وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نامزدهای انتخاباتی که امروز میگویند دولت یازدهم کاری برای فرهنگ و هنر این مملکت انجام نداده را به مناظره دعوت میکنم. نه تنها من بلکه تمامی همکارانم آمادگی آن را دارند که به این آقایان بیاطلاع، اطلاعرسانی کنند.
به گزارش سینماسینما، سیدرضا صالحیامیری در پاسخ به این سوال که آقای میرسلیم در تازهترین سخنان خود از دوره خود به عنوان درخشانترین دوران وزارت فرهنگ یاد کرده و تاکید داشته است؛ دیگر وزرای فرهنگ باید شاگردی ایشان را بکنند. شما که اکنون مصدر وزارت ارشاد را در اختیار دارید؛ درخشانترین و تاریکترین دوران وزارت ارشاد را مربوط به چه زمانهایی میدانید؟، گفت: هر شخصی که ادعایی دارد باید آن را با مصادیق ارائه کند. ما کارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم را منتشر کرده و حتی به اصحاب رسانه ارائه دادهایم.
او درباره آمارهای موجود در حوزه کتاب و سینما عنوان کرد: در طول ۳۸ سال بعد از انقلاب ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳ هزار و ۶۰۰ مجوز صادر شده که حدود ۶ هزار و ۸۰۰ مورد آن در دولت یازدهم صورت گرفته است که ۴۷ درصد کل آمار تولیدات این حوزه در تمام سالهای بعد از انقلاب را دربرمیگیرد.
وزیر ارشاد ادامه داد: زمانی سینماهای ما ۸ میلیون بیننده در سال داشت که در دولت یازدهم این تعداد به ۲۵ میلیون نفر رسید. همچنین فروش فیلمها از ۲۶ میلیارد تومان به ۱۷۷ میلیارد تومان رسید که این گام بسیار خوبی برای پیشرفت صعنت سینمای ماست.
صالحیامیری در ادامه با اشاره به صدور مجوز در حوزه نشر و کتاب گفت: صدور مجوز برای انتشار کتاب از ۶۳ هزار مجوز در سال به ۸۸ هزار عنوان رسیده است.
او خاطر نشان کرد: کارنامه فرهنگی دولت روحانی شفاف و افتخارآمیز است و من هریک از نامزدهای انتخاباتی که ادعای خلاف این امر دارند را به مناظره در حضور اصحاب رسانه دعوت میکنم. نه تنها من بلکه تمامی همکاران من آمادگی آن را دارند که به این آقایان بیاطلاع، اطلاعرسانی کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه میزان سانسور کتابها و فیلمها؛ تعطیلی کنسرتها؛ پایین کشیدن تئاترها و بسته شدن روزنامهها در دولت یازدهم چه اندازه بوده و آیا عملکرد دولت در این حوزه را قابل دفاع میدانید، گفت: ما در حوزه نظارت و ممیزی طبق قانون عمل میکنیم، میزان سانسور و ممیزی در این دولت نسبت به طول تاریخ بعداز انقلاب اسلامی به پائینترین حد خود رسیده است. تا آنجا که حدود ۹۹ درصد آثار در هر حوزهای از وزارت ارشاد مجوز دریافت میکنند.
او تاکید کرد: جامعه بزرگ مؤلفان کشور با خط قرمزهای نظام آشنا هستند و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بنای خود را بر تعامل و همکاری نهاده است و در این مسیر هرگز برخورد آمرانه از نوعی که برخی انجام میدهند، در پیش نگرفته است.
صالحیامیری یادآور شد: ما در وزارت ارشاد با صاحبان آثار درنهایت تفاهم و تعامل هستیم و با آنها همکاری میکنیم و سعی داریم مواردی که باید اصلاح شود را در یک رفت و برگشت اثر رفع کنیم.
او در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ باید مشکلات و موانع را با گفتگو حل کند، اظهار داشت: سیاست ما در وزرات ارشاد حل مسائل از طریق تعامل طرفین در یک فضای دوستانه است.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هومن عظیمی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی شد
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- واکنشهای فرهنگی به حادثه تروریستی کرمان/ همه فعالیتهای هنری فردا تعطیل خواهد بود
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- محمد خزاعی: تلاش سازمان سینمایی برای تعدیل حکم سینماگران/ ممنوع از کار نمیکنیم
- افتتاح سه هنرستان جدید دخترانه با ایجاد امکان تحصیل در رشته نمایش توسط وزارت ارشاد/ هنرستانهای هنرهای زیبا از ماندگارترین موسسات تمدن نوین در ایران است
- قادر آشنا: کرونا بار دیگر «تئاتر» را تعطیل کرد
- برگزاری نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- فیلمبرداری «نگهبان شب» تا اطلاع ثانوی متوقف شد
- مهلت ثبتنام جشنواره جهانی فیلم فجر تمدید شد
- علی سرتیپی: تصمیم نهایی برای اکران نوروزی با صاحبان آثار است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





