دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فروش بلیت نمایش فوتبال جام جهانی در سینماها باید به حساب خانه سینما واریز می شد، تاکید کرد مساله را پیگیری می کند.
به گزارش سینماسینما، سیدضیا هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران در پاسخ به اینکه وضعیت پرداخت سهم فروش بلیت نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه در سینماها به صاحبان فیلم ها چه شد، گفت: پس از برگزاری جلسه بررسی چگونگی پرداخت سهم صاحبان فیلم ها از نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی در سینماها که روز ۳۱ تیر ماه در شورای عالی اکران برگزار شد، جزییات مورد نظر از جمله ارقام فروش بلیت ها و سینماهایی که در این طرح شرکت کردند مشخص و به خانه سینما اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ سینما به نمایش فوتبال های جام جهانی روسیه اختصاص داده شده بود، بیان کرد: در مجموع سه روز طلایی برای نمایش بازی های تیم ملی ایران در این سینماها در نظر گرفته شده بود، البته در کنار آن تعدادی بازی دیگر بود که فروش بلیت چندانی نداشتند.
دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران توضیح داد: برای سرعت بخشیدن به پرداخت های مورد نظر، یک حساب به نام خانه سینما در نظر گرفته شد تا سینماداران مبالغ مربوطه را به این شماره واریز کنند و در نهایت خانه سینما با صاحبان فیلم ها صحبت کند که یا مبالغ مورد نظر به آنها پرداخت و یا صرف امور خیریه شود.
وی تاکید کرد: اینکه چند سینما تا امروز مبالغ مورد نظر را پرداخت کرده اند، نمی دانم زیرا این بخش کار برعهده خانه سینما است.
هاشمی در پایان گفت: امروز دوشنبه ۲ مهرماه در صورت جلسه شورای عالی اکران قید خواهیم کرد تا ظرف ۴۸ ساعت سینماداران فیش واریزی خود را به کمیته انضباطی کارگروه اکران ارایه دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- دو نامه خطاب به خانه سینما در یک روز؛ شکاف دوباره میان تهیهکنندگان/ موسوی و هاشمی روبروی هم
- اکران «آینده» از ۲۳ بهمن قطعی شد
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- پروانه نمایش دو فیلم صادر شد
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- سه فیلم جدید روی پرده میروند
- سید ضیاء هاشمی خبر داد/ مهلت اعتراض تهیهکنندگان به لیست شورای عالی تمدید شد
- نظر بهروز افخمی و سیدضیا هاشمی درباره نشست خبری حسین انتظامی
- مدیر سینما آزادی مطرح کرد: وضعیت نگرانکننده اکران ماه مبارک رمضان
- «نمای نزدیک»/ نگاهی گُذرا به دلایل رونق یا رکود بازار سینما
- «آشغالهای دوستداشتنی» رقیب «قانون مورفی» در گیشه؟/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای روی پرده
- تازهترین آمار از میزان فروش و تعداد مخاطبان سینما در سال ۹۷
- «آشغالهای دوست داشتنی» خوب شروع کرد/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای روی پرده
- جدیدترین مصوبات اکران سینماها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





