غلامرضا آزادی مدیر مسوول شرکت پخش فیلم «فانوس خیال» معتقد است مافیا در سینما مثل سرطان است. به گزارش سینماسینما، آزادی درباره علت کم کاری برخی از شرکت های پخش فیلم در مقابل فعالیت چندبرابر تعداد محدودی شرکت در این حوزه، گفت: «قبول دارم که میزان فعالیت ها نابرابر است، اما توضیح دادن این مسئله آسان نیست. تمام مسائل کشور به همین ترتیب است. تصور کنید انسانی سرطان دارد. وقتی کسی دچار این بیماریست، قوه های دیگرش کار می کند، اما این به معنای سلامت فرد نیست، به هر حال او سرطان دارد. سینما هم دچار سرطان مافیاست و ما نه می دانیم از کجاست و چه کسانی هستند!».
وی گفت:«تولید فیلم باید بازده داشته باشد. شرکت های پخش فیلم در جریان این بازه ها هستند. برخی از شرکت ها آمارهای نجومی می دهند و شرایط را به نفع خویش تغییر می دهند. بارها پیش آمده و دیده ایم که با عملکرد این موسسات، سهم فیلمسازان واقعی می سوزد و متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست و به نظر می رسد قرار هم نیست کاری کنیم».
آزادی گفت: «برخی از شرکت های پخش کننده سینمادار هم هستند که به تولید فیلم هم می پردازند. چنین قدرت هایی به راحتی می توانند فیلم را ببلعند. فعالیت های چند جانبه این شرکت ها از نظر من درست نیست. مقوله تولید فیلم ربطی به مسئله پخش ندارد و من نمی فهمم چطور همه کارها را خودشان انجام می دهند؟! زمانی رسانه هایی که فیلم ها از سازندگان اثر می خریدند، پخش می کردند، شروع کردند به ساخت آثار بی کیفیت در حالی که سینما باید فرهگ را بالاببرد. امروز همه چیز به شکلی پیش می رود که مردم حس می کنند به آنها دورغ می گوییم و اهالی سینما هم مدام ضرر می بینند. اگر بخواهیم حتی محدودیت ایجاد کنیم که هر شرکت در طول سال فقط حق پخش تعداد مشخصی فیلم را برعهده داشته باشد، این شرکت ها آنقدر قدرتمند هستند که بازهم بتوانند کار خودشان را بکنند و حتی به اسم دیگری بازهم مسوولیت پخش را برعهده بگیرند!بنابراین تا افراد خودشان به این نتیجه نرسند که تقسیم کار باید عادلانه باشد و مدام به دنبال قدرت طلبی باشند، اوضاع به همین منوال خواهد بود و عده ای همیشه سود می برند و عده ای ضرر می کنند. در مورد بازیگران هم این اوضاع نامساعد وجود دارد. برخی آنقدر قدرت پیدا کرده اند که با رقم های نجومی هم حاضر به بازی در فیلم نمی شود و همین مافیا این شرایط را ایجاد کرده است. بعد از انقلاب و بعد از دوباره سازی هایی که صورت گرفت، حدود دهه۷۰ شرایط بهتری حاکم بود و افرادی که واقعا یادگار بودند با رفتار و منشی دوستانه کار می کردند که دیگر به خاطره ها پیوسته اند و آن روزها هم دیگر تکرار نمی شود».
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلم
- جدیدترین مصوبات اکران سینماها
- غلامرضا آزادی:فیلمبرداری بخش رئال «حماسه آرش کمانگیر» به زودی تمام میشود
- «حماسه آرش کمانگیر» در راه جشنواره فجر سی و هفتم
- روایتی جدید از شاهنامه در «آرش کمانگیر»
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ زندگی به روایت سینما
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ این نشد کار که من ناز کشم یک طرفه!
- گفتوگو با غلامرضا آزادی، کارگردان «قبیله من»/ رویا و زیبایی شناسی را فراموش کرده ایم
- بازیگری که برای معضل چاقی جلوی دوربین رفت/ وقتی چاقی اعتماد به نفس را کم میکند
- موفقیت وزارت ارشاد یعنی آرامش سینما/ در افتتاحیه فیلم حریر
- در شب بزرگداشت معتمدآریا چه گذشت؟+ تصاویر
- تقدیر عوامل یک فیلم سینمایی از فاطمه معتمدآریا
- سفر سندباد به ایران
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم






احسنتم..