به گزارش سینماسینما ، ابوالفضل پورعرب در یادداشتی خطاب به صیادان خواهان پایان نسلکشی پرندگان مهاجر در تالابهای کشور شد.
یادداشت این هنرمند سینمای کشور برای توقف کشتار پرندگان مهاجر به شرح زیر است:
آنچه امروز در تالابهای شمالی و جنوبی کشور به ویژه فریدونکنار، ازباران و سرخرود شاهد هستیم، تنها ظلم در حق پرندگان مهاجر نیست. این قتلعام و کشتار بیرحمانه، ظلم در حق فرهنگ، تاریخ و شان ملت ایران است. ملتی که آوازه مهماننوازیاش جهانی بود و امروز تنها به دلیل سودجویی جمعی انگشتشمار از متخلفان، گوی سبقت را در نسلکشی پرندگان مهاجر از دیگر کشورها ربوده است. فریب و کشتار این میهمانان خستهبال که بیخبر از ذات پلید دام، به امید دانه از آسمان به خاک کشورمان پناه میآورند اوج فرومایگی است و لکهای سیاه بر نام ایران و ایرانی.
هر چند این نسلکشی بیرحمانه طی سالهای اخیر به کاهش تعداد و جمعیت بسیاری از گونهها انجامیده اما امروز از هموطنان صیاد میخواهم قتلعام پرندگان مسافر را که نه سنت آبا و اجدادیشان بلکه، حاصل استفاده از ابزاری جدید است و مرگ دستهجمعی میلیونها پرنده را رقم میزند پایان داده و با جمعآوری این دامهای در هم تنیده، تولدی دوباره را برای مخلوقات بیگناه خداوند به ارمغان آورند. مخلوقاتی که جان شیرینشان هدیه خداوند است و روا نیست به دست بندگان خدا به ناحق ستانده شود.
همچنین از مسئولان اجرای قانون در کشور درخواست دارم با پایان این کشتار و جلوگیری از نابودی سایر گونهها، نام کشورمان را از این قانونگریزی خونین و شرمآور پاک کنند که فریبکاری و مهمانکشی رسم ما نیست.
ابوالفضل پورعرب
۲۷ آذر ۱۳۹۶
منبع:مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟
- ابوالفضل پورعرب: همه زورشان به هنرمندان رسیده که از آنها مطالبه کنند؟
- ابوالفضل پورعرب: پای همه فیلمهایم هستم
- خاطرات ابوالفضل پورعرب ثبت شد/ ضبط تاریخ شفاهی
- «غیبت موجه» در مرحله صداگذاری ساخت موسیقی
- حمله تند کیهان به ابوالفضل پورعرب/ تصویر
- رضا رویگری: احمدینژاد عیادتم آمد، افطاریاش رفتم
- اُپرای «هفت شهر عشق»، محمدرضا فروتن، هانیه توسلی و ابوالفضل پورعرب را گرد هم می آورد
- «به وقت خماری» به زبان خارجی دوبله می شود
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- ابوالفضل پورعرب: خسته شدهام از بس شنیدم که من ایدز دارم
- رعنا آزادیور با هنگامه قاضیانی و ابوالفضل پورعرب همبازی شد
- ابوالفضل پورعرب: شهامت تعریف از یکدیگر را داشته باشیم
- ابوالفضل پورعرب از علت جداییاش از «شهرزاد» پرده برداشت
- در سینماسینما ببینید/ نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب ۲۶ سال پیش/فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





