دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فروش بلیت نمایش فوتبال جام جهانی در سینماها باید به حساب خانه سینما واریز می شد، تاکید کرد مساله را پیگیری می کند.
به گزارش سینماسینما، سیدضیا هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران در پاسخ به اینکه وضعیت پرداخت سهم فروش بلیت نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه در سینماها به صاحبان فیلم ها چه شد، گفت: پس از برگزاری جلسه بررسی چگونگی پرداخت سهم صاحبان فیلم ها از نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی در سینماها که روز ۳۱ تیر ماه در شورای عالی اکران برگزار شد، جزییات مورد نظر از جمله ارقام فروش بلیت ها و سینماهایی که در این طرح شرکت کردند مشخص و به خانه سینما اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ سینما به نمایش فوتبال های جام جهانی روسیه اختصاص داده شده بود، بیان کرد: در مجموع سه روز طلایی برای نمایش بازی های تیم ملی ایران در این سینماها در نظر گرفته شده بود، البته در کنار آن تعدادی بازی دیگر بود که فروش بلیت چندانی نداشتند.
دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران توضیح داد: برای سرعت بخشیدن به پرداخت های مورد نظر، یک حساب به نام خانه سینما در نظر گرفته شد تا سینماداران مبالغ مربوطه را به این شماره واریز کنند و در نهایت خانه سینما با صاحبان فیلم ها صحبت کند که یا مبالغ مورد نظر به آنها پرداخت و یا صرف امور خیریه شود.
وی تاکید کرد: اینکه چند سینما تا امروز مبالغ مورد نظر را پرداخت کرده اند، نمی دانم زیرا این بخش کار برعهده خانه سینما است.
هاشمی در پایان گفت: امروز دوشنبه ۲ مهرماه در صورت جلسه شورای عالی اکران قید خواهیم کرد تا ظرف ۴۸ ساعت سینماداران فیش واریزی خود را به کمیته انضباطی کارگروه اکران ارایه دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- دو نامه خطاب به خانه سینما در یک روز؛ شکاف دوباره میان تهیهکنندگان/ موسوی و هاشمی روبروی هم
- اکران «آینده» از ۲۳ بهمن قطعی شد
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- پروانه نمایش دو فیلم صادر شد
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- سه فیلم جدید روی پرده میروند
- سید ضیاء هاشمی خبر داد/ مهلت اعتراض تهیهکنندگان به لیست شورای عالی تمدید شد
- نظر بهروز افخمی و سیدضیا هاشمی درباره نشست خبری حسین انتظامی
- مدیر سینما آزادی مطرح کرد: وضعیت نگرانکننده اکران ماه مبارک رمضان
- «نمای نزدیک»/ نگاهی گُذرا به دلایل رونق یا رکود بازار سینما
- «آشغالهای دوستداشتنی» رقیب «قانون مورفی» در گیشه؟/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای روی پرده
- تازهترین آمار از میزان فروش و تعداد مخاطبان سینما در سال ۹۷
- «آشغالهای دوست داشتنی» خوب شروع کرد/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای روی پرده
- جدیدترین مصوبات اکران سینماها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





