شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران اطلاعیه ای را به منظور مقابله با پولشویی در سینما منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، با انتشار اطلاعیه ای شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران برای مقابله با پولشویی و ورود پول های مشکوک در سینما اعلام آمادگی کرد.
متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:
«به نام خدا
همکاران ارجمند، تهیه کنندگان محترم سینمای ایران
وظیفه همه ما حراست از کیان سینما است در این راستا سلامت بنیان های اقتصادی سینما بر دوش تهیه کنندگان و سرمایه گذاران سینمای ایران است.
با کمال تأسف مدتی است با افزایش بی رویه و غیرمتعارف هزینه های تولید خصوصاً در بخش دستمزدها روبرو هستیم.
ما نظم دهنده و آرایش دهنده سینمای کشور هستیم بدین سبب و به منظور حراست از شرافت حرفه ای و امنیت سرمایه مصمم هستیم با اجرای برنامه های بلند مدت و میان مدت در اصلاح شیوه های تولید اقدام کنیم.
مهمترین اصل رعایت تعادل در نظام تولید به نسبت پیش بینی های درآمدی است. اصلی که متاسفانه به شدت توسط برخی از همکاران و سرمایه گذاران مخدوش شده است و این امر علاوه بر ایجاد شکاف های حرفه ای باعث سوء استفاده های خطرناکی در عرصه اقتصادی صنعت تصویر شده است.
به همه تهیه کنندگان آثار تصویری اعم از سینمایی و نمایش خانگی تاکید می کنیم زین پس صرفاً باید در چهارچوب قواعد مدنظر فعالیت نمایند و در صورت عدم رعایت سطح دستمزد و عقد قراردادهای نامتعارف با پرداخت های خارج از عرف به بازیگران، تهیه کننده و سرمایه گذار مسئول خواهند بود و بنا بر تشخیص کمیته تشخیص و بررسی شورای عالی تهیه کنندگان متخلف متحمل جرائمی سنگین و جدی همچون تعلیق فعالیت، عدم همراهی صنفی و محدودیت هایی مشابه را خواهند داشت و فعالیت سرمایه گذاران متخلف نیز ممنوع و محدود خواهد شد.
ما خواهان شفافیت درخصوص اعلام منابع سرمایه گذاری و قراردادهای فی ما بین هستیم و این امر را لازمه سلامت تولید در سینمای ایران می دانیم.
به یقین همه همکاران ما در نظام تولید آثار و سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدافع و پشتیبان این رویکرد هستند و از آنان خواهان همراهی هستیم.
رونق سینمای ایران در سال های اخیر مدیون تلاش همه دست اندرکاران سینمای ایران است و نباید اجازه دهیم دستمزدهای ناهنجار، همدلی و همراهی و همکاری همه ما را دچار خدشه کند.
با آرزوی عزت و سربلندی سینمای ایران، شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فرهنگ و پیرپسران سیاست!/ اعتراض سه نهاد سینمایی به کارشکنیها در ادامه اکران «پیر پسر»
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- تاکید شورایعالی تهیهکنندگان سینما بر اتحاد و یکپارچگی
- وزارت ارشاد پیگیر روشن شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی/ بیانیه شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان سینما
- هشدار شورای عالی تهیهکنندگان به امضا کنندگان نامه آزادی موقت محمد امامی
- متفاوت و زیبا و بهیادماندنی/ نگاهی به فیلم “درباره الی”
- “هزارتو” در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود
- تظاهری که تراژدی را خفه کرد/ نگاهی به فیلم «کارت پرواز»
- اکران سه فیلم جدید در سینماها
- دنباله «مد مکس: جاده خشم» ساخته میشود
- بدترین فیلمهای ۲۰۱۹، از نگاه منتقدان ورایتی
- اعلام برنامه نمایش «یک کامیون غروب» تا نیمه آذر
- «انتقام جویان» فیلم سال شد؛ معرفی برگزیدگان مردمی سینمای آمریکا
- واکنش نیما جاویدی به پخش غیرقانونی «سرخپوست»/ نگذارید اموالمان را به تاراج ببرند
- «فصل قاصدک» در آمریکا جلوی دوربین رفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





