محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی معتقد است حال امروز سینمایمان خوب نیست و تولیدات ارزشی نیز در حوزه سینما از نظر کمیت و کیفیت رضایت بخش نیست.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان در مراسم تجلیل از هنرمندان عرصه ایثار و مقاومت که به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح عصر امروز یکم مهرماه در حوزه هنری برپا شد در سخنانی با اشاره به تولیدات فاخر و ارزشی در حوزه دفاع مقدس گفت: من از سال های دهه ۶۰ افتخار داشتم که با شهید آوینی در جبهه ها به مستندسازی عرصه دفاع مقدس مشغول باشم و تا عملیات چزابه این توفیق را داشتم که همراه او باشم و بخشی از ایثارگری ها و رشادت ها را تصویربرداری کنیم. امروز بیش از ۳۵ سال از آن روزها می گذرد و شاید اگر آن روزها می خواستیم آینده نگر باشیم، انتظارمان از جایی که امروز سینمایمان در آن ایستاده چیز دیگر و توقعمان بسیار بیشتر می بود.
وی ادامه داد: سینمای ما قدرتمند است و می تواند قدرتمندتر از این عمل کند، اما حال امروز سینمای ما حالی نیست که همه دنبال آن بودیم. در واقع این سینما ایده آل و مطلوب ما نیست. تعداد کمی فیلم ارزشی با قدرت تولید می شود و این خطر بزرگی است. ما سال قبل تلاش کردیم و ۵ الی ۶ فیلم در حوزه دفاع مقدس تولید شد و امسال نیز بیش از این تعداد تولید نمی شود.
رییس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه ما امروز با رشد نزولی در کمیت و کیفیت تولیدات فاخر و ارزشی رو به رو هستیم، بیان کرد: این سال ها جبهه حق دوباره خود را نشان داد و این دستمایه جدی برای سینمای ماست که بخواهد در این عرصه ادای دینی بکند. این لطف الهی بود که درهای جدیدی در حوزه ایثار باز شده و وظیفه هنرمندان است که این راه را دنبال کنند.
حیدریان با بیان اینکه در سازمان سینمایی هم کم کاری شده است، گفت: در دنیای امروز باید با زبان تصویر با جوانان صحبت کرد. میلیاردها تصویر در سال در فضای مجازی تولید می شود ولی ما چه سهمی در این تولیدات داریم؟ تا سه سال آینده ۸۵ درصد دنیا را فضای مجازی می گیرد و سهم ما و ضریب نفوذ ما در تولید این تصاویر ۱۶ درصد است و اینکه ۱۶ درصد با چه کیفیتی تولید می شود خود بحث دیگری است. ما سهمی در این عرصه نداریم و باید سهم خود را در این تولیدات بیشتر کنیم. در حوزه ارزش ها موظف هستیم به مهارت بیشتر دست پیدا کنیم چراکه اثر ارزشی نباید با کیفیت پایین تولید شود.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





