سینماسینما، علی پاکزاد- محمد حسین مهدویان کارگردان «فیلم ماجرای نیمروز» معتقد است بازیگران و فیلمبردار این فیلم نیز استحقاق کسب جایزه را داشته اند. او اعتقاد دارد که با ارزش ترین جایزه جشنواره را از مردم کسب کرده است.
به گزارش سینماسینما،محمد حسین مهدویان با فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره سی و پنجم حضور پیدا کرد. فیلمی که مورد استقبال بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. اما بعد از اعلام اسامی کاندیدا برای کسب سیمرغ در بخش های مختلف ، این کارگردان جوان نسبت به انتخاب های هیات داوران واکنش تندی نشان داد. یک روز بعد او موضعش را تعدیل کرد و نوشت که باید نظر داوران را پذیرفت.
محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر عقیده اش نسبت به رای هیات داوران گفت:«من گلایه های زیادی داشتم. البته این موضوع به بحث کاندیدا شدن بازیگران فیلم «ماجرای نیمروز» بود. باید بگویم که بیش از حد احساساتی شدم زیرا تصور دیگری داشتم. فکر می کردم که بازیگران این فیلم و فیلمبردار ما نیز کاندید خواهند شد و مورد توجه قرار خواهند گرفت. اعتراض من به بحث کلی و مسائل پیرامونی جشنواره بود.»
مهدویان درباره توجه مردم و کسب بهترین اثر از نگاه ملی اضافه کرد:«قطعا کسب جایزه از مردم بهترین اتفاقی بود که می توانست برای فیلم ما در جشنواره سی و پنجم رخ دهد.به هر حال از کسب این جایزه بیش از هر چیز دیگری خوشحال هستم.»
او درباره شرایط ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» گفت:« ساخت و پرداخت به فیلمی با موضوع تاریخی بسیار سخت است. مشکلات زیادی ناخوداگاه در سر راه ساخت فیلم های تاریخی قرار می گیرد.متاسفانه اتفاقاتی که برای فیلم «ایستاده در غبار» نیز افتاد ؛ این مسائل باعث شد که کار ما بیش از هر زمان دیگری برای ساخت فیلم دوم سخت شود. به هر حال تمام گروه به دنبال این بودند که کار خوب انجام دهند. به هیچ وجه نگران نتیجه کار نبودیم زیرا گروهی حرفه ای داشتیم که همه عاشق سینما بودند. تمام انرژیمان را برای ساخت این فیلم به کار بستیم.»
او ادامه داد:«متاسفانه فشارهای زیادی روی فیلم بود. آقای رضوی تهیه کننده فیلم تلاش زیادی کرد که این فشارها را از روی دوش فیلم خارج کند. البته این اتفاقات و فشارها به گروه منتقل نشد. خوشحالم که شرایط آن زمان تاثیری روی کار ما نگذاشت. تمام تلاش من و بچه های دیگر این بود که فشارهای موجود به کیفیت و ساختار فیلم ضربه نزند»
کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره ساخت فیلم جدیدش گفت:«فعلا پروژه ای در دست ندارم. اجازه دهید موضوعاتی که در پیرامونمان وجود دارد را به خوبی حل کنیم تا بعد از آن کار جدیدی را کلید بزنیم. شاید باز هم فیلم تاریخی ساختم و شاید اصلا این رویه را تغییر دهم باید دید که شرایط چگونه پیش می رود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- دانههایی که سبز نمیشوند/ درباره اقتباس در «زخم کاری: بازگشت»
- در گفتوگو با سینماسینما مطرح شد؛ حرفهای علی مردانه، برنامهریز مطرح درباره «آکتور»، کیمیایی و «برادران لیلا»
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پس از خداحافظی میرکریمی روی داد/ مهدویان: جشنواره فیلم فجر برای من تمام شده
- مشق قواعد ژانر همراه با محافظه کاری/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- محمدحسین مهدویان مهمان «نردبان» شبکه مستند شد
- خباثت و قساوتِ جامعهای با وجدانهای مصلحتاندیش/ نگاهی به سریال «زخم کاری»
- «زخم کاری»؛ وقتی روایت و شخصیتپردازی فدای جذب مخاطب میشود
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- آدمهای بد دلنشین و ذهنِ گوش به زنگِ هنرمند
- هیولاهای درخشان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





