فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی موفق به کسب چهار جایزه از پنجمین جشنواره فیلم بوسفور استانبول شد و در عین حال فیلم مجیدی نیز دو جایزه برد.
به گزارش سینماسینما، پنجمین دوره جشنواره فیلم بوسفور که دیشب (۵ آذر) به کار خود پایان داد، چهار جایزه اصلی خود در بخش رقابت بینالملل شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن را به فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی اهدا کرد.
«مالاریا» از فیلمهای حاضر در بخش رقابتی جشنواره بینالمللی فیلم بوسفور بود.
در مراسم دیشب احسان خاطر به عنوان بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «پشت ابرها» ساخته مجید مجیدی انتخاب شد. این بازیگر جایزه خود را به مادرش و نلیما اعظم بازیگر و مجید مجیدی کارگردان فیلم اهدا کرد و از او به عنوان استادی شگفت انگیز و یک اسطوره تمام عیار یاد کرد. او از این که مجیدی به وی اعتماد کرد و در اولین تجربه بازیگریاش، نقش اول را به وی داد، تشکر کرد.
این فیلم جایزه بهترین تدوین را نیز برای تدوین حسن حسن دوست دریافت کرد.
«روتوش» ساخته کاوه مظاهری نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه بینالمللی را دریافت کرد.
بیش از ۳۴۰۰ فیلم از ۱۰۲ کشور در این جشنوراه شرکت داشتند.
جایزه بزرگ احمد اولوکی برای فیلم کوتاه به «بینوایان» ساخته لادج لی رسید. این فیلم درباره خشونت پلیس است.
فیلم «تفنگ» ساخته گلاکو ایرپو جایزه بهترین فیلمبرداری را برد.
فیلم «پدر پدربزرگ» ساخته کارلیس لسینس نیز جایزه بهترین مستند بینالمللی را به خانه برد.
بلا تار کارگردان مشهور مجار نیز در این جشنواره با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد.
امسال «چرخ شگفتی» فیلم جدید وودی آلن برای افتتاحیه جشنواره فیلم استانبول انتخاب شده بود.
پنجمین دوره جشنواره فیلم بوسفور از ۱۷ تا ۲۶ نوامبر در استانبول ترکیه برگزار شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





