به گزارش سینماسینما، امیر پوریا مدرس و منتقد سینما در آخرین برنامه سال ۹۵ آپاراتچی «آپاراتچیِ ۳۲» که در سایت آپارات قرار دارد به سراغ مهناز افشار رفته است که این روزها علاوه بر بازی در فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، برای سریال «عاشقانه» هم جلوی دوربین منوچهر هادی است.
مهناز افشار در بخشی از این گفتوگوی تصویری در مورد دومین جایزه اسکار اصغر فرهادی میگوید: «به عنوان یک شهروند ایرانی بابت دریافت اسکار توسط اصغر فرهادی بسیار بسیار خوشحال شدم. معتقدم هر کسی این خوشحالی را از خودش میگیرد اولین ظلم را به خودش میکند.»
او در مورد این که چرا در جشنواره سیوپنجم فیلم فجر حضور نداشت توضیح داد: «فیلم «نهنگ عنبر، سلکشن رویا» به خواست سامان مقدم به جشنواره نرفت. در مورد «گیلدا» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار هم شنیدم که برچسب فمنیستی بودن خورد و از حضور در جشنواره محروم شد.»
افشار در خصوص سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر هم گفت: «هر چند معتقدم امسال شاهد جشنوارهای منفعل بودیم اما تاکید میکنم نمیتوانیم بگوییم چون فیلم منِ نوعی در جشنواره نبود پس آن را تحریم میکنم یا زیر سوال میبرم. چون هر سال تعدادی فیلم پذیرفته میشوند و تعدادی نه و یک سری جایزه میگیرند و یک سری نه و نمیشود هر سال عدهایمان اعتراض کنیم.»
او تصریح کرد: «به گمان من اگر همه سینماگران اعتقاد داشته باشند و دلشان بخواهد، جشنواره فیلم فجر باید به چیزی شبیه جشن خانه سینما یا جشن انجمن منتقدان تبدیل شود که نمونه خارجیاش اسکار است. این که آثار در طول سال بررسی شوند و ما مثلا پنج داور نداشته باشیم که بنشینند و در زمانی فشرده فیلمها را ببینند و انتخاب کنند.»
امیر پوریا در ادامه به نکتهای اشاره کرد که از آن با عنوان «بدجنسی تاریخی انجمن منتقدان در اعطای جایزه بدترین فیلم سال ۱۳۸۰ به «شور عشق» با بازی مهناز افشار و بهرام رادان» نام برد.
مهناز افشار در پاسخ گفت: «میدانم که میدانید هیچ بازیگری تصمیم نمیگیرد فیلم بد کار کند یا هیچ کارگردانی دلش نمیخواهد فیلم بد بسازد. (با خنده) باور کنید زرشک زرین شما به من که آن زمان ۱۸ سالم بود و به بهرام رادان مسیر پیشرفت را نشان داد.»
او ادامه داد: «من روزی که در «شور عشق» بازی کردم نمیدانستم قرار است زرشک زرین بگیرم هر چند معتقدم این فیلم در زمان خودش فیلم تینیجری خوبی هم بود. شما به عنوان بازیگر از جایی به بعد منتظر اعتماد دیگران میمانی تا فضایی در اختیارت بگذارند. این اتفاق برای بهرام رادان زودتر رخ افتاد. به فاصله دو تا سه سال مسیرش عوض شد و در فیلمهایی بازی کرد که مورد توجه منتقدان قرار گرفت ولی من باز هم چند سال فیلم تجاری کار کردم.»
مهناز افشار با اشاره به این که در اوایل کارش بازیگری را جدی نمیگرفته است گفت: «اوایل بازیگری را جدی نمیگرفتم و دیگران هم جدیام نمیگرفتند. (با خنده) دوران دبیرستان عکسهای هنرمندی را که میگویند شبیهاش هستم امضا میکردم و میدادم به پسرهای محله و کیف میکردم. سواد و شناختم در حد دختری ۱۸ ساله بود و هفت، هشت سال گذشت تا با آزمون و خطا به جایی برسم که در «سالاد فصل» بازی کنم و بعد هم فیلمهای دیگر. از جایی به بعد جدی گرفته شدم و جایزهاش را هم در جشن منتقدان برای بازی در «برف روی کاجها» از شما گرفتم.»
بازیگر فیلم سینمایی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» ادامه داد: «من حاضرم با سر بکوبم توی سقف، سرم زخمی شود ولی سقف را بردارم. این طور بزرگ شدهام در نتیجه به هر کسی هم که با مانعی مواجه میشود میگویم بزن مانع را رد کن! ممکن است طول بکشد اما میتوانی ردش کنی.»
در ادامه امیر پوریا به سراغ ازدواج مهناز افشار با یاسین رامین رفت. افشار در مورد حواشی این ازدواج گفت: «حدود ۱۱ سال پیش بود که پدرم فوت کرد. وقتی مُرد زیر میز غذاخوردی خانه مادرم قایم شده بودم چون احساس میکردم حامیام را از دست دادهام. آن زمان نَمُردَم و ادامه دادم چون چاره دیگری نبود.»
او ادامه داد: «با احترام به همه همکارانم معتقدم زندگی شخصی وجود ندارد. وقتی من عکس سفره هفتسینم را در اینستاگرام میگذارم یا عکس دوران بارداریام را، دیگر اجازه ندارم خطکشی کنم و بگویم در مورد این بخش نظر بدهید در مورد آن بخش نظر ندهید. این جمله را کسی میتواند بگوید که فقط عکس کاری و اجتماعیاش را منتشر کند اما منِ مهناز افشار این حق را ندارم.»
افشار افزود: «من با سوال، نقد و پرسش مشکلی ندارم تا جایی که روحم را زخم نکند. روزی که میخواستم ازدواج کنم، میدانستم همسرم پسر فردی خواهد بود که مجله «رویش» را به خاطر این که عکس من روی جلدش بود توقیف کرد اما فراموش نکنیم که هیچ کدام ما نه شبیه برادرمانیم، نه شبیه پدرمان، نه شبیه خواهرمان، نه شبیه مادرمان. وقتی کسی را دوست داری بابت دوست داشتنش باید تاوان بدهی و من مشکلی بابت تاوان دادن ندارم.»
او در مورد دخترش لیانا هم گفت: «با به دنیا آمدن لیانا یک دنیا به من اضافه شد. قبلا هم گفتهام اول که به دنیا آمد حسی نداشتم. (با خنده) چون قرار نیست همه مادرها شبیه هم باشند و حس مادریشان از لحظه اول شکوفا شود اما زمانی که شیرش دادم احساس کردم متولد شدهام. لیانا تمام جان، عمر و زندگیام است.»
او در ادامه با اشاره به فعالیتهای اجتماعیاش در فضای مجازی هم گفت: «با گسترش فضای مجازی دیگر لازم نیست روی اطلاعرسانی تلویزیون حساب کنیم و میشود به تلویزیون گفت هر چه قدر دلت میخواهد سانسور کن ما منبع دیگری داریم که میتوانیم به آن رجوع کنیم.»
مهناز افشار بازیگر فیلم «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی ادامه داد: «من تریبون آدمهایی هستم که صدایشان به جایی نمیرسد. کسانی مثل کودکان بد سرپرست که از کودکان بیسرپرست تنهاترند… زنان فوتبالیستی که همیشه مورد کم لطفی قرار میگیرند… این که ما چرا نمیتوانیم در ورزشگاه از نزدیک شاهد بازی فوتبال باشیم؟! تنها به این دلیل که بقیه حرف رکیک میزنند؟! چرا نمیگذاریم با قرار گرفتن در کنار هم این رفتار تصحیح شود و به جایش صورت مسئله را پاک میکنیم؟!»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- باری به هر جهت/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- کجا بروم با اسبی که جایی نمی رود؟!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- مردی که هر کاری میکند که هیچ کاری نکند!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- گفتوگو با صفی یزدانیان/ «ناگهان درخت» از مخاطبش میخواهد آسانگیر نباشد
- در ستایش فرم/ نگاهی به فیلم «گیلدا»
- اعتراض عبدالرضا کاهانی به حذف تصاویر مهناز افشار در تبلیغات فیلمها
- ماجرای عجیب خود آزاری مدیران تلویزیون
- اکران آنلاین «مهمانخانه ماه نو» با بازی مهناز افشار
- یک توئیت عجیب از مهناز افشار/ اعتراف و عذرخواهی
- هدیه مهناز افشار به پاکبانان
- سفیر چین در ایران مهناز افشار را در توئیتر بلاک کرد
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۳)/ الهام کردا، مهناز افشار
- تغییری که مهناز افشار در پست اینستاگرامی خود داد/ کنارهگیری یا تعویق؟
- خبر غافلگیرکنندهای که مهناز افشار منتشر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز