طیبه سیاوشی شاهعنایتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حواشی پیش آمده در رابطه با اکران فیلمهای “مادر قلب اتمی” و “اکسیدان” و نامه نمایندگان در این خصوص گفت: اگرچه معتقدم بهتر بود فیلمی مانند “مادر قلب اتمی” به دلیل روایت خاص خود از گروه هنر و تجربه به اکران میرسید اما مسئله اصلی این است که این فیلمها پس از گذشتن از مجاری متعدد به مرحله اکران رسیدهاند، درواقع امضاء و تایید دستگاههای قانونی و امنیتی و دستگاههای متخصص در مسائل فرهنگی پای این مجوزها است لذا افراد معترض اعم از آنکه نماینده باشد یا سینماگر یا مردم عادی باید اعتراض خود را به این دستگاهها رسانده و با کارشناسان هم صحبت شوند نه آنکه با یک بار دیدن فیلم یا بدون تماشای آن یا بدون شنیدن حرف و سخن فیلمساز دست به اقدامی رسانهای و جنجالبرانگیز بزنند.
مسئولان با رفتار عاقلانه خود اعتراض قانونی را به مردم یاد بدهند
نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید با رفتار خود به مردم و گروههای فکری مختلف تبعیت از قانون و رساندن اعتراضشان از درگاههای قانونی و کارشناسی شده را یاد بدهند نه آنکه خود با کمترین اطلاع و کمترین تامل و تفکر به دنبال جریانی راه بیفتند.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید مراقبت داشته باشند که سر هر موضوعی با جمع کردن امضاء در امور اجرای دخالت نکنند چراکه قرار است ما ناظر و قانونگذار باشیم، افزود: یک سوال اساسی مطرح است و آن اینکه جمعکنندگان امضاء برای توقیف دو فیلم مذکور با کدام کارشناس صحبت کردهاند که نسبت به توضیحات آنها توجیه نشده و مجبور به جمع کردن امضاء شدهاند؟!
عرصه بسیار حساس فرهنگ نیازمند رفتار معقولتر است
سیاوشی شاهعنایتی با تاکید بر این پرسش که آیا برداشت گروهی مبنی بر اینکه یک فیلم به منافع فرهنگی کشور لطمه وارد میکند را میتوان به برداشت تمامی مردم و افراد صاحبنظر تعمیم داد، افزود: از آنجا که عرصه فرهنگ بسیار حساس است باید در این عرصه کارشناسانهتر، معقولتر، آهستهتر و منطقیتر قدم برداشت تا منافع جمعی جامعه پوشش داده شود.
وی در حالی که معتقد است نباید به دلیل عدم شناخت خلاقیت را در جامعه قربانی کرد، افزود: اگر فیلم “مادر قلب اتمی” به دین مسیحیت توهین کرده پس چرا هیچ کدام از بزرگان این دین، نامهای در اعتراض به آن ننوشتهاند؟!
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتقاد بر اینکه دون شأن نمایندگان مجلس است که ندیده درباره فیلمی اظهارنظر کرده و واکنش نشان دهند، افزود: ای کاش در این کار عجله نکرده و پس از اقدام کارشناسانه و دیدن فیلم و شنیدن حرف صاحبان اثر و مسئولان مربوطه واکنش نشان میدادند./
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده «مادر قلب اتمی» به دادگاه رفت
- «اکسیدان» و «مادرِ قلب اتمی» حیدریان را به مجلس کشاند
- واکنش غلامرضا موسوی به خبر پایان دادن به اکران فیلم مادر قلب اتمی
- تحریم حوزه هنری و پایان تلخ اکران یک فیلم/ «مادر قلب اتمی» ناکام ماند
- فروش فیلم ها در هفته ای که گذشت/ یک فیلم تازه روی پرده سینماها رفت
- انتقاد سایت تابناک از اعتراض ها به اکران دو فیلم
- واکنش رییس سازمان سینمایی به نامه نمایندگان درباره توقیف دو فیلم اکسیدان ومادر قلب اتمی
- درخواست جمعی از نمایندگان مجلس جهت توقف اکران دو فیلم اکسیدان و مادر قلب اتمی
- استقبال بی نظیر مردم از «مادر قلب اتمی» با حضور محمدرضا گلزار/فیلم
- پیشنهاد تنوع ژانر در سینمای تک ژانر ایران / نگاهی به فیلم مادر قلب اتمی
- تهیهکننده «مادر قلب اتمی» به رییس حوزه هنری نامه نوشت
- واکنش شورای عالی تهیهکنندگان سینما به تحریم «مادر قلب اتمی»
- کنایه تند کیهان به دولت روحانی/«مادر قلب اتمی» و «۵۰ کیلو آلبالو»حاصل یک دستگاه «مختل» و چشمانداز و راهبرد «تعطیل» هستن
- نامه تهیهکننده «مادر قلب اتمی» به رئیس حوزه هنری
- چرا «مادر قلب اتمی» در سینما آزادی اکران نمیشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت






