سینماسینما، علی پاکزاد- محمد حسین مهدویان کارگردان «فیلم ماجرای نیمروز» معتقد است بازیگران و فیلمبردار این فیلم نیز استحقاق کسب جایزه را داشته اند. او اعتقاد دارد که با ارزش ترین جایزه جشنواره را از مردم کسب کرده است.
به گزارش سینماسینما،محمد حسین مهدویان با فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره سی و پنجم حضور پیدا کرد. فیلمی که مورد استقبال بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. اما بعد از اعلام اسامی کاندیدا برای کسب سیمرغ در بخش های مختلف ، این کارگردان جوان نسبت به انتخاب های هیات داوران واکنش تندی نشان داد. یک روز بعد او موضعش را تعدیل کرد و نوشت که باید نظر داوران را پذیرفت.
محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر عقیده اش نسبت به رای هیات داوران گفت:«من گلایه های زیادی داشتم. البته این موضوع به بحث کاندیدا شدن بازیگران فیلم «ماجرای نیمروز» بود. باید بگویم که بیش از حد احساساتی شدم زیرا تصور دیگری داشتم. فکر می کردم که بازیگران این فیلم و فیلمبردار ما نیز کاندید خواهند شد و مورد توجه قرار خواهند گرفت. اعتراض من به بحث کلی و مسائل پیرامونی جشنواره بود.»
مهدویان درباره توجه مردم و کسب بهترین اثر از نگاه ملی اضافه کرد:«قطعا کسب جایزه از مردم بهترین اتفاقی بود که می توانست برای فیلم ما در جشنواره سی و پنجم رخ دهد.به هر حال از کسب این جایزه بیش از هر چیز دیگری خوشحال هستم.»
او درباره شرایط ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» گفت:« ساخت و پرداخت به فیلمی با موضوع تاریخی بسیار سخت است. مشکلات زیادی ناخوداگاه در سر راه ساخت فیلم های تاریخی قرار می گیرد.متاسفانه اتفاقاتی که برای فیلم «ایستاده در غبار» نیز افتاد ؛ این مسائل باعث شد که کار ما بیش از هر زمان دیگری برای ساخت فیلم دوم سخت شود. به هر حال تمام گروه به دنبال این بودند که کار خوب انجام دهند. به هیچ وجه نگران نتیجه کار نبودیم زیرا گروهی حرفه ای داشتیم که همه عاشق سینما بودند. تمام انرژیمان را برای ساخت این فیلم به کار بستیم.»
او ادامه داد:«متاسفانه فشارهای زیادی روی فیلم بود. آقای رضوی تهیه کننده فیلم تلاش زیادی کرد که این فشارها را از روی دوش فیلم خارج کند. البته این اتفاقات و فشارها به گروه منتقل نشد. خوشحالم که شرایط آن زمان تاثیری روی کار ما نگذاشت. تمام تلاش من و بچه های دیگر این بود که فشارهای موجود به کیفیت و ساختار فیلم ضربه نزند»
کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره ساخت فیلم جدیدش گفت:«فعلا پروژه ای در دست ندارم. اجازه دهید موضوعاتی که در پیرامونمان وجود دارد را به خوبی حل کنیم تا بعد از آن کار جدیدی را کلید بزنیم. شاید باز هم فیلم تاریخی ساختم و شاید اصلا این رویه را تغییر دهم باید دید که شرایط چگونه پیش می رود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- دانههایی که سبز نمیشوند/ درباره اقتباس در «زخم کاری: بازگشت»
- در گفتوگو با سینماسینما مطرح شد؛ حرفهای علی مردانه، برنامهریز مطرح درباره «آکتور»، کیمیایی و «برادران لیلا»
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پس از خداحافظی میرکریمی روی داد/ مهدویان: جشنواره فیلم فجر برای من تمام شده
- مشق قواعد ژانر همراه با محافظه کاری/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- محمدحسین مهدویان مهمان «نردبان» شبکه مستند شد
- خباثت و قساوتِ جامعهای با وجدانهای مصلحتاندیش/ نگاهی به سریال «زخم کاری»
- «زخم کاری»؛ وقتی روایت و شخصیتپردازی فدای جذب مخاطب میشود
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- آدمهای بد دلنشین و ذهنِ گوش به زنگِ هنرمند
- هیولاهای درخشان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





