ریدلی اسکات کارگردان مطرح سینما، فیلمی را با محوریت روایت قصه یک جادوگر برای کمپانی «والت دیزنی» میسازد.
به گزارش سینماسینما براساس خبر ورایتی «حماسه مرلین» که درباره جادوگری در داستان «شاه آرتور» است، توسط «ریدلی اسکات» ـ کارگردان «بلید رانر» و «پرومته» ـ ساخته میشود.

«فیلیپا بوینز» ـ فیلمنامهنویس برنده اسکار و از نویسندگان «ارباب حلقهها» ـ نویسندگی فیلمنامه این فیلم را بر عهده گرفته است. «اسکات فری» و «گیل نتر» هم در حال مذاکره با «دیزنی» برای تهیهکنندگی این فیلم حماسی ـ تاریخی هستند.
داستان «مرلین» که براساس کتابهای «تی.ای. بارون» ساخته میشود، درباره «مرلین» جادوگری جوان پیش از آشنایی با «شاه آرتور» و میزگرد افسانهای اوست. «شاه آرتور» از شخصیتهای داستانی در آثار کلاسیک انگلیسی است.
«دیزنی» در حال حاضر فیلم دیگری را هم با محوریت شخصیت «مرلین» در دست ساخت دارد؛ «شمشیر در سنگ» بازسازی دوباره انیمیشن قدیمی این کمپانی است که «اسکات» در آن نقش تهیهکننده را دارد.
پیشتر مینیسریالی هم با نام «مرلین» و با بازی «سم نیل» از شبکه «ان.بی.سی» پخش شده بود که روی شخصیت این زن جادوگر تمرکز داشت.
«ریدلی اسکات» ماه می سال گذشته فیلم «بیگان: میثاق» را به روی پرده برد و اخیرا فیلمبرداری «همه پولهای دنیا» را آغاز کرده است. این فیلم قرار بود با بازی «کوین اسپیسی» ساخته شود اما با رسوایی اخلاقی این بازیگر مطرح، «کریستوفر پلامر» جایگزین او در این پروژه شد.
«اسکات» تاکنون برای فیلمهای «سقوط شاهین سیاه» (۲۰۰۱)، «گلادیاتور» (۲۰۰۰) و «تلما و لوئیس» (۱۹۹۱) نامزد جایزه اسکار و انجمن کارگردانان آمریکا شده و یک بار نیز با فیلم «مریخی» در سال ۲۰۱۵ جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را از آن خود کرده است. از دیگر فیلمهای این سینماگر ۷۹ ساله میتوان به «اکسدوس»، «مشاور»، «افسانه»، «قلمرو بهشت»، «رابینهود» و … اشاره کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- ریدلی اسکات وسترنش را نمیسازد/ برف نیست
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- علاوه بر تهیه کنندگی؛ ریدلی اسکات زندگی گروه بیجیز را فیلم میکند
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- حادثه سر صحنه فیلم «گلادیاتور۲»/ ۶ مصدوم
- کوین اسپیسی تبرئه شد
- «خاندان گوچی»؛ ضیافت تصویری و صوتی تمامعیار / اسکات خطاب به نوه آلدو گوچی: خیلی هم دلتان بخواهد!
- انسان گرگ انسان / بقا، عامل گرهافکن در داستان سریال «دستپرورده گرگها»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





