سینماسینما، علی پاکزاد – مهتاب کرامتی تهیهکننده مستند «صفر تا سکو» معتقد است بعد از تهیهکنندگی این مستند یک تجربه خوب را کسب کرده است.
به گزارش سینماسینما، مهتاب کرامتی بازیگر و تهیهکننده سینما امسال در جشنواره سی پنجم در فیلم «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد نقشی متفاوت ایفا کرد و همچنین مستند «صفر تا سکو» به تهیهکنندگی او در جشنواره حاضر است. مستندی که سحر مصیبی آن را کارگردانی کرده است.
کرامتی تهیه کننده مستند «صفر تا سکو» درباره جشنواره سی و پنجم گفت: «اکنون جشنواره فجر گنجایش و ظرفیت، نمایش و داوری این همه فیلم را ندارد. انتخاب و توجه به این تعداد فیلم در جشنواره غیرممکن است. به همین دلیل بسیاری غمگین و ناامید میشوند. ما باید یک کاخ جشنواره داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی تمام فیلمها و آثار را تحت پوشش قرار دهیم. ما باید مانند سالن میلاد چند سالن دیگر هم داشته باشیم.»
او ادامه داد: «باید به تمام آثار به یک اندازه و عادلانه نگاه شود. فیلم مستند به دلیل اینکه جشنواره حقیقت را داشته است، نباید به آن سانسی را اختصاص بدهند که عمدتا سینماگران و علاقهمندان نتوانند از آن بازدید خوبی به عمل بیاورند. این اتفاقها باعث ناراحتی همه میشود. فیلمهای زیادی از جشنواره بیرون مانده است که قطعا حال و روز خوبی را نمیتوانیم برای صاحبان آثارشان پیشبینی کنیم. اکنون شیرینی جشن سینمای ایران را همه به یک اندازه نمی چشند.»
بازیگر فیلم «ماجان» درباره مستند جدیدی که تهیهکنندگی آن را بر عهده دارد گفت: «سعی میکنم فردی تجربه گرا باشم. تهیهکنندگی «صفر تا سکو» برای من از اهمیت زیادی بر خوردار بود. باید اضافه کنم که افرادی در کنار من هستند که میتوانم با جرات به حوزههای دیگر سینما نیز ورود کنم. حضور خانم علائی و مصیبی باعث شد تا ساخت مستند را نیز به نحو احسن به پایان برسانیم. عقیده دارم «صفر تا سکو» یک مستند فاخر است. المانهایی در این مستند وجود دارد که آن را ارزشمند میکند. تجربه ساخت «صفر تا سکو» باعث شد تا قدم های دیگر را با اطمینان خاطر بیشتری برداریم. مسیر را اشتباه نرفتهایم. به سینمای داستانی هم به همین منوال نگاه میکنم. البته عقیده دارم که سال قبل در حق ما اجحاف شد. سال گذشته فیلمی را که تهیه کرده بودم به جشنواره راه پیدا نکرد. فیلم امسالم هم به بخش مسابقه راه پیدا نکرد. اما هیچ کدام از این مسائل باعث نمی شود که من نسبت به سینما و حضور در آن بی تفاوت شوم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- همکاری پنج ساله فارابی و یونیسف/ جوادی: کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمانبندی جشنواره نکنیم
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- هومن بهمنش اولین سریال خود را میسازد/ «سواره نظام کوچک» وارد پیشتولید شد
- گمشده در شهر
- «اورکا» در موسسه فیلم دوحه پذیرفته شد
- «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» آغاز شد
- آثار منتخب اولین «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» معرفی شدند
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- در جریان تولید مستند «شناگر»، الهام اصغری سومین رکورد گینس خود را به ثبت رساند
- زخم ناسور؛ یادداشتی درباره تجاوز با نگاه به فیلم «جاده قدیم» + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





