فرخنده کیش گفت: خیلی خوشحال میشوم سازمان سینمایی درباره اینگونه برکناری و سرفصلهای آن توضیح بدهد آن وقت شاید من هم پاسخی بدهم.
به گزارش سینماسینما، فرید فرخندهکیش (مدیر سابق انجمن سینمای جوان) در مراسم تودیع خود حضور پیدا نکرد و برای مدتی تا پس از برکناری سکوت اختیار کرده بود. اما سرانجام درباره حضور نیافتن در مراسم تودیع خود گفت: متن حکم ابلاغ آقای موسوی دلیل اصلی حضور نیافتن من در مراسم تودیع و معارفه بود زیرا این متن سراسر زیر سوال بردن همه تلاشهای من و دوستانم در انجمن سینمای جوان در دوسال گذشته بود که متن زیبایی نبود و من به احترام خودم، دوستانم و مجموعهای که با آن کار میکردم؛ ترجیح دادم به این مراسم نروم.
او ادامه داد: ایوبی گفته است این مراسم اولین و آخرین تودیع معارفه ایشان نیست. طبیعی است من با سابقهای که در سینما دارم؛ هیچیک از مجموعههایی که با آنها کار کردم چنین رفتاری با من نداشتند و من هم طبیعتا چنین رفتاری را نداشتم.
فرخنده کیش درباره دلایل برکناری خود گفت: هنوز نمیدانم چرا حکم برکناری من صادر شد و خوشحال میشوم که دلایل این اتفاق گفته شود زیرا تمام تولیدات انجمن در دو سال گذشته جوایز داخلی را کسب کرده بود و برنامههای آموزشی درحال ثمر دادن بود. سینماگران جدیدی نیز در حال ورود به دنیای سینما بودند. تمامی برنامههای ما براساس زمانبندی تا اردیبهشت ۹۶ آماده و بسته شده بود.
مدیر سابق انجمن سینمای جوان ادامه داد: قرار بود از پایان هفته جاری تا اسفند ماه جشنوارههای مختلف منطقهای را برگزار کنیم و روال داشت به خوبی پیش میرفت اما ناگهان همه برنامهها متوقف شد.
فرخندهکیش با انتقاد از اینکه گفته میشود در انجمن سینمای جوان خرد جمعی وجود نداشته؛ گفت: برای اولین بار در انجمن در جشنواره فیلم کوتاه تهران خرد جمعی حاکم شد و مشورتهایی که در هیچ دورهای نبود؛ در این جشنواره کاملا وجود داشت.
او درباره تاثیر نامه گروهی از سینماگران جوان بر برکناری خود گفت: چنین نامهنگاریهای طبیعی است مگر درباره شخص ایوبی این نامهنگاریها وجود ندارد. حضرت علی (ع) فرمودند اگر کسی را دیدی که همه با وی دوست هستند در رفتارهایش شک کنید زیرا هر فردی براساس رفتارهایش تعدادی دوست دارد و تعدادی دشمن.
فرخندهکیش افزود: مواردی که در نامه اعتراضی تعدای از هنرجویان و چند نفر از سینماگران نوشته شده بود؛ مخاطبش من نبودم بلکه سازمان سینمایی بود زیرا مواردی همچون کمبود بودجه انجمن سینمای جوان یا حذف جشنواره فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر مستقیم به تصمیم ایوبی و سازمان سینمایی بازمیگردد.
او در پایان اضافه کرد: من هیچ اطلاعی از تغییر خودم نداشتم و قرار بود این هفته به ساختمان جدید انجمن سینمایی جوان در خیابان گاندی که بعد از چند سال بازسازی آن با همه مشکلات تمام شده؛ منتقل شویم. اگر من میدانستم قرار است برکنار شوم شکل دیگری برنامهریزی میکردم درحالیکه الان مجموعه بین دو ساختمان آرژانتین و گاندی معطل است. من خیلی خوشحال میشوم سازمان سینمایی درباره اینگونه برکناری و سرفصلهای آن توضیح بدهد آن وقت شاید من هم پاسخی بدهم.
فرخندهکیش افزود: البته این حق هیات امناست که هر زمانی که تشخیص داد نسبت به تغییر مدیریت مجموعه اقدام کند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





