نمایش تازهترین فیلم استیون اسپیلبرگ در لبنان ممنوع شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش فیلم «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس و مریل استریپ در لبنان ممنوع شد. این فیلم به دلیل کارگردانی استیون اسپیلبرگ در راستای سیاست «تحریم اسراییل» در فهرست ممنوعهها قرار گرفته است.
این در حالی است که در سه سال گذشته حداقل پنج فیلم به کارگردانی یا تهیهکنندگی اسپیلبرگ بدون مشکل در لبنان به نمایش در آمده است و این نخستین بار است که نام اسپیلبرگ در فهرست تحریمیها دیده میشود. برای نمونه فیلمهای «غول بزرگ مهربان» و «پل جاسوسها» در لبنان اکران شدند.
نام استیون اسپیلبرگ به دلیل ساخت فیلم «فهرست شیندلر» که برخی صحنههای آن در بیتالمقدس ضبط شد، در فهرست تحریم اسرائیل قرار گرفته است.
بر اساس برنامه قرار بود که «پست» از چند روز دیگر در بیروت روی پرده رود. در حال حاضر پرونده نمایش فیلم به وزارت کشور لبنان رفت و لغو ممنوعیت آن بر عهده این وزارتخانه خواهد بود. سخنگوی کمپانی آمبلین متعلق به استیون اسپیلبرگ در این باره اظهارنظری نکرد و گفت تا زمان اعلام رسمی ممنوعیت اکران فیلم از سوی توزیعکننده لبنانی صبر خواهد کرد.
فیلم «پست» بر اساس رویدادی واقعی در دهه ۷۰ میلادی ساخته شد و در آن داستان تلاش کاترین گراهام و بن بردلی از روزنامه واشنگتن پست برای انتشار اسناد پنتاگون روایت میشود.
در سال گذشته فیلم «زن شگفتانگیز» هم در لبنان ممنوع شده بود اما دلیل آن خدمت کردن بازیگر زن فیلم در ارتش اسرائیل بود.
فیلم جدید اسپیلبرگ در آمریکا در حال اکران است و هفته گذشته به اکران گسترده در نزدیک به سه هزار سالن سینما نمایش داده شد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





