جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا- اقیانوسیه (نتپک) جشنواره «اولجو» کرهجنوبی، به مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی الهه نوبخت اعطاء شد.
به گزارش سینماسینما، در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره بینالمللی «Ulju» که روز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریورماه) در شهر اولجو کرهجنوبی برگزار شد، جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا- اقیانوسیه «نتپک» توسط هیات داوران این بخش به یاسر طالبی کارگردان مستند «دلبند» اختصاص یافت.
در این بخش، فیلمهایی از کشورهای روسیه، سوئیس، اتریش، رومانی، انگلستان و ترکیه حضور داشتند.
«دلبند» از موفقترین فیلمهای مستند یکسال اخیر سینمای ایران است که در جشنوارههای معتبری چون ایدفا، برلین، هاتداکس و… به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.
این فیلم پیش از این جایزه تماشاگران مستندهای نیمهبلند جشنواره «هاتداکس» کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانشآموزان جشنواره مستند «سیسیل» ایتالیا و جایزه ویژه جشنواره«کرانیسکا گورا» اسلوونی را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلمهای تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردمشناسی «پارنو» استونی هم شده بود.
«دلبند» در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه، جشنواره «ماموتلیکس» آمریکا و جشنواره مستند EBS کرهجنوبی هم به نمایش درآمده و در جشنواره «بیگاسکای» آمریکا فینالیست بخش رقابتی آثار بلند بود.
این فیلم مستند چندی پیش نیز برنده تندیس شایستگی بهترین مستند کوتاه و نیمهبلند بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران هم شد.
«دلبند» قصهی زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام «فیروزه» را روایت میکند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوههای البرز دارد.
این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت پخش بینالمللی فیلم را بر عهده دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سرنوشت مبهم تیم ملی فوتبال بانوان در یک مستند
- مستندساز مشهور مدال گرفت؛ تجلیل از دیوید آتنبرو برای حمایت از طبیعت
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- یک جایزه دیگر برای «تنها نخواهم ماند»
- جایزه نتپک به «گیج گاه» رسید
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- جشنواره جئونجو به «سرنوشت» ایرانی جایزه داد
- مژگان ایلانلو آزاد شد
- روایتی از مرگ آرش اینانلو در طبیعت
- یک مستندساز: پس از جشنواره سینماحقیقت، نمایش آنلاین مستندها ادامه یابد
- «اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختیهای تولید در دوران کرونا
- «اهل سفر» در شبکه مستند
- حمید مجتهدی، فیلمبردار و مستندساز درگذشت
- با داگ بلاک رازهای مستندهای شخصی را بدانید
- آخرین پست اینستاگرامی هوشنگ میرزایی/ یک حقیقت تلخ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





