غلامرضا آزادی تهیه کننده فیلم «حریر» گفت: این فیلم با موضوع تازهای که کسی روی آن دست نگذاشته است و با جسارت خاصی از طرف تهیه کننده و کارگردان ساخته شد. او گفت: عملکرد ارشاد به فعالیت فیلمسازان برمیگردد. اگر فیلمساز بتواند در یک محیط آرامشبخش به کار خود ادامه دهد، عملکرد ارشاد صحیح بوده است…
به گزارش سینماسینما، غلامرضا آزادی تهیهکننده این فیلم درباره چرایی تولید این فیلم گفت: فیلم «حریر» فیلمی درباره معضلات اجتماعی و رفتار نه چندان شایسته مردم با خانمهایی که اضافه وزن دارند، ساخته شد. این فیلم با موضوع تازهای که کسی روی آن دست نگذاشته است و با جسارت خاصی از طرف تهیهکننده و کارگردان ساخته شد.
وی که شب گذشته در حاشیه اکران فیلم «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد و تهیه کنندگی غلامرضا آزادی صحبت میکرد، ادامه داد: این فیلم به دور از هدف پول و درآمد و فقط به دلیل بازگو کردن مسائل اجتماعی کلید خورد که این مسائل باید یکی یکی بررسی شود و به آنها رسید. این موضوع هم یکی از دردهای بزرگ جامعه است که در ظاهر دیده نمیشود.
تهیه کننده «حریر» ضمن خوشحال از ساخت و پرداخته شدن به این موضوع گفت: این فیلم با نظر پزشکان و روانشناسهای زیادی ساخته شده است و خانم بهزاد، بر اساس اصول روانشناسی و پزشکی، تحقیقات کامل و جامعی را برای این کار انجام داد.
غلامرضا آزادی در مورد عملکرد ارشاد و همکاریاش با هنرمندان گفت: عملکرد ارشاد به فعالیت فیلمسازان برمیگردد. اگر فیلمساز بتواند در یک محیط آرامشبخش به کار خود ادامه دهد، عملکرد ارشاد صحیح بوده، ولی اگر نتواند با فکر باز و خیال آسوده فیلم بسازد، عملکرد این وزارتخانه بحثبرانگیز است.
وی با اشاره به فیلمهای ساخته شده در زمان اخیر گفت: امسال تقریبا فیلمسازی به طور خاصی رونق پیدا کرده است اما من به موضوعات سینمایی نقد دارم. فیلمهای ما به سمت سیاهنمایی و تاریکی و نشان دادن بدیها میرود این در صورتی است که میتوان حتی موضوعاتی هم که امتیاز مثبتی را ندارند، به صورت زیبا نشان داد.
آزادی در پایان به دو فیلم جدید در دست اکران اشاره کرد و گفت: فیلم «قبیله من» و «سندباد و سارا» فیلمهای جدید دفتر ماست که با رویکرد ترویج وطنپرستی و جلوه باورهای ایرانی ساخته شده و برای اکران آماده میشود.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلم
- فریال بهزاد؛ کاربلد و دغدغهمند
- تجلی فانتزی و تخیل در آثار فریال بهزاد
- جدیدترین مصوبات اکران سینماها
- غلامرضا آزادی:فیلمبرداری بخش رئال «حماسه آرش کمانگیر» به زودی تمام میشود
- «حماسه آرش کمانگیر» در راه جشنواره فجر سی و هفتم
- روایتی جدید از شاهنامه در «آرش کمانگیر»
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ زندگی به روایت سینما
- نگاهی به «قبیله من» ساخته غلامرضا آزادی/ این نشد کار که من ناز کشم یک طرفه!
- گفتوگو با غلامرضا آزادی، کارگردان «قبیله من»/ رویا و زیبایی شناسی را فراموش کرده ایم
- غلامرضا آزادی: سینما دچار سرطان مافیاست
- «ژولیت بینوش» و «ژان کلود کریر» گزینههای اصلی بازی در یک فیلم ایرانی
- بازیگری که برای معضل چاقی جلوی دوربین رفت/ وقتی چاقی اعتماد به نفس را کم میکند
- یک گردهمایی سینمایی برای تقدیر از بازیگر «گیلانه»
- در شب بزرگداشت معتمدآریا چه گذشت؟+ تصاویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





