فریدون جیرانی عضو هیات داوران سینمایی جشنواره فیلم سلامت درباره زاویه دید داوران این بخش به فیلم های راه یافته به مرحله نهایی گفت: هیات داوران تلاش می کند تا هماهنگی و تطابق بین دو حوزه سینما و موضوعات و مفاهیم سلامت محور را در نظر اصل قرار بدهد.
به گزارش سینماسینما، فریدون جیرانی عضو هیات داوران بخش سینمایی اولین جشنواره فیلم سلامت در پاسخ به این که با توجه موضوعی بودن جشنواره فیلم سلامت و ترکیب سینمایی هیات داوران آن، کدام یک از دو رویکرد تخصصی یا سینمایی در داوری آثار بر دیگری غلبه خواهد داشت، گفت: به هر حال با توجه به موضوع جشنواره فیلم سلامت هیات داوران تلاش می کند تا هماهنگی و تطابق بین دو حوزه سینما و موضوعات و مفاهیم سلامت محور را در نظر اصل قرار بدهد.
وی افزود: در واقع ما بررسی می کنیم که سلامت فردی و اجتماعی چگونه در سینما نمود یافته و بازنمایی شده است و آنجایی که سینما و موضوع با یکدیگر هماهنگ باشند، اثر شایسته انتخاب خواهد شد.
جیرانی درباره جایگاه موضوعات سلامت محور در سینما نیز ادامه داد: به نظرم فیلم های سینمایی به دلیل این که هریک داستانی دارند و از یک درام برخوردارند، بیشتر و بهتر می توانند به موضوع سلامتی بپردازند. چراکه همیشه از دل یک درام، بیماری ها روانی و اجتماعی، درگیری و زد وخورد کاراکترها ممکن است برداشت شود و این موقعیت فضای بهتری را برای پرداختن به اهمیت سلامتی در سینما فراهم می کند.
این نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که فیلم های راه یافته به مرحله داوری از جمله آثار تولید شده در سال های اخیر هستند، در پاسخ به این که آیا حاشیه ها و درگیری های اخیر سینماگران و پزشکان به دنبال درگذشت عباس کیارستمی فقید تحت تاثیر قرار خواهد داد یا نه، خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از این درگیری ها و دعواها به نتایج خوبی برسیم و رای درستی درباره دلیل اصلی فوت آقای کیارستمی صورت بگیرد. من فکر نمی کنم که این ماجرا و اختلافات تا زمان جشنواره ادامه یابد. با این حال اگر رای نهایی جنبه حقوقی نداشته باشد، ممکن است جشنواره را تحت تاثیر قرار بدهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- همزمان با آخرین پاتوق فیلم کوتاه در تابستان ۱۴۰۱؛ پوستر سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران رونمایی میشود
- چرا لمپنها به سینما بازگشتند؟ | فریدون جیرانی: از باخت اصولگرایان در مجلس ششم شروع شد
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- مردِ فروتن و مهربان/ برای تولد فریدون جیرانی
- بررسی فیلم سینمایی «شام آخر» پس از ۲۰ سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد