کمیته اسکار سینمای “سوئد” و “مراکش”، فیلمهای منتخب خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۰ انتخاب کردند.
به گزارش سینماسینما، سینمای سوئد فیلم «و آنگاه رقصیدیم» به کارگردانی «لوان آکین» را به عنوان نماینده خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار معرفی کرد.
این فیلم که اولین نمایش خود را در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ تجربه کرد، روایتگر داستان رقابت و رفاقت دو رقصنده باله است که اخیرا در جشنواره فیلم سارایوو نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را کسب کرد.
سینمای سوئد حضور پررنگی در جوایز اسکار خارجی داشته و آخرین بار در سال ۱۹۸۳ با فیلم «فانی و الکساندر» ساخته سینماگر سرشناس «اینگمار برگمن» برنده جایزه این شناخه شد در سال ۲۰۱۷ نیز فیلم «میدان» به کارگرانی «روبن اوستلوند» به نمایندگی از سوئد به جمع نامزدهای نهایی راه یافت.
کمیته اسکار سینمای مراکش نیز فیلم «آدام» به کارگردانی «مریم توزانی» را به عنوان نماینده اسکاری این کشور انتخاب کرد. این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن رونمایی شد، روایتگر زن بارداری است که در تلاش برای گرفتن پناهندگی و فرار از فقر و تعصب است.
سینمای مراکش از سال ۱۹۷۷، در جوایز اسکار شرکت میکند اما تاکنون تنها فیلم «عمر مرا کشت» ساخته «رشدی زم» توانسته به فهرست اولیه نامزدهای شاخه بهترین فیلم بینالمللی راه یابد.
سال گذشته در مجموع ۸۹ کشور فیلم منتخب خود را برای رقابت در این شاخه از اسکار ارسال کردند که در نهایت ۸۷ کشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مکزیک با فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.
تاکنون ۲۵ کشور فیلم نماینده خود را برای حضور در جوایز اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کردهاند.
آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بینالمللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.
فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دیماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.
منبع» ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- واکنش خزاعی به هتک حرمت قرآن؛ خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنوارههای ایران
- فهرست مدعیان جایزه فیلم بلند بینالمللی منتشر شد/ رقابت مجیدی با فیلمسازانی از ۹۲ کشور در اسکار ۲۰۲۱
- تولیدکنندگان فیلم در سوئد و دانمارک فیلمسازی را از سر گرفتند/ قوانین پیشگیرانه برای مهار کرونا
- اهدای جوایز اسکار توسط برندگان سال گذشته رشته بازیگری
- پیشبینی نامزدهای اسکار ۲۰۲۰
- تغییرات در نحوه برگزاری اسکار ۲۰۲۰
- ادعای عجیب رسانههای فرانسوی درباره کارگردان «بینوایان»
- احتمال برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۰ بدون مجری
- رقابت ۲۰ فیلم برای اسکار بهترین جلوههای ویژه
- تمجید هالیوود ریپورتر از نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰
- «در جستجوی فریده» در دو بخش اسکار حضور دارد
- فیلم سودابه مرتضایی از اسکار خارجی کنار گذاشته شد
- دلایل حذف عجیب نماینده نیجریه در اسکار ۲۰۲۰
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





