محسن جعغری راد، نویسنده و منتقد جوان سینما درگذشت.
شاهین شجری کهن، دیگر نویسنده و منتقد سینما و از دوستان او با تایید این خبر به ایسنا گفت: محسن جعفری راد، صبح امروز، یکشنبه ۱۸ دی ماه در منزلش در کرج از دنیا رفت.
به گفته او، جعفری راد متولد سال ۱۳۶۵ و اهل رودسر در استان گیلان، کارشناسی ارشد سینما و فارغالتحصیل کارشناسی معماری بود که سالها در نشریات و مجلات معتبر سینمایی قلم زد. عمده فعالیت او در مجله فیلم امروز انجام شد.
جعفری راد، فیلمسازی را از سال ۸۷ و از انجمن سینمای جوان لاهیجان آغاز کرد.
او همزمان به عنوان خبرنگار، روزنامهنگار و منتقد در رشتههای جامعه شناسی، سینما و ادبیات فعالیت داشت. همکاری با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی از جمله همشهری، شرق، اعتماد، جام جم، فرهیختگان، گیلان امروز، همدلی، نوآوران، صبا، سینما؛ و ماهنامهها و هفتهنامههای تخصصی مانند فیلم، تجربه، چلچراغ و … از جمله این فعالیتهاست.
وی از سال ۱۳۸۷ ساخت فیلمهای کوتاه داستانی و مستند را آغاز کرد و با انجمن سینمای جوانان ایران دفاتر لاهیجان، رشت، چالوس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خانه مستند همکاری داشت. ساخت مستندهای «رنج زیر پوست»،« سایههای سبز» از مجموعه مستند «یکی از ما» و فیلم کوتاه داستانی «فقط مه واقعی است» به تهیه کنندگی رامبد جوان از دیگر فعالیتهای او به شمار میرود.
جعفری راد همچنین به تدریس سینما در دانشکدهها و مؤسسههای خصوصی و انجمن سینمای جوانان ایران نیز میپرداخت.
سایت سینماسینما درگذشت همکارمان را به خانواده و دوستان او تسلیت میگوید. روحش آرام و یادش گرامی.
(محسن جعفری راد با سایت سینماسینما نیز همکاری داشت و نقدهای او درباره فیلمها در بخش نقد یادداشت در سایت، در دسترس مخاطبان است.)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رنج زیر پوست محسن/ در یادبود محسن جعفری راد
- «طلای قهوهای»، روایتی از پایتخت فندق ایران
- کارگردان «رنج زیر پوست»: این فیلم را در حمایت از زنان، دختران و حقوق انسانها ساختهام/ نقد دیکتاتوری مردسالارانه
- مستند «رنج زیر پوست» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- «طلای قهوهای» قصه فندقهای گیلان را روایت میکند/ فیلمبرداری تا پایان شهریور
- اولین مستند با موضوع تاثیر کرونا بر کودکان ساخته میشود
- «تیغ و ابریشم»/ از جشنواره جهانی فیلم فجر تا نمایشگاه کتاب
- «تیغ وابریشم»/ چرا فیلم «تختی»، آن طور که باید، نفروخت؟
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به نبود تنوع در نسل جدید بازیگران به بهانه درگذشت جمشید مشایخی
- «تیغ و ابریشم»/ آئین چراغ، خاموشی نیست؛ درباره حذف عادل فردوسیپور از برنامه نود و رابطهاش با سیلهای اخیر!
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به دو فیلم «متری شیش و نیم» و «غلامرضا تختی»؛ فیلمهایی که در اکران نوروز باید دید
- «تیغ و ابریشم»/ کدام فیلم در اکران نوروز رکورد خواهد زد؟ نگاهی به ترکیب فیلم های اکران نوروز
- ضیافت موسیقی در سینما/ نگاهی به فیلم حماسه کولی (Bohemian Rhapsody)
- «تیغ و ابریشم»/ اینها در این فهرست چه میکنند؟
- یک فیلم جسورانه و نبوغآمیز/ نگاهی به فیلم «مسخره باز»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





