توبی هوپر کارگردان سرشناس ژانر وحشت در ۷۴ سالگی چشم از جهان فروبست.
به گزارش سینماسینما، توبی هوپر کارگردان فیلمهایی چون «کشتار با اره برقی در تگزاس» و «ارواح خبیثه/ Poltergeist» شنبه سوم شهریور در کالیفرنیا چشم از جهان فروبست.
فیلم «کشتار با اره برقی در تگزاس» سال ۱۹۷۴ به سینما عرضه شد و با دیدگاهی واقعگرا و نگاهی دیوانهوار به یکی از تاثیرگذارترین فیلمهای ژانر وحشت سینما تبدیل شد. این فیلم محصول بخش مستقل سینمای آمریکا و هزینه ساخت آن چیزی حدود ۳۰۰ هزار دلار بود که به یکی از سودآورترین آثار سینمای مستقل تبدیل شد.
هوپر سال ۱۹۸۶ قسمت دوم «کشتار با اره برقی در تگزاس» را ساخت و در ساخت آن تا حدودی از نگاه طنز بهره گرفت.
او سال ۱۹۸۲ در همکاری با استیون اسپیلبرگ فیلم «ارواح خبیثه» را ساخت. اسپیلبرگ نویسنده و تهیهکننده «ارواح خبیثه» بود و کارگردانی اثر را به هوپر سپرد. «ارواح خبیثه» نیز در گیشه موفق بود و پس از اکران عنوان هشتمین فیلم پرفروش سال را از آن خود کرد.
ویلارد توبی هوپر زاده شهر آستین در تگزاس بود و کارش در عرصه فیلمسازی را با ساخت مستند آغاز کرد. او سال ۲۰۱۱ در نوشتن رمان ترسناک پست مدرنی به نام «فیلم نیمهشب» همکاری داشت. شخصیت اصلی داستان «فیلم نیمهشب» خود توبی هوپر است.
منبع: خبرآنلاین به نقل ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- اپرایی که وودی آلن به سبک دسیکا و فلینی روی صحنه میبرد
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- غول ژانر وحشت سینمای اسپانیا درگذشت
- موفقیت «چرنوبیل»، روسیه را مجبور به ساخت سریال کرد
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- برگزاری هفته فیلم اروپایی در هشت شهر ایران
- فروش ۵۰ میلیون دلاری قسمت جدید «گودزیلا»
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- ساخت «یک افسر و یک پلیس» رومن پولانسکی به پایان رسید
- گاف جدید سریال «بازی تاج و تخت» + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟





