سخنگوی شورای عالی تهیهکنندگان با اشاره به اینکه هنوز سهم فیلمها از فروش بلیتهای مسابقات جامجهانی مشخص نیست تاکید کرد این مساله یک پروسه طولانی دارد.
به گزارش سینماسینما، مسعود اطیابی سخنگوی شورای عالی تهیهکنندگان با اشاره به یکپارچهسازی تهیهکنندگان سینما گفت: مساله یکپارچهسازی تهیهکنندگان بهزودی به نتایج نهایی میرسد و تا آن زمان شورای عالی تهیهکنندگان همچنان به فعالیتهای صنفی خود عمل میکند.
وی درباره پرداخت هزینه فروش بلیت مسابقات جامجهانی به صاحبان فیلمها که در سینماها به نمایش درآمده بود، توضیح داد: در حال حاضر شورایعالی تهیه کنندگان در این زمینه ورود پیدا نکرده است. در واقع شورای عالی اکران ابتدا باید موارد مختلف را مدنظر قرار دهد، پولها از سینماداران دریافت شود، تا در نهایت تصمیم گرفته شود که سهم هر فیلم از این مبالغ چه میزان است.
این تهیهکننده و کارگردان سینما تاکید کرد: شورای عالی اکران کلیت برنامهریزی برای چگونگی دریافت هزینه بلیتهای بازیهای جامجهانی که در سینماها نمایش داده شده بود را انجام داده است، اما هنوز مساله اینکه کدام فیلمها چند درصد از فروش بلیتهای مورد نظر را دریافت میکنند، مشخص نشده است.
وی توضیح داد: در آن زمان نزدیک به ۱۵ فیلم سینمایی اکران بوده است و بی شک هرکدام از صاحبان این فیلمها نسبت به دریافت سهم خود مدعی هستند. همچنین باید بررسی کرد که چه درصدی باید به آثار پرفروش و چه درصدی به دیگر آثار ارائه میشود، البته باید به پردیسهای سینمایی نیز توجه کرد چرا که معمولا در پردیسها چند فیلم با هم اکران میشود، که این مساله خود از اهمیت بسیاری برخوردار است.
سخنگوی شورای عالی تهیهکنندگان با تاکید بر اینکه بی شک این مساله پروسه طولانی و سختی دارد، یادآور شد: شورای عالی اکران سهم کلی فیلمها و صاحبان سینماها را محاسبه کرده، اما هنوز کار اصلی باقی مانده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر قرار است پولهای مورد نظر به حسابی در خانه سینما واریز شود تا در نهایت تصمیم گیری کلی صورت گیرد.
اطیابی در پایان با اشاره به اینکه سینماداران ۲ هفته فرصت دارند تا مبالغ فروش بلیتهای مسابقات جام جهانی را به حساب موردنظر واریز کنند، گفت: در مرحله نهایی شورایعالی تهیهکنندگان برای حمایت از حقوق صاحبان فیلمها وارد کار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- مخالفت ۴ صنف سینمایی با آیین نامه نمایش سینمایی
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ «بخارست» فعلا اکران نمیشود/ پروژه نجات گیشه به تاخیر میافتد؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- اطیابی: بهترین سکانسهای «دینامیت» را حذف کردهاند!
- سینماسینما/ روایت سرتیپی و سعید خانی از فروش فیلم «دینامیت»
- تهیهکننده «دینامیت» مطرح کرد/ سازمان سینمایی و سینماداران از اکران فیلم حمایت کنند
- انصراف اسعدیان از کارگردانی «ناجورها»
- شایانفر به ساخت سریال «نیوجرسی» اعتراض کرد/ فیلمنامه را در خانه سینما ثبت کردهایم
- مهدی هاشمی و احمد مهرانفر در «انفرادی» بازی میکنند
- «تگزاس ۳» زمستان کلید میخورد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





