غلامرضا آزادی مدیر مسوول شرکت پخش فیلم «فانوس خیال» معتقد است مافیا در سینما مثل سرطان است. به گزارش سینماسینما، آزادی درباره علت کم کاری برخی از شرکت های پخش فیلم در مقابل فعالیت چندبرابر تعداد محدودی شرکت در این حوزه، گفت: «قبول دارم که میزان فعالیت ها نابرابر است، اما توضیح دادن این مسئله آسان نیست. تمام مسائل کشور به همین ترتیب است. تصور کنید انسانی سرطان دارد. وقتی کسی دچار این بیماریست، قوه های دیگرش کار می کند، اما این به معنای سلامت فرد نیست، به هر حال او سرطان دارد. سینما هم دچار سرطان مافیاست و ما نه می دانیم از کجاست و چه کسانی هستند!».
وی گفت:«تولید فیلم باید بازده داشته باشد. شرکت های پخش فیلم در جریان این بازه ها هستند. برخی از شرکت ها آمارهای نجومی می دهند و شرایط را به نفع خویش تغییر می دهند. بارها پیش آمده و دیده ایم که با عملکرد این موسسات، سهم فیلمسازان واقعی می سوزد و متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست و به نظر می رسد قرار هم نیست کاری کنیم».
آزادی گفت: «برخی از شرکت های پخش کننده سینمادار هم هستند که به تولید فیلم هم می پردازند. چنین قدرت هایی به راحتی می توانند فیلم را ببلعند. فعالیت های چند جانبه این شرکت ها از نظر من درست نیست. مقوله تولید فیلم ربطی به مسئله پخش ندارد و من نمی فهمم چطور همه کارها را خودشان انجام می دهند؟! زمانی رسانه هایی که فیلم ها از سازندگان اثر می خریدند، پخش می کردند، شروع کردند به ساخت آثار بی کیفیت در حالی که سینما باید فرهگ را بالاببرد. امروز همه چیز به شکلی پیش می رود که مردم حس می کنند به آنها دورغ می گوییم و اهالی سینما هم مدام ضرر می بینند. اگر بخواهیم حتی محدودیت ایجاد کنیم که هر شرکت در طول سال فقط حق پخش تعداد مشخصی فیلم را برعهده داشته باشد، این شرکت ها آنقدر قدرتمند هستند که بازهم بتوانند کار خودشان را بکنند و حتی به اسم دیگری بازهم مسوولیت پخش را برعهده بگیرند!بنابراین تا افراد خودشان به این نتیجه نرسند که تقسیم کار باید عادلانه باشد و مدام به دنبال قدرت طلبی باشند، اوضاع به همین منوال خواهد بود و عده ای همیشه سود می برند و عده ای ضرر می کنند. در مورد بازیگران هم این اوضاع نامساعد وجود دارد. برخی آنقدر قدرت پیدا کرده اند که با رقم های نجومی هم حاضر به بازی در فیلم نمی شود و همین مافیا این شرایط را ایجاد کرده است. بعد از انقلاب و بعد از دوباره سازی هایی که صورت گرفت، حدود دهه۷۰ شرایط بهتری حاکم بود و افرادی که واقعا یادگار بودند با رفتار و منشی دوستانه کار می کردند که دیگر به خاطره ها پیوسته اند و آن روزها هم دیگر تکرار نمی شود».
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلم
- جدیدترین مصوبات اکران سینماها
- غلامرضا آزادی:فیلمبرداری بخش رئال «حماسه آرش کمانگیر» به زودی تمام میشود
- «حماسه آرش کمانگیر» در راه جشنواره فجر سی و هفتم
- روایتی جدید از شاهنامه در «آرش کمانگیر»
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ زندگی به روایت سینما
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ این نشد کار که من ناز کشم یک طرفه!
- گفتوگو با غلامرضا آزادی، کارگردان «قبیله من»/ رویا و زیبایی شناسی را فراموش کرده ایم
- بازیگری که برای معضل چاقی جلوی دوربین رفت/ وقتی چاقی اعتماد به نفس را کم میکند
- موفقیت وزارت ارشاد یعنی آرامش سینما/ در افتتاحیه فیلم حریر
- در شب بزرگداشت معتمدآریا چه گذشت؟+ تصاویر
- تقدیر عوامل یک فیلم سینمایی از فاطمه معتمدآریا
- سفر سندباد به ایران
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
احسنتم..