفر» در شبکه مستند
- حمید مجتهدی، فیلمبردار و مستندساز درگذشت
- با داگ بلاک رازهای مستندهای شخصی را بدانید
- آخرین پست اینستاگرامی هوشنگ میرزایی/ یک حقیقت تلخ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





