رییس شورای عالی تهیه کنندگان با بیان اینکه احضار سینماگران به دلیل سوتفاهم رخ داده، گفت:امیدوارم این سوتفاهم حل شود چون با توجه به قصد شبکه GEM برای ادامه پخش تیزرها،مجبور به ممنوع الکاری کل تهیه کنندگان خواهیم بود.
به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی رییس شورای عالی تهیه کنندگان با اشاره به خبر احظار بعضی از سینماگران توسط دادستانی گفت: بی شک نامه ای که نوشته شده براساس یک سوء تفاهم بوده است و به احتمال زیاد افرادی که فعالیت سایتهای ماهوارهای را رصد می کنند با دیدن پخش تیزر فیلم ها نام تهیه کنندگان این آثار را در اختیار قوه قضائیه گذاشتهاند و همین مسئله باعث این سوء تفاهم شده است.
وی با اشاره به اینکه چندی پیش نیز چنین اتفاقی افتاده بود گفت: وقتی برای اولین بار تیزر فیلمها از شبکههای ماهوارهای پخش شد، شورای عالی تهیه کنندگان با همکاران خود تماس گرفت. آنان نیز در همان روزهای اول از این مسئله اظهار نگرانی کردند و گفتند که نقشی در سفارش این آگهیها ندارند که این مسئله همون موقع نیز از طریق مطبوعات به شکل عمومی اعلام شد.
موسوی با بیان اینکه این سوء تفاهم به زودی حل خواهد شد گفت: تهیه کنندگانی که نامشان به عنوان افراد ممنوعالفعالیت منتشر شده از جمله بهترین تهیه کنندگان در سینمای ایران هستند که حتی شوخی در مورد عدم فعالیت آنها هم میتواند خسارت زیادی به فرهنگ هنر ما بزند.
وی با اشاره به این مسئله که بیشک با رسیدگی دقیقتر این موضوع حل خواهد شد گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند احتمالا باید تمامی تهیه کنندگان سینمای ایران ممنوع الکار شوند.چون شبکه GEM عنوان کرده است که پخش تیزر فیلم های ایرانی را قطع نمی کند و ما هم امکاناتی در زمینه قطع تیزرها نداریم ضمن اینکه قطعا با پخش تیزر فیلم ها از سیمای جمهوری اسلامی ایران هیچ نیازی به پخش تیزر از شبکههای ماهوارهای وجود ندارد.
موسوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم به زودی و با پیگیری های مسئولان محترم قوه قضائیه این سوء تفاهم پایان بگیرد.
لازم به ذکر است که دادستان تهران امروز در نشست مطبوعاتی خود احضار سینماگران به قوه قضائیه را تکذیب کرد.
عباس جعفریدولتآبادی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: حسب دستور قضایی بازپرس پرونده، مکاتبه اعلامی با ریاست سازمان امور سینمایی کشور صرفاً ناظر به شرکتهای پخشکننده فیلمهای سینمایی بوده و هیچگونه ارتباطی با منع فعالیت هنرمندان و تهیهکنندگان فیلمهای سینمایی ندارد.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





