تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۶:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 135517

مجریان «باغ رمضان» شب گذشته هم میزبان علیرضا شجاع نوری بودند که از اینکه گزینه اول نقش مختار بوده پرده برداشت. 

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی «باغ رمضان»، شب گذشته علیرضا شجاع نوری بازیگر سینما مهمان برنامه «باغ رمضان» بود و در ابتدا درباره نهادینه شدن او در نقش های تاریخی و مذهبی گفت: بیشتر قسمت است، ضمن اینکه مدیر برنامه ای دارم که از او خواسته ام فیلمنامه هایی را که به من پیشنهاد می شود بخواند و اگر به من نزدیک است آنها را پیشنهاد کند. البته خیلی خوشحالم اتفاق می افتد.

ماجرای جالب پدر آقای بازیگر که دستش شفا بود!

شجاع نوری درباره پدر و مادر خود گفت:مرحوم پدرم دکتر رضا شجاع نوری بودند، ما در شیراز زندگی می کردیم. پدرم مشهور بودند به این که دستشان شفا است حتی من یک بار بیماری را دیدم که نسخه پدرم را به آب زده و خورده بود.

وی ادامه داد: دلیل آن را از پدرم سوال کردم،  پدرم گفتند در اولین سفری که به مکه رفتم از خداوند شفای مریض هایم را خواستم. به همین خاطر هیچ املاک و ثروتی نداشتند بلکه ثروت پدرم خوش نامی بود.

بازیگر فیلم  «روز واقعه» عنوان کرد: هیچ وقت به مریضی نه نمی گفتند و به جاهای مختلفی برای درمان مریض ها می رفتند، همیشه دغدغه سلامتی مریض ها را داشتند. الحمدالله مادرم در قید حیات هستند، مرحوم آیت الله  عبدالحسین حائری شیرازی پدر بزرگم بودند. با وجود اینکه در زمان کودکی کشف حجاب شد، مادرم تعریف می‌کند که از پشت‌بام ها برای درس خواندن فرار می کردند. البته ادبیات مادرم خوب است.

ماجرای دعای حضرت آیت‌الله حائری شیرازی در حق ذریه‌‌اش که برآورده شد!

علیرضا شجاع نوری درباره دعای پدربزرگش تشریح کرد: چند وقت پیش با یک دوستی دیدار داشتم که اولین بار او را دیدم، آدم اهل دلی هستند و زمانی که من را دید گفت: پدربزرگی داشتید که برای شما دعا کرده و هر چه دارید از آن دعاست.

وی افزود: از دایی خودم این موضوع را پرسیدم؛ او گفت: بله همینطور است پدربزرگ دعا کردند که ذریه اش سعادتمند باشد.

شجاع نوری درباره سریال سلمان فارسی توضیح داد: درباره این سریال سوال زیاد دارم و تا جواب هایم را نگیرم نمی توانم به سوالی جواب بدهم. تولید سریال «سلمان فارسی» چند ماهی است که شروع شده، اما این روزها به دلیل کرونا در تصویربرداری آن وقفه ایجاد شده است. دوستان در حال تدارکات کارهای فنی پشت صحنه  و آماده سازی هستند تا بعد از پایان قرنطینه کار از سر گرفته شود.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که اگر امکانش را داشت در شرایط امروز چگونه حال دل مردم را خوب می‌کرد، گفت: همه آسمان، زمین و کهکشان ها خلق شدند که حال دل من خوب شود، من هم ماموریت دارم که حال دل شما را خوب کنم و برعکس. اگر در  این جهت حرکت کنیم و هرکسی به اندازه دستی حرکت دهد این کشتی جلو می رود. 

در ادامه حجت السلام زائری درباره مذهبی بودن یعنی زیر پا گذاشتن گرایشات ملی گفت: گاهی چون روی نقطه ای فکر نمی‌کنیم، حاشیه‌هایی به وجود می آید؛ طرف فکر می کند اگر بخواهد اعتقاد دینی داشته باشد باید پیشینه ملی خود را فراموش کند، فکر می کند اگر از  نیاکان خود بگوید با اعتقادات دینی خود منافات دارد.

شجاع نوری در این خصوص گفت: زمانی که در خبرگزاری بودم درباره نوروز این بحث پیش آمد که بعضی ها هنوز ادامه اش می دهند. بزرگداشت سنت‌هایی که هیچ ارتباطی به جاهلیت ندارد اتفاقاً در تکریم طبیعت است و جزو سنت های پسندیده قبل از اسلام که در ایران بوده و خود پیغمبر هم تایید کرده است.

حجت السلام زائری درباره اصحاب ایرانی امام علی(ع) تا افتخار ایرانی‌ها به “سلمان فارسی” گفت: سلمان فارسی یک شخصیت  متفاوت و برخاسته از گرایش طبیعت ایرانی به نور است. پیشینه ایرانی ما قابل افتخار است‌‌. در بعضی از نقاط اروپا همدیگر را می خوردند حتی در خانه ها دستشویی نبود، در شبه جزیره و شبه قاره هند بت می پرستیدند و مشرک بودند اما نیاکان ما یک تمدن داشتند. آتش نمی پرستیدند بلکه آن را به عنوان نماد نورانیت و درخشش می دانستند البته در مقابل اسلام همه چیز محو می‌شود.

وی افزود:حالا سلمان فارسی از این تفکر و گرایش بر خواسته است در تفکر نیاکان ما سه نور در زندگی مهم بود ،نور در گفتار، نور در کردار ، نور در پندار ارزش داشت. ایرانی با این گرایش به نور و روشنی  زندگی می کردند حالا اسلام آمد ایرانی که دنبال نور بود از خفاش گونه زیستن پرهیز می کرد حالا با یک آیینی روبرو شد که همه آن به دنبال نور بود بعضی ها این را متوجه نمی شوند که تفاوت مسلمان شدن ما در ایران با خیلی های دیگر همینجاست که اطرافیان حضرت  امام علی (ع) ایرانی هستند ما سلمان فارسی را بیشتر می شناسیم اما چهره های بسیاری هم بودند.

پیشنهاد بازی در نقش مختار را داشتم

در بخشی از برنامه شجاع نوری با دیدن تصاویر هنرمندان و نزدیکان خود نظر خود را بیان کرد و با دیدن عکس فریبرز عرب نیا گفت: فرصت از دست رفته چون به من پیشنهاد شد که مختار را بازی کنم اما من در حال تولید دو فیلم بودم.

مهمان دیگر «باغ رمضان» ابوالفضل رجبی بازیگر نوجوان سریال «پایتخت» بود و درباره این سریال گفت:  اولین بارطبق یک فراخوانی که اعلام شد سال ۹۷ ویدئو ارسال کردیم و بین ۵۰۰ نفر که ویدئو فرستادند ۱۰ ویدئو انتخاب شد و من از بین آنها برای سریال انتخاب شدم.

سه چهار ماه مدرسه نرفتم و از درسهایم عقب افتاده ام

وی افزود: بخاطر این سریال ۳-۴ ماهی مدرسه نرفتم و از درس‌هایم خیلی عقب افتادم اما در تابستان جبران می کنم‌.

رجبی درباره اینکه می خواهد جای اکبر عبدی باشد، اظهار کرد: استاد اکبر عبدی غیر قابل توصیف است و امیدوارم بتوانم جای استاد عبدی باشم.

وی درباره ماجرای فن کمر معروف روی رحمت سریال «پایتخت» گفت: فن کمر به صورت اتفاقی پیش آمد اما از آنجایی که آقای تنابنده از همه بازیگران نظرشان را سوال می کنند، از من پرسید که چه کاری می توانی انجام بدهی من بعد از چند دقیقه فکر کردن فن کمر پیشنهاد دادم که چند باری تمرین کردیم و مخاطب هم استقبال کرد.

«باغ رمضان» با اجرای حجت الاسلام زائری، محمدرضا حسینیان و مبینا نصیری هر شب ساعت ۲۴ تا ۱:۳۰ پخش می شود.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها