وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نامزدهای انتخاباتی که امروز میگویند دولت یازدهم کاری برای فرهنگ و هنر این مملکت انجام نداده را به مناظره دعوت میکنم. نه تنها من بلکه تمامی همکارانم آمادگی آن را دارند که به این آقایان بیاطلاع، اطلاعرسانی کنند.
به گزارش سینماسینما، سیدرضا صالحیامیری در پاسخ به این سوال که آقای میرسلیم در تازهترین سخنان خود از دوره خود به عنوان درخشانترین دوران وزارت فرهنگ یاد کرده و تاکید داشته است؛ دیگر وزرای فرهنگ باید شاگردی ایشان را بکنند. شما که اکنون مصدر وزارت ارشاد را در اختیار دارید؛ درخشانترین و تاریکترین دوران وزارت ارشاد را مربوط به چه زمانهایی میدانید؟، گفت: هر شخصی که ادعایی دارد باید آن را با مصادیق ارائه کند. ما کارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم را منتشر کرده و حتی به اصحاب رسانه ارائه دادهایم.
او درباره آمارهای موجود در حوزه کتاب و سینما عنوان کرد: در طول ۳۸ سال بعد از انقلاب ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳ هزار و ۶۰۰ مجوز صادر شده که حدود ۶ هزار و ۸۰۰ مورد آن در دولت یازدهم صورت گرفته است که ۴۷ درصد کل آمار تولیدات این حوزه در تمام سالهای بعد از انقلاب را دربرمیگیرد.
وزیر ارشاد ادامه داد: زمانی سینماهای ما ۸ میلیون بیننده در سال داشت که در دولت یازدهم این تعداد به ۲۵ میلیون نفر رسید. همچنین فروش فیلمها از ۲۶ میلیارد تومان به ۱۷۷ میلیارد تومان رسید که این گام بسیار خوبی برای پیشرفت صعنت سینمای ماست.
صالحیامیری در ادامه با اشاره به صدور مجوز در حوزه نشر و کتاب گفت: صدور مجوز برای انتشار کتاب از ۶۳ هزار مجوز در سال به ۸۸ هزار عنوان رسیده است.
او خاطر نشان کرد: کارنامه فرهنگی دولت روحانی شفاف و افتخارآمیز است و من هریک از نامزدهای انتخاباتی که ادعای خلاف این امر دارند را به مناظره در حضور اصحاب رسانه دعوت میکنم. نه تنها من بلکه تمامی همکاران من آمادگی آن را دارند که به این آقایان بیاطلاع، اطلاعرسانی کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه میزان سانسور کتابها و فیلمها؛ تعطیلی کنسرتها؛ پایین کشیدن تئاترها و بسته شدن روزنامهها در دولت یازدهم چه اندازه بوده و آیا عملکرد دولت در این حوزه را قابل دفاع میدانید، گفت: ما در حوزه نظارت و ممیزی طبق قانون عمل میکنیم، میزان سانسور و ممیزی در این دولت نسبت به طول تاریخ بعداز انقلاب اسلامی به پائینترین حد خود رسیده است. تا آنجا که حدود ۹۹ درصد آثار در هر حوزهای از وزارت ارشاد مجوز دریافت میکنند.
او تاکید کرد: جامعه بزرگ مؤلفان کشور با خط قرمزهای نظام آشنا هستند و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بنای خود را بر تعامل و همکاری نهاده است و در این مسیر هرگز برخورد آمرانه از نوعی که برخی انجام میدهند، در پیش نگرفته است.
صالحیامیری یادآور شد: ما در وزارت ارشاد با صاحبان آثار درنهایت تفاهم و تعامل هستیم و با آنها همکاری میکنیم و سعی داریم مواردی که باید اصلاح شود را در یک رفت و برگشت اثر رفع کنیم.
او در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ باید مشکلات و موانع را با گفتگو حل کند، اظهار داشت: سیاست ما در وزرات ارشاد حل مسائل از طریق تعامل طرفین در یک فضای دوستانه است.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- واکنشهای فرهنگی به حادثه تروریستی کرمان/ همه فعالیتهای هنری فردا تعطیل خواهد بود
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- محمد خزاعی: تلاش سازمان سینمایی برای تعدیل حکم سینماگران/ ممنوع از کار نمیکنیم
- افتتاح سه هنرستان جدید دخترانه با ایجاد امکان تحصیل در رشته نمایش توسط وزارت ارشاد/ هنرستانهای هنرهای زیبا از ماندگارترین موسسات تمدن نوین در ایران است
- قادر آشنا: کرونا بار دیگر «تئاتر» را تعطیل کرد
- برگزاری نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- فیلمبرداری «نگهبان شب» تا اطلاع ثانوی متوقف شد
- مهلت ثبتنام جشنواره جهانی فیلم فجر تمدید شد
- علی سرتیپی: تصمیم نهایی برای اکران نوروزی با صاحبان آثار است
- انتشار گزارش عملکرد مالی موسسه رسانه های تصویری در ۱۲ ماه سال ۹۷
- وزیر ارشاد در مراسم معارفه سرپرست سازمان سینمایی: نوسازی و آیندهنگری در حوزه سینما یک ضرورت است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش